29 Julai 2009

Hayat UMNO Semakin Lama Semakin Pendek

KEMAMAN – UMNO dan Barisan Nasional (BN) terus menggunakan kuasa kerajaan dan polis untuk menghalang rakyat menegakkan kebenaran.

Tindakan terbaru UMNO/BN negeri Perak menghalang Speaker Dewan Undangan Negeri Perak yang masih sah, V. Sivakumar menjalankan hak dan tanggungjawab menjadikan hayat UMNO/BN semakin lama semakin pendek.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Titi Serong, Khalil Idham Lim berkata tindakan yang tidak mengikut lunas demokrasi itu menyebabkan seluruh rakyat menjadi semakin gelisah.

Katanya, malang sekali lagi kepada seluruh rakyat Perak kerana para ADUN dihalang untuk masuk ke dalam bangunan pentadbiran negeri Perak.


”Di(negeri) Perak hari ini, sekali lagi malang berlaku keatas rakyat Perak (kerana) ADUN-ADUN dihalang untuk masuk (dan) menjalankan mesyuarat di dalam bangunan

”(Bangunan SUK) bukan hak milik UMNO, ia adalah hak rakyat,”katanya ketika berucap dalam majlis penerangan anjuran MTD Chukai, di Taman Islam, disini semalam.

Menurutnya, semalam (27 Julai) V.Sivakumar sebagai Speaker telah memanggil satu mesyuarat Jawatankuasa Hak dan kebebasan Dewan.

Katanya, tujuan mesyuarat tersebut adalah memanggil Ganesan, speaker haram yang dilantik UMNO/BN Perak bagi memberikan alasan mengapakah beliau hadir dalam Sidang DUN yang telah mencetuskan kekecohan pada 7 Mei lalu.

“Dengan Speaker yang masih sah, buat keputusan memanggil Ganesan Speaker Haram, untuk hadir dihadapan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan untuk memberikan alasan,

”apa alasan Ganesan yang boleh diterima beliau sebagai speaker yang sah, apakah sebab Ganesan masuk kedalam DUN Perak sedangkan beliau orang awam,

”apakah alasan Ganesan yang boleh dterima, yang melayakkan Ganesan menggunakan segala kemudahan Speaker DUN Perak dan menikmati gaji sebagai speaker,”tegas Khalil yang juga Ketua Penerangan PAS Perak.

Katanya, tindakan tidak membenarkan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Dewan menjalankan mesyuarat menggambar UMNO dan BN dalam keadaan nazak dan berada di penghujung hayatnya.

”Inilah langkah-langkah yang menyebabkan hayat UMNO semakin lama semakin pendek, akhir sekali (apabila) UMNO mati kita (akan) kuburkan sebagai satu sejarah,

”langkah mereka buat kerja tak betul menyebabkan seluruh rakyat susah hati dan semakin benci,”katanya.

Turut hadir dan berucap dalam majlis penerangan diatas adalah Ketua Dewan Pemuda Terengganu Ustaz Mohd Noor Hamzah dan Penolong Setiusaha PAS Terengganu, Haji Hanafiah Mat@Ramly

Buletin Online/-

11 ulasan:

member pencen keramat berkata...

Puak-puak UMNO ni akan guna apa saja asalkan mereka dapat kuasa, Bujur lalu melintang patah
itulah BN am nya UMNO khasnya.

Tanpa Nama berkata...

membujur lalu melintang patah? itu ayat dalam lagi koperat PKR.

Tanpa Nama berkata...

Woi!!! itu Ganesan speaker haram pun dapat gaji? Mana boleh macam ni, rakyat nak cari makan pun susah, duit yang di bayar pada Ganesan speaker haram patut di berikan kepada rakyat. Ini sudah salah guna kuasa, kita mesti tuntut dari Ganesan yang tak sedar diri ni, dah lah kalah dalam pilihan raya dapat duit free pulak tu....
Ganesan mesti serahkan duit itu untuk rakyat.
Bangun lah anak anak Perak, jangan biarkan mereka menjahanamkan negeri Perak.
Woi!!! Ganesan dey, tarak malu ka?

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya speaker haram ganeson...tarak sekolah ka???

mosabit berkata...

ini semua pasal najis tong rosak..
ini najis suka rampas rampas....
dulu dia rampas bini orang...
hari tu dia rampas nyawa altantuya....
kelmarin dia rampas kerajaan perak...
semalam dia rampas duit rakyat kelantan 1 bilion..
hari ini ?....jaga jaga..jaga.......

sadasada berkata...

Memang Malaysia Boleh. Berjaya juga slogan Dr M mencapai sasaran. Semua yang tidak boleh kini menjadi boleh belaka. Mahkamah pun kini menjadi sebuah entiti yang amat berkuasa dan boleh mencampuri bidang kuasa yang lain.

