04 Januari 2011

Najib bertemu Nik Aziz : Bertenang dan tunggu kenyataan rasmi

29 Muharram 1432H.

Satu kejutan dan berita yang mengemparkan menghiasi berita politik tanah air bila Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, mengakui bertemu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak akhir Disember lalu.

Bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan hasil pertemuan itu kerana demi menjaga peraturan yang sepatutnya dilakukan oleh setiap pemimpin.

Selain itu Setiausaha Akhbar kepada YAB MB Kelantan, Ust.Ahmad Fadhli Shaari sebagai berkata penjelasan lanjut berhubung pertemuan itu akan dikeluarkan dalam masa terdekat dan dijangka dalam masa 24.

Saya meminta semua penyokong Pakatan Rakyat khususnya ahli PAS supaya bertenang dan tidak melakukan tafsiran sendiri sebelum kenyataan rasmi dikeluarkan oleh YAB MB Kelantan.

Jauh sekali terpelusuk kepada provokasi pihak yang tidak bertanggungjawab untuk memporak perandakan Pakatan Rakyat dan PAS.

Semuga penjelasan yang bakal dikeluarkan oleh pihak YAB MB Kelantan akan merungkaikan segala persoalan dan tafsiran yang pelbagai kepada pertemuan itu.

DRS. KHALIL IDHAM LIM
ADUN TITI SERONG
.

Tiada ulasan: