19 April 2009

BN angkat bendera putih di Penanti ?

Prestasi teruk BN dalam 5 kali PRK setelah pilihanraya Umum ke 12 tahun lepas sesungguh memalukan. Bayangkan BN hanya mampu menang satu kerusi sahaja di Batang Ai dan Pakatan Rakyat menang di Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Selambau dan Bukit Gantang. kalah 4 - 1 adalah sangat memalukan.

Sebab itu bila terbitnya kenyataan Barisan Nasional (BN) mungkin tidak akan bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Penanti jika mendapat kata sepakat daripada parti-parti komponen BN, ianya tidak menghairankan malah satu kewajaran.

Siapakah yang tidak kenal kepada BN dan pengikutnya yang tidak boleh mengenal arti kekalahan. Kemuncak dan bukti dari itu mereka sanggup untuk melakukan rampasan kuasa di Perak dengan cara yang tidak bertamadun dan bermoral demi untuk mengembalikan kekalahan dalam PR Umum 2008.

Di peringkat pemilihan jawatan dalam parti komponen masing-masing mereka sanggup menghambur kan wang sehingga lahirnya istilah "politik wang" yang sebetulnya jenayah rasuah yang kotor dan jijik itu demi untuk mendapat apa yang dikatakan "kemenangan".

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga pengerusi BN, mengeluarkan kenyataan tidak mahu bertanding menurut The Star hari ini.

Kerusi DUN Penanti dalam Parlimen Permatang Pauh kosong selepas penyandangnya, Mohammad Fairus meletak jawatan kelmarin.

Semalam pun , Najib mengeluarkan kenyataan yang pelik yang menyifatkan , pilihanraya kecil hanya membazir wang, kecuali jika kekosongannya disebabkan oleh kematian penyandangnya, bukan atas sebab-sebab lain.

Elok lah BN sudah insaf dan bersiap untuk "dikuburkan" oleh rakyat dalam setiap PR akan datang adalah PRK atau PR Umum. Sesungguhnya tidak ada tempat lagi bagi Parti-parti bersifat perkauman dalam BN dan tarikh luputnya sudah pun tiba.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Memang benar BN takut kalah, tapi BN ni adalah bapa penyangak dan bapa lanun serta bapa peramapas kuasa, maka hubaya, hubaya, .Anda semua harus ingat di zaman mahathir dia letak abang iparnya jadi Panglima ATM, Zahir geng sekolah nya semasa di Hamid coleege , dijadikan speaker DR, . Apa motif? Kalau apa apa jadi pada BN, anda tahu apa yg mereka akan buat.! Mahathir juga pernah ungkapkan ayat...masareformasi dulu...ingat...jika BN kalah ,,,apa akan jadi pada kitaa( ketua ketua BN)

Tanpa Nama berkata...

kat penanti pun x brani,apatah lg nak bubar DUN kat perak...lg la x brani...kehkehkeh
apa punya tuuur... mcm ajing mnyalak bukit...
kata kuat,msih dpt sokongan...tp bacuiiii...kehkehkeh...mcm bdk2...
UMNO/BN BACUI...MEMALUKAN...UWEEEKKK...