12 Februari 2011

Hosni Mubarak letak jawatan.

MESIR: Naib Presiden Mesir, Omar Suleiman mengumumkan bahawa Hosni Mubarak telah melepaskan jawatannya sebagai presiden negara itu dan menyerahkan kuasa pentadbiran negara kepada pihak tentera.

Pengumuman yang dibuat oleh Omar itu disiarkan secara langsung dalam televisyen nasional lewat malam Jumaat (waktu Mesir).

2 ulasan:

Abu Hasan Chan berkata...

Berhati-hati Wahai Orang-Orang Mesir !!

Kita mesti ingat bahawa Hosni Mubarak adalah bekas tentera. Mungkin secara tipu helah dia telah letak jawatan. Dan mungkin itu atas arahan CIA Amerika dan Israel seolah-olah dia sudah pergi. TAPI ....sekarang ini pihak TENTERA Mesir yang mengambil alih pemerintahan Mesir ...kita boleh teka kemungkinan itu satu helah
Hosni Mubarak untuk tentera berkuasa dan mengambil tindakan seterusnya.

Yang berkuasa segi politik sekarang ialah Omar Suleiman , orang yang paling kanan kepada Hosni Mubarak. Omar Sulaeiman boleh mengarah pihak tentera menangkap orang-orang tertentu selepas PERHIMPUNAN RAKSAKSA rakyat bersurai.

Maka dengan mudah saki-baki egen-egen pro-Mubarak menjalankan taktik menangkap dan membunuh pemimpin-pemimpin Ikhwanul-Muslimin serta penganjur-penganjur perhimpunan atas nama keselamatan dalam negara.

Jika mereka berjaya dihapuskan ....puak Hosni Mubarak akan kembali berkuasa atas nama tajaan tenteranya.

Marilah kita berdoa agar rakyat Mesir selamat dan pejuang-pejuang Islam selamat dilindungi Allah.

Allahu Akbar ! Allahu Akbar ! Allahu Akbar !

Tanpa Nama berkata...

akhirnya tumbang jugak dgn kuasa Allah Ta'ala
menunggu yang kat sini pulak..
jom tumbangkan umeno/BN dgn sebatang pensel..
Takbir!!!!!!!