05 Februari 2011

Siapa Biadap Polis atau Pendemostran?


[MOD]. Polis telah menggunakan kekerasan melampau dalam melakukan tindakan menyuraikan peserta demonstran. Ada yang disembur, dibelasah dan diludah sedangkan semua peserta sudah beredar selepas berjaya menyerahkan memorandum di kedutaan AS.

Polis seakan-akan mahu bermusuh dengan peserta demonstrasi. Jika benar peserta itu merusuh mengapa ia berlaku ketika peserta ingin bersurai. Provokasi ini berlaku apabila barisan paling belakang telah diprovokasi oleh pihak polis.


Ada yang cuba mempertahankan diri turut disumbat dalam trak polis atas sebab bertindak ganas terhadap polis termasuklah seorang peguam hampir ditangkap kerana mempertahankan anak guamnya yang ditangkap polis tanpa punca. (kijang59)

9 ulasan:

lolipop berkata...

Apalah depa neh..Bila x da Kominis,depa pulak naik tocang..Hati klu x betoi mcm ne lagaknya..org yg bersolat dan amal makruf xkan sampai hati belasah org yg tidak berdosa menyatakan sokongan terhadap saudara seagamanya!!!
Igt2lah..jgn zalim kpd rakyat,krn kamu hanya menjawat jawatan kamu itu saingga umur kamu 58 tahun shj..Setelah itu dimana waktu kamu akan dihabiskan???
Maut x kenal umur,jika kamu sempat bertaubat x mengapa..Klu hangpa mati mengejut mcm mana???
Igt bahawa tiada yg berkuasa melainkan Allah s.w.t

Hafriz Mohamad berkata...

huh~~
Ape nk jd ni..?
Nk brsuara x boleh..nk brtindak x boleh..
apa yg boleh..??? ~_~

Tanpa Nama berkata...

SIAPA CKP KALU SEMPAT BRTAUBAT X APA? BAGAIMANA DGN DOSA DIA PUKUL ORG? X PERLU MINTA AMPUN DAN MAAF DR ORG YG KENA PUKUL TU? AKU KALU DIJMPUT BRTAHLIL UTK MANUSIA MCM TU PN X LAPAQ AKU...

Tanpa Nama berkata...

Ini semua arahan si najis dan umno.... apa punya negara le malaysia rakyat nak berdemo secara aman pun tak boleh. Konon negara islam tapi cara Islam tak ikut....

Tanpa Nama berkata...

Biarlah mereka lakukan sesuka hati mereka. Bagi kita yang beragama Islam, akan ada suatu masa yang dipanggil hari pembalasan. Pada hari tersebut segala perlakuan akan diadili oleh Allah s.w.t. Semoga mereka tidak tergolong dalam golongan yang menyesal pada hari tersebut kerana peristiwa tersebut akan ditayang semula tanpa satu saat pun terlepas daripada rakaman malaikat. Kepada yang telah dikasari janganlah berdendam kerana anda akan memperoleh manfaat pada hari tersebut.

Guru pencen berkata