11 September 2009

Assalamualaikum

Oleh : kamarul ariffin

YB, saya memohon kepada yb agar dapat membawakan masalah masalah pelajar kita di indonesia. Akibat banyak masalah antara negara kita dan indonesia, pelajar kita disana yang menerima hukumannya sedangkan rakyat mereka disini selamat bekerja mengumpulkan wang. saya begitu kasihan pada mereka setelah mendengar luahan oleh sahabat saya disana.

Pensyarah tidak mahu mengajar kerana mengatakan mereka akan mencuri ilmu untuk dibawa ke malaysia, sekatan jalan dilakukan untuk menghalang pelajar malaysia dan paling kasihan satu kedai pun tidak mahu menjual lauk untuk berbuka kepada mereka. kasihan sungguh mereka.

Berkat bulan ramadhan ada 1 kedai yang mahu menjual kepada mereka dari beratus kedai yang ada setelah mereka bejalan kaki pusing mencari kedai. ketidak puas hati mereka terhadap kerajaan meluap luap kerana membiarkan mereka. duta msia juga hnya berpesan jaga diri masing masing tanpa ada tindakan yang boleh membantu mereka. mohon pertolongan yb bawa isu ini ke atas


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kenapa rakyat indon begitu ekstrim dan hanya beranai kepada malaysia shj. kalau dah hebat sangan kenapa tidak pergi ke palestin aje. apakah mahu tindakan daripada rakyat malaysia pula. Rakyat malaysia pundah jemu dengan sebahagian karenah pekerja @ rakyat indon yang banyak menjadi penjanayah, merampas peluang rakyat tempatan, meluasnya maksiat dan budaya liar. Ayuh cari perdamaian atau mahu tindakbalas dari kami rakyat malaysia pula.

Tanpa Nama berkata...

indon ni dah melampau..orang yang x de kaitan pun depa buat semacam je...patut kita halau je depa,panggil balik semua rakyat malaysia...

Tanpa Nama berkata...

Drs,Mohon perkara ini dipanjangkan utk ditindaklanjuti oleh pihak Wisma Putra.Kebajikan pelajar Malaysia wajar diberi perhatian serius.Kalau begitu sekali sentimen warga indonesia,wajar dipertimbangkan pengajian student kita ditempatkan semula diIPTA dan IPTS di Malaysia..Usah kita melukut ditepi gantang.Insan kalau mudah dikuasai amarah hilang kewarasan nya. Walaupun isu Pendet telah diperjelaskan namun mereka masih tidak mahu ambil pusing.Sayang seribu kasih sayang ,Indonesia kini setangkai tapi se bau.Apa komen YB? Nona Ratana Chulaborn.

Tanpa Nama berkata...

isu ini memang kian teruk.. media disana mempunyai kebebasan bersuara sehingga kata-kata berunsur hasutan terus didengar kepada rakyat.. rakyat indonesia pulak percaya bulat2 apa yg dicakap oleh pemberita.. huhu btol kata tanpa nama.. sian kat pelajar malaysia yg nk belaja tp pensyarah xmau ajar.. saya pon sebagai pelajar di sana da kena tempiasnya.. ingat nk sambung belaja kat malaysia balik tp xtau nk buat camna.. mintak yb tolong pnjngkn perkara ini ke pihak berkenaan..

p: risau jugak, lepas raya da kena balik indon balik.. mntk2 xda masalah yg belaku..

masuksuku berkata...

semua ini salah pemimpin kita yang terlalu berlembut dan tidak bertelur...walaupun jantan apalagi betina..jangan harap kes seperti ini di ambil kisah sebab pemimpin sibuk dengan mengisi poket selagi boleh..telah terbukti sekarang walau pihak keselamatan mengabaikan rakyat sendiri di negeri sendiri..apalagi di kejauhan...nak cuba..jika ada kes dengan pendatang..rakyat sendiri didahulukan yang di pegang...semua era NAJIS ...DAN KAKI TIDUR..DAN SEANGKATAN DENGANNYA

Unknown berkata...

SAYA SANGGUP PERGI INDON UNTUK BERLAWAN KALAU ITU YANG KERAJAAN MAHUKAN.

bauk berkata...

hentikan penghantaran pelajar ke indon..