08 Februari 2011

Budak muntah makan coklat berulat

05 Rabiul Awal 1432 H.

AHMAD SAIFOL menunjukkan coklat yang sudah rosak.

TELUK INTAN: Seorang kanak-kanak berusia dua tahun dikejarkan ke Hospital Teluk Intan (HTI) di sini akibat muntah dan mengadu sakit perut selepas memakan coklat berulat serta mempunyai serangga.

Ahmad Saifol Alimi, dari Kampung Langkap, dekat sini menjamah coklat berjenama terkenal yang dibeli bapanya dari sebuah pasar mini berdekatan rumahnya tanpa menyedari coklat itu sudah berada dalam keadaan tidak baik.

Bapa Ahmad Saifol, Alimi Tamin, 32, berkata anaknya begitu gembira ketika menjamah coklat itu pada 29 Januari lalu tetapi mengadu sakit perut dan terus muntah kira-kira 15 minit kemudian.

“Sebaik melihat dia muntah, saya terus membawa dia ke hospital dan doktor yang merawat Ahmad Saifol memaklumkan anak saya mengalami keracunan makanan.

“Apabila tiba di rumah, saya terus memeriksa tarikh luput coklat itu dan hairan apabila mendapati tarikh luputnya pada 11 Disember 2011.

“Isteri saya yang memeriksa coklat itu terkejut apabila mendapati sebahagian coklat yang saya beli itu sudah rosak, berkulat serta menemui beberapa ekor ulat dan serangga seperti anak kumbang di dalamnya,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Alimin yang berniaga gerai makanan berkata, dia setakat ini gagal mendapat penjelasan sewajarnya daripada pemilik pasar mini berkenaan.

Berita Harian/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dapatkan nasihat pengamal undang2
buat lporan plois