27 Mei 2009

Wakil Ketua Kampung failkan saman keatas pemecatan 817 ketua kampung pakatan Rakyat.

Petang tadi ketua-ketua kampung yang mewakili 817 orang ketua kampung Pakatan Rakyat yang diberi notis berhenti pada 16 April yang lepas seperti keputusan yang diambil dalam pertemuan yang diadakan di Taman meru awal bulan ini telah mengfailkan saman kepada pemecatan yang tidak sah tersebut kerana mereka sebenarnya dilantik sehingga tahun 2010 nanti.

8 ulasan:

PENA MINANG berkata...

Ini semua mata duitan....berkhidmatlah kerana Allah. Bukan kerana nak dapatkan elaun... Rileks laa, kena pecat pun nak kecoh. Ingatlah Khalid Al-Walid pernah kena pecat oleh Khalifah Usman. Adakah setelah pemecatan nya itu bermakna dia beliau tidak perlu berkhidmat demi agamanya??? Tidak!!!! Ingatlah kata-kata Khalid "Aku Berperang Bukan Kerana Usman, Tetapi Kerana Allah"....so logiknya disini, kalau dah kena pecat sekalipun tak bermakna mereka yang kena pecat ni tak boleh berkhidmat.

Fisabilillah berkata...

Salam,
Soalnya bukan sebab kena pecat ke tak. Bukannya tak jadi ketua kg, tak boleh berkhidmat. Pokok pangkalnya sekarang mengenai keadilan dan hak. Takkan la disebabkan BN ambil alih kerajaan negeri,terus nak pecat orang yang tak buat salah.Tak adil namanya tu. Tunggu la perkhidmatan mereka tamat dulu, bukan asyik nak letak kroni saja.

ubatkuat berkata...

ORANG NAK PERTAHANKAN MARUAH BEB!!!MANA MARUAH KAU KALAU KAU DIPECAT SESUKA HATI JE,,,APE KAU NAK SUMBAT MULUT ANAK BINI KAT RUMAH KALU PERIUK NASIK KAU DITABUR PASIR,,MANA KEADILAN ,,MANA HAK ENGKAU SEBAGAI KETUA KAMPUNG TIBA2 DATANG ARAHAN SESUKA HATI DIARAH MELETAKKAN JAWATAN SEDANGKAN TEMPUH KAU PUNYA TAMAT LAMBAT LAGI,,AKU BUKAN TAK SETUJU DGN CARA KAU BERHUJAH TAPI NAMA2 BESAR DAN PEJUANG TULEN ISLAM TU KAU GUNAKAN SEBAGAI PENGUAT HUJAH KAU SAMA SEPERTI PEGUAM MB MAHKAMAH KAU BERHUJAH...INI SEMUA MATA DUITAN KONON,,,APE KAU RASA KALAU KAU SALAH SEORANG DARI MEREKA???APE KAU KATA..KAU AKAN IKUT DAN AKUR JE ARAHAN TANPA SEBAB YANG MUNASABAH???KAU MEMANG PANDAI

OK BRO

Tanpa Nama berkata...

Soalnya mereka yang kena pecat ini tak bersalah. Mereka dipecat kerana pertukaran kerajaan halal kepada kerajaan haram. Khali al-Walid dipecat kerana dibimbangi kuasanya akan tidak terkawal dan tindakannya yang terlalu keras terhadap musuh yang ditawan/dikalahkan. Kalau terlalu nampak 'zalim , akan mencemarkan Islam yang mementingkan kedamaian.

KniGht of isLaM berkata...

saudara pena minang..
sy rasa saudara tersilap khalifah..
bukan Uthman r.a
tapi Umar r.a

Tanpa Nama berkata...

Pena minang,,
Saya suka Khalid Al-Walid,pandai mengatur strategi terutama bila berdepan dgn musuh.Kalau beliau masih hidup,mungkin pena miang dah kena pancung.Ketua Kampung berhak mempertahankan diri kerana Allah dari dizalimi oleh..........mmalas nak tulis....fikir sendiri lah.

Tanpa Nama berkata...

Pena minang,,
Saya suka Khalid Al-Walid,pandai mengatur strategi terutama bila berdepan dgn musuh.Kalau beliau masih hidup,mungkin pena miang dah kena pancung.Ketua Kampung berhak mempertahankan diri kerana Allah dari dizalimi oleh..........mmalas nak tulis....fikir sendiri lah.

Tanpa Nama berkata...

islam menyanjung keadilan..tidak salah jika seseornag itu mahukan keadilan..dalam konteks ini ketua kampng yg dilantik bkanlah ketua kampng PR tetapi ktua kmpng yg dipilih oleh penduduk kaws tersebut melalui undian..jd xtimbul soal pecat memecat..Pd pndngn sy,selagi mn mereka mampu berkhidmat dngn baik,pemecatan tanpa sbb adalah sesuatu yg tidak adil..Tidak timbul soal ketua kmpng PR,UMNO ataupun yg dipilih oleh rakyat sndri..Pokonya adalah adil.