18 Februari 2011

BN Dicabar Berlaku Adil Dalam Pilihanraya

15 Rabiulawal 1432H [MOD]-
PARIT BUNTAR, 18 Feb : Kerajaan BN dicabar berlaku adil dalam setiap kali PRK, berlaku adil termasuklah melaksanakan pilihanraya yang adil dan telus, demikian respon YB ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim ketika diminta memberi respon terhadap keyakinan pimpinan BN terhadap momentum sokongan rakyat pasca Kemenangan BN di PRK baru-baru ini.

Tambahnya, adil yang dimaksudkan ialah BN perlu melaksanakan penggunaan dakwat dalam PRK mahupun PRU, juga tidak menggunakan undi pos, serta semua parti politik bertanding boleh ada laporan media dan boleh membuat iklan di media

Menurutnya yang juga Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, BN juga diingatkan jangan memperalatkan Suruhanjaya Pilihanraya, Polis dan SB untuk menipu, mengancam dan menekan pengundi agar memilih BN dalam setiap kali pilihanraya yang bakal menjelang tidak lama lagi.

Dalam pada itu, Khalil menyifatkan dasar BN menegakkan prinsip rakyat didahulukan sebagai dasar pembohongan kesekian kalinya kepada rakyat Malaysia.

Dua PRK terdekat di Merlimau dan Kerdau ini telah menyaksikan pimpinan BN terlalu ghairah menunjuk kepada rakyat bahawa BN satu-satunya pembela rakyat yang sebenar dengan menggunakan slogan palsu 1Malaysia.

“Walaupun Kadar tol diturunkan seperti yang diumum Perdana Menteri, rakyat tetap menjadi golongan yang terlebih dahulu membayar tol, inikah maksud rakyat didahulukan?, PR menjanjikan tol percuma kepada rakyat jika memerintah, bandingkanlah!, mana yang terbaik,” katanya ketika mengakhiri sesi temubual.

Tiada ulasan: