03 Mac 2009

BN semakin pening.

IPOH : Pagi ini rakan media memaklumkan kepada saya satu injuksi di mahkamah akan dilakukan oleh BN bagi menghalang Sidang DUN Tergempar yang akan diadakan esok.

Kalau benar berita ini bererti BN sudah dalam keadaan tersepit dan terdesak. Mereka menyedari segala tindakan yang dilakukan untuk menghalang sidang DUN itu tidak akan berjaya.

Walaupun mereka berjaya mengkambing hitamkan SU Dewan, mereka juga menyedari Speaker boleh melantik SU yang baru bagi menjalankan tugas tersebut.

Mencabar di mahkamah adalah lucu seperti kata Tun Dr. Mahadhir. demikianlah lucunya jika berlaku usaha untuk menghalang Sidang DUN Tergempar Perak.

Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan :-

Fasal 72. Keistimewaan Dewan Negeri.
1.Sahnya apa-apa perjalanan dalam mana-mana Dewan Negeri tidak boleh dipersoal dalam mana-mana mahkamah
.

20 ulasan:

maun berkata...

UMNO ni asyik buat lawak bodoh je. Pemimpinnya memang bodoh, patut le rakyat selama ini bodoh sebab diperbodohkan oleh pemimpin yang bodoh. Cukupla jangan perbodohkan rakyat, rakyat tak rela diperbodohkan dan rakyat bukan bodoh lagi. Biarlah pemimpin UMNO dalam kebodohannya sebab memang depa bodoh, bengap, bangang,tolol tengin dan perkataan yang sewaktu dengannya.

Tanpa Nama berkata...

Semuanya punca najib celok wakil rakyat PR dan menggunakan Sultan Perak sebagai pedinding untuk menghalalkan cara! Sekarang betullah kerajaan PR sekarang ini masih sah. Sekarang pengamal undang-undang 'break' undang-undang yang dicipta oleh mereka sendiri. Macam polis. Kerana kuasa, menggunakan kuasa 'break' undang-undang untuk menghalalkan cara. Apa nak jadi?

Sekarang UMNO cuba pula hantar 'virus' makluk perosak ke Kedah. Dengan isu durhaka terhadap Sultan. Semua virus-virus ini bermula dari Perak. Dengan gaya dan irama yang hampir serupa. Di Selangor, mereka hampir-hampir (atau tengah memalukan) MB Selangor melalui 'virus' egensi SPRM dan Pejabat Peguam Negara.

Saya ingat, Malaysia nak kena 'tsunami' (atau gempa bumi) macam di Acheh aganya kerana kemurkaan Yang Maha Kuasa.

Simpang malaikat empat puluh empat!

Tanpa Nama berkata...

say goodbye BN..haha

Tanpa Nama berkata...

Asmkm.
Bukan Zambry jer pening. Pak Najib pon sama.
..
Akhirnya: najib sendiri pon akui kedudukan kerajaan BN ( mandat LOMPAT ) masih samar kedudukannnya...... dan perlu tunggu keputusan mahkamah.
..
Harapan saya,... moga YB dan MB DS ir M.Nizar, usulkan buat surat kpd YM Tuaku Sultan Perak
agar mengumumumkan PEMBUBARAN DUN Perak, .. biar
rakyat putuskan semula Kerajaan bakal dipilih.
..
Kemudian, batalkan semula semua proses yg di Mahkamah.

..
Saya yakin... PR akan beroleh kemenangn.
..
Malah lebih besar.
.
Utk pengetahuan, ramai YB UMNO pada PRU lepas, menang pon paras hidung.
Cth : YB DUN Larut ( Raja Ahmad Zainudin) menang
66 undi jer.

Bard

www.sinarpru13.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

...begini lah kaedah Yang Maha `Alim mengajar hamba hamba Nya untuk berilmu . Suasana sekarang menjadikan rakyat celik dan sedar bahawa selama ini, pemimpin BN memperbodohkan mereka untuk kekal berkuasa sambil membolot khazanah negara.

Tanpa Nama berkata...

buat renungan bersama: firman Allah taala yg bermaksud:tolaklah[kejahatan yang ditujukan kepadamu]dengan cara yang lebih baik;apabila engkau berlaku demikian maka orang yang menaruh rasa permusuhan terhadapmu,dengan serta merta akan menjadi seolah-olah seorang sahabat karib.Dan sifat yang terpuji ini tidak dapat diterima dan diamalkan melainkan oleh orang-orang yang bersikap sabar,dan tidak juga dapat diterima dan diamalkan melainkan oleh orang yang mempunyai bahagian yang besar dari kebahagiaan dunia dan akhirat.Surah Fussilat:ayat 34-35.

Tanpa Nama berkata...

mrk merancang dan Allah juga merancang, sesungguhnya Allah adalah sebaik-baik perancang utk mengagalkan tipu daya dan muslihat mrk.

Sahabat semua mari kita tingkatkan munajat kita kpd Allah, tak lupa Qunut Nazilah kita. Do'a adalah senjata org mu'min dan tiada hijab do'a org yg kena zalim dng Allah. Insya Allah pendukung kebenaran akan menang samada syahid atau menang dlm pertarungan menentang kemungkaran dan kezaliman!!!

Unknown berkata...

Susah sangat bagi MAGERAN perintah negeri Perak baru depa tau.Saya dah biasa kat Kelantan dulu tahun 1978 perebutan kuasa antara mat Nasser dengan Datu Asri.Biasa makan nasi dalam lokap,YB pak Su Aziz pi jamin(kini beliau arwah..AlFatihah)nak cuba ke?kita pi panggil Tok Brahim sekali.

Tanpa Nama berkata...

Haji, mohon sumpah derhaka (mohon beza pendapat), bagi saya tak perlu MAGERAN. Banyak jln lain utk menyelesaikan kekalutan politik negeri Perak ni.

Kalau tak salah MAGERAN digunakan oleh puak UMNO yg desperate dan sebagai jln keluar yg mudah bagi mrk.

Rakyat dah makin peka dan maklumat pun senang dapat jadi tak de kami nak terima berita dari media kerajaan bulat-bulat. Banyak saluran alternatif utk kami semak contohnya blog Ustaz ni.

Tanpa Nama berkata...

adesss sejak bulan lepas tak terrtahan aku gelak2 lawak2 yg di lakukan oleh BN ,

Tanpa Nama berkata...

Saya berasa panas baran terhadap tindak-tanduk yang berlebihan dari bukan Warga Perak dalam kemelut yang kita hadapi sekarang ini.

Kita perhatikan semasa KT dulu orang-orang luar tidak diberi ruang sangat untuk memandai-mandai. Tetapi kita di Perak seolah-olah membiarkan pintu rumah kita menyengeh supaya perampok-perampok boleh masuk untuk memperkosa seisi keluarga kita.

Sudah tiba masanya kita bangkit dan bertegas dengan hak-hak kita sebagai Warga Negeri Perak.
Jangan kita membiarkan orang-orang luar menentukan wenang-wenang untung-nasib kita.

Kepada saya, apa yang Najib telah lakukan kepada Negeri Perak adalah satu perbuatan yang kurang ajar.

Masanya sudah tiba bagi Warga Negeri Perak memberi isyarat yang jelas kepada Najib bahawa apa yang telah dia lakukan mungkin boleh diterima di Pahang, tetapi adalah bertentangan dengan adab orang Negeri Perak.

Tanpa Nama berkata...

sekupang, kalau orang perak dtg utk membawa kebaikan kita alu-alukan sesuai dgn ajaran islam dan adat melayu.

Tapi kalau dtg nak tunjuk terer dan bawak kerosakan, jgnkan org perak, org luar perak pun sanggup turun Perak tolong sahabat kita di sana!!!! Sebab, kalau dia boleh porak perandakan Perak tak mustahil negeri lain pun Najis Mongolia tu akan sakat sama.

Tak jadi PM lagi tapi dah macam-macam dia buat, celaka betul!!!!

Briged Akhdor LR2 berkata...

itulah padhnya buat benda tak pikir panjang ..skg dah kelam kabut cari tempat berpaut ..wahai BN yg tak sedar diri berambus lah kome dari jadi kerajaan negeri perak ..ingat rakyat negeri perak boleh diperkotak katikkan ker ..kami rakyat perak akn sntiasa bermunajat semoga bn bukan shj brkubur di perak tp di malaysia ..najibtuya pooodah

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih sediaraja kerana sokongan anda demi kebaikan Negeri Perak, dan amnya bagi seluruh Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

UMNO = BEBAL,BENGAP,BANGANG & BODOH.

Tanpa Nama berkata...

Bro sekupang, pahala jihad sapa tak nak oii!!!...semoga Allah melindungi dan merahmati YAB DS Nizar dan org Perak!!!

Tanpa Nama berkata...

b end...korang ni tak tauka ,tuan Speker 2 ,lowyer....undang2 dema dah ada di dalam kpala otak dema ..yang mangkuk nye ,si najib al antu raya 2..korang ingat PR bodo ka...2 yg PR letak dia jd speker...

Tanpa Nama berkata...

PR dituduh menderhaka pada Tuanku Sultan di Perak. Yang pemuda umno buat samseng di parlimen tu, menderhaka pada parlimen ertinya menderhaka pada SP YDP Agong. Terbukti umno perderhaka dulu, kini dan selamanya...

umnokurap berkata...

ada seorang pelacur jumpa aku semalam, dia zambry tu dia kenal... ha 3x dan pelacur tu kata lagi sapa yang kartun SIVA ke Zambri dia x perasan.. aku senyum sambil belah takut jugak lain macam je sebab dia kata di kenal zambry..

Power Renjis berkata...

al- fatihah