10 Januari 2011

Malaysia Perlukan Perubahan

05 Safar 1432H.

PARIT BUNTAR, 10 Jan : Negara Malaysia amat terkenal dimata dunia sebagai Negara yang harmoni, kaya dengan sumber yang mendatangkan kemajuan dalam pelbagai sektor.

Baru-baru ini rakyat Malaysia sekali lagi dikejutkan dengan kenaikan harga barang seperti petrol, kelapa,minyak sawit, santan serta bawang.Ia boleh disifatkan sebagai tidak masuk akal, bahkan apabila persoalan tentang wajarnya kenaikan ini berlaku, berbagai jawapan yang tidak masuk akal keluar dari mulut pemimpin BN khususnya.

Dalam satu kenyataan yang dibuat oleh Datuk Ismail Sabri, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan, faktor kenaikan harga barang seperti bawang, ia naik ekoran banjir yang berlaku di India.

“Malaysia sedang dipimpin oleh orang yang tidak bewibawa, perkara ini perlu diubah dengan segera bagi menjamin rakyat menikmati Malaysia yang selamat,” kata Ketua Penerangan Pas Perak, Drs, Khalil Idham Lim ketika ditemui di sini.

"'Kenaikan harga barang tidak sering dengan kuasa belia dan pendapatan rakyat yang tidak berganjak dan ini memeritkan kehidupan rakyat." Kata Drs. Khalil

Katanya juga tidak mungkin dalam soal makan dan minum rakyat kena berjimat dan mereka sanggup berlapar , kalau beli pakaian dan lain bolehlah mereka tangguhkan.

Mengusal kenyataan menteri berkenaan Drs. Khalil berkata, India memang pernah ditimpa bencana alam banjir, tetapi sebagaimana dilaporkan bahawa selain meragut puluhan nyawa,

bencana tersebut hanya merosakkan rumah-rumah, menara-menara komunikasi dan bangunan pentadbiran yang ada di Kota Leh serta negara di bahagian Jammu dan Kashmir.“Kita tidak dengar lagi kerosakan teruk di sektor pertanian Negara itu,” tambahnya.

"Alasan yg diberi nampaknya sengaja di ada-adakan" katanya.

Memandangkan Negara
dipimpin oleh individu yang suka berbohong serta tidak amanah dengan rakyat dan Negara, slogan rakyat didahulukan pencapaian diutamakan amatlah tidak sesuai sama sekali diguna pakai.“Negara yang diperintah BN patut tukar slogan itu kepada rakyat diperbodohkan pencapaian dikemudiankan,” katanya.

Dalam pada itu, beliau yang juga Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak menyatakan bahawa Pakatan Rakyat telah memperkenalkan 10 tawaran permulaan 100 hari mentadbir Putrajaya .

Menurutnya lagi, akikatnya senarai itu sedang meresahkan pemimpin BN.“Orang-orang kuat BN berada dalam ketakutan sebab takut hilang kuasa, hilang kuasa adalah azab bagi mereka,” jelasnya yang juga ADUN Titi Serong.

Oleh sebab itu, BN sedang memperkuda media mereka iaitu RTM, Media PRIMA serta ASTRO dengan semakisima mungkin bagi memburukkan 10 tawaran yang ada dalam buku jingga supaya rakyat ragu terhadap tawaran tersebut.

“Saya ingin ingatkan BN, jangan terlalu yakin dengan media anda, rakyat sedang bangkit dengan maklumat yang disampaikan oleh Pakatan Rakyat, momentum itu sedang dipergiatkan dari masa ke semasa,” tegasnya.

Tiada ulasan: