27 Februari 2009

Nasihat Najib kepada belia, Perak bagaimana ?

Najib Abdul Razak menggesa belia mengutuk keganasan dan sebarang perpecahan dalam kalangan manusia.

Nasihat Najib ini baik juga dinilai oleh para belia betapa keganasan politik dalam bentuk rampasan kuasa di negeri Perak yang dilakukan oleh Najib dan Kuncu-kuncunya.

Usah bercakap tentang dunia lebih global dan bersifat antarabangsa kalau negara dan negeri sendiri terpalit dengan sejarah hitam yang mencemarkan demokrasi dan peradaban manusia apalagi agama.

Kita berkeyakinan golongan beliau sangat peka dan sensitif dengan suasana politik dalam negara mereka sendiri. Dalam era langit terbuka mereka kadang-kadang lebih cepat menerima maklumat dari golongan lebih dewasa.

TPM menasihati golongan itu dengan berkata, belia sepatutnya mempunyai keupayaan untuk menyedari kesia-siaan dan kemusnahan akibat keganasan di sebalik keadaan politik yang sukar atau trauma peribadi yang mereka hadapi.

Katanya lagi, generasi muda juga perlu mengintegrasikan diri mereka dalam masyarakat pelbagai budaya, menghormati kepelbagaian agama dan percaya dengan sistem demokrasi dan dialog.

Ucapan perasmian Persidangan Antarabangsa Belia Mengenai Keganasan di sini, hari ini, dibacakan Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tak payahhhh.... si najis altantuya ni nak nasihat belia belia perak bila dia mai perak baling jer gan kasut!!!

Tanpa Nama berkata...

KAH..KAH .KAH BAGUSS YEOP JANGAN KASI MUKA LAGI DENGAN BN.. NAJIS MAI PERAK KITA BALING KASUT KAT MUKA DIA RAMAI RAMAI

Tanpa Nama berkata...

Najib tak cakap ke kalau payah sangat nak selesai kes di Perak guna je C4?

Tanpa Nama berkata...

Tak payah-payah nasihat ke, baling kasut ke, c4 ke, najib cakap kat roh altantuya minta besaha jer budak2 ni kakakakakaka