Syabas UMNO dan syabas kepada semua pengundi BN.Kuasa rakyat telah dilenyapkan. Bila agaknya ada laporang terhadap SPRM dan Polis yang Ganeson ini makan duit haram dan bertugas secara haram? Pun dah tahu kesudahan pun jika ada laporan...., senyap

Tanpa Nama berkata...

inilah yg dikatakan oleh ulama'2 pimpnan pas..undi juga menentukan kita masuk neraka atau syurga.nampak x wahai pengundi umno bn?jika masih kabur..maka cuci lah hati kalian dgn memperbanyakkan solat sunat taubat.kisah ini semua berpunca dr undi kita!jika masih ada rakyat yg mahu mengundi umno bn,maka masalah ini x kan selesai!perjuangan kebangsaan yg tiada penhujungnya,x tau pulak dimana pangkal nya!undi org islam hanya utk islam dan bukan bangsa melayu.selagi kita berjuang utk islam maka selamatlah agama,bangsa dan negara..i'lah selamat dunia dan akhirat!itu yg dinamakan undi pas boleh masuk syurga!mengertilah wahai bangsakuuuu!!

Syawal Ipoh berkata...

Menyusahkan org lain la ....
Nak masuk SUK pun payah semalam...cis BN...

Rohaifi Azri berkata...

MANSUHKAN RON97 ANDAI BENAR MINYAK BARU RON95 BERKUALITI DAN BOLEH DIGUNAKAN OLEH SEMUA KENDERAAN!!!

Kalian wahai rakyat 1Malaysia mana layak guna minyak lebih baik untuk kereta kalian!!! Minyak yang kalian guna sekarang RON97, RM1.80 seliter akan kerajaan 1MALAYSIA naikkan harganya RM2.00 seliter bermula tanggal 1 September 2009 ini. RON97 yang sebelum ini diguna oleh sekalian rakyat akan DINAIK TARAF menjadi minyak PREMIUM.

So, rakyat sekalian, kerajaan 1Malaysia dah sediakan minyak baru yang RENDAH TARAFNYA, sesuai dengan kerendahan taraf kamu wahai rakyat sekalian berbanding pemimpin 1Malaysia. Minyak untuk kalian selayaknya guna RON95 sahaja!!!

Mulai 01.09.2009, RON95 akan menggantikan minyak RON92. RON95 dijual pada harga RM1.75 seliter. Murah berbanding minyak RON97 yang rakyat gunakan sekarang.

Pasti mutu RON95 juga lebih rendah berbanding RON97 berdasarkan perbezaan harga sebanyak RM0.25!!!

Minyak RON95 lebih murah (RM1.75), tetapi kita tidak tahu, apakah minyak yang murah ini akan mengakibatkan kemudharatan atau tidak kepada enjin berbanding minyak RON 97 yang digunakan sekarang. Minyak yang digunakan sekarang (RON97) dinaik taraf sebagai minyak PREMIUM. Ini bermakna kita menggunakan minyak yang baik selama ini.

Mengapa kerajaan 1Malaysia menyediakan minyak yang RENDAH TARAF untuk rakyat dan menaikkan harga minyak sedia ada (RON97)??? SEKIRANYA MINYAK RON95 BETUL-BETUL MINYAK YANG BERKUALITI DAN SESUAI DIGUNAKAN OLEH SEMUA KENDERAAN, mengapa tidak DIMANSUHKAN sahaja RON97???

Bagaimana sekiranya syarikat-syarikat yang terbabit dengan sistem pengangkutan dan perkhidmatan serta penghantaran tidak mahu menggunakan minyak RON95 ini dan kekal menggunakan minyak PREMIUM RON97 dan mereka menjadikan ini sebagai alasan untuk menaikkan HARGA BARANG dan CAJ PENGANGKUTAN. Apa reaksi kerajaan 1Malaysia? Apa jaminan kerajaan 1Malaysia agar rakyat tidak terbeban dengan kenaikan demi kenaikan harga barang kelak???

MANSUHKAN RON97!!!

Tanpa Nama berkata...

...Mengapa kerajaan 1Malaysia menyediakan minyak yang RENDAH TARAF untuk rakyat dan menaikkan harga minyak sedia ada (RON97)??? SEKIRANYA MINYAK RON95 BETUL-BETUL MINYAK YANG BERKUALITI DAN SESUAI DIGUNAKAN OLEH SEMUA KENDERAAN, mengapa tidak DIMANSUHKAN sahaja RON97???...

Kamu sebenarnya dah terbiasa sangat merungut sehingga segala hal yg tidak tentu hendak dirungutkan sehingga tak sedar apa yg sepatutnya kita ucakan dengan nikmat yg melimpah ruah yg kita perolehi segala ini...

KayKhairul berkata...

ni bukan nak mencarut...tapi aku terjumpa dalam satu forum, dia bagi teka-teki :

kenapa anak H1N1 sentiasa jalan tunduk, biarpun tak nampak malu ?

jawapannya : sebab BAPAK DIA UMNO.

hahahaha....