27 Februari 2009

Laporan kepada SPRM : ugutan Najib tidak masuk akal

Najib Razak menganggap dakwaan dua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Perak dari Pakatan Rakyat iaitu dari Kuala Kurau dan Malim Nawar yang membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam kononnya mereka ditawarkan RM20juta untuk keluar parti sebagai tidak masuk akal.

Sambil menyerahkan kepada SPRM untuk menyiasat dakwaan berkenaan, Timbalan Perdana Menteri menegaskan mereka yang membuat laporan palsu boleh didakwa.

Kami mempersoalkan kenyataan Najib yang berbaur ugutan kepada dua ADUN Pakatan rakyat iaitu YB. abdul Yunus Jamahri(Kuala Kurau) dan YB. Khesvinder Singh (Malim Nawar).

Sebagai penduduk sebuah negara yang masih menghormati undang-undang dan perlembagaan, langkah yang dilakukan oleh dua ADUN berkenaan sepatutnya dipuji oleh Najib.Sekiranya benar beliau dan partinya tidak ada kaitan dengan dakwaan itu, biarlah saluran undang-undang yang masih kami percayai walaupun tidak 100% akan menentukan segala-galanya.

Kerajaan Negeri Perak Pakatan Rakyat telah dirampas haknya, konspirasi inilah sedang kami dedahkan. Mustahil segalanya terjadi dengan sendiri tanpa ada pihak yang merancangnya.

Usaha kami adalah untuk mempertahankan hak dan maruah oleh pihak perampas kuasa itu. Siapa makan lada dialah yang rasa pedasnya.
Ugutan Najib memang tidak masukakal.

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jangan dilayan si najis altantuya ni.. lagi dilayan lagi banyak lemakkk..mai perak baling jer gan kasut

Tanpa Nama berkata...

...sapa tak kenal dgn si najip ni, rasuah merasuah, bunuh membunuh, rompak merompak dan ugut mengugut ni biasa la bagi dia, lepas tu tak mengaku. org BN pun pecaya sangat dgn dia ni, kalau depa tau pun perangai buruk sinajip ni, saja... depa buat buat tak tau. nak bodek la tu.. kut kut dapat sorang satu dua juta... najip kata umno tak dak duit, hampa pecaya ka?.. cuba hampa pikiaq tengok si muhamad taib bawa duit pi australia pun 2 juta lepas tu bayar dekat puteri sultan berjuta juta. itu baru muhamad taib. ini bakal PM, setakat 50 juta tu.. celah gigi dia saja. duit sapa tu?.. duit rakyat la...

Tanpa Nama berkata...

x kan x paham2 lagi..najib dah nk jd pm so yg lain pun bodek la..mana la tau kot2 sangkut jd anggota kabinet..politik malaysia senang sangat nk jangka..

Tanpa Nama berkata...

Itulah warisan dari TDM...pendakwaan berpilih-pilih,pembahagian kekayaan kepada kroni-kroni..akal bijak yang ada pada beliau sama banyak antara baik dan buruk...tapi nampak gaya banyak yg terukla...

no2rasuah berkata...

habis masuk bakul agaknya

Unknown berkata...

najib semakin tidak boleh dipercayai. sebelum ia dilantik jadi PM , sudah mula buat banyak hal.Hari ini pula dia nak naik toll . Esok tak tau dia nak buat apa pula

Tanpa Nama berkata...

smoga dia umur pnjang...
hingga satu hari nt di akan main dgn najis dia sndri...
dh mmg dasar najis,maka najis jgakla jd prmainannya nt...

kpd pemuda umno apa barang serang OKU,dh nak mati pun org tua tu sket hari lg,so bwk2 la brsabaq...
pemuda umno ni sama ja dgn ketua dia tu,tin kosong...bising ja lbih tp kosong/hampeh...
keris mna ?x bwk pi parlimen ka?

Tanpa Nama berkata...

Bos...
Pe hal lak ni masuk blog saya ckp mcm2 psl artikel fitnah dan tak masuk akal lak ni? Takkan kita sama kita nak bertekak lak dah? Mcm ni aku peninglah. Kot ye pun call la atau sms ke. Jgn la hentam dlm blog kalau ada apa2 tak setuju.

Tanpa Nama berkata...

Yang masuk akal guna C4 bunuh perempuan!

Tanpa Nama berkata...

selama mana hang nak dok atas najib...stu masa t hang akn jtuh jgk..jtuh dlm keadaan yg ckup hina...Selama hang ada diatas nie..pelbagai slh laku yg hang dh buat..dimana nilai2 btas manusia dlm diri hang??? hang tentang org yg nk tegakkan agama islam,hang hina golongan ulamak,aku xtau la apa nasib hang t najib oi..

Tanpa Nama berkata...

Mat Saman Kati,
sensitif pulak awak tentang bertekak sama sendiri, ya? Penat lelah ahli PAS buat kerja pilihanraya tanpa mengira sama ada yang bertanding calon PAS atau KeAdilan, awak gunakan blog awak untuk mengata dan memfitnah orang PAS (mengaku pulak konon tak kenal orang yang dikata tapi bukan main petah lagi mengata).
Dosa sesama manusia Allah Ta'ala pun tak dapat ampunkan, 'so we'll see you in HIS court'.
Di dunia, sediakan saja tenaga kerja yang cukup. Jangan asyik nak menempek tenaga orang kemudian tikam dari belakang!

Tanpa Nama berkata...

ini baru naik toll, tak lama penghapusan etnit pula....

Tanpa Nama berkata...

itulah yang dikatakan slgan"MALAYSIA BOLEH"akar banteras sampai ker akar umbi...tapi yg dok kena akar umbi jer...pucuk tak pernah kena pun....

Tanpa Nama berkata...

"Kot ye pun call la atau sms ke. Jgn la hentam dlm blog kalau ada apa2 tak setuju". Mengapa Mat Saman Kati pun tidak call atau sms pada 'bos' tapi sebaliknya meninggalkan pesanan di sini? Oh ya, inilah yang dinamakan takdir supaya orang lain (seperti saya) dapat baca kata-kata istimewa MSK ini!
Allah Ta'ala sayang kepada hambaNya, sebab itu dia bagi kita rasa perbuatan kita. Mudah-mudahan kita sedar dan bertaubat. Tapi manusia jarang sekali sedar. Bila kita aniaya orang lain bukan main seronok - teruja! Bila terkena batang hidung sendiri, sakit dan melatah. Sikit pun tak ingat kesalahan sendiri atau terpanggil untuk minta maaf.
Ini baru dunia, MSK, kamu dah pening. Di akhirat, macam mana pula?
Kamu kata orang PAS tamak dalam blog kamu dulu. Sekarang ternyata siapa yang tamak sampai sanggup lompat parti? Memang tak ada semangat setia kawan langsung. Dalam sekelip mata, terserlah kebenaran.
Kamu dan dua ADUN lompat PKR tu boleh bersaing dengan Ibrahim Ali - siapa juara lompat dan siapa paling tak mengenang budi.
Apapun, kami tak mudah lupa.

mohd ali ismail berkata...

Lagi Najib ugut lagi ramai orang bencikan UMNO dan semakin cerah PKR mencapai kemenangan PRU 13,insyaallah!

Tanpa Nama berkata...

smpai bla hang nak idup najis oii,
mdah mdahan satu hari nt hang dn rosmah mansur tu akan pakat main najis memasing,hg lmbung kat rosmah,pastu rosmah smbut dn lmbung kat hg blik...
mcmtu la strusnya smpai hngpa brdua mampusssss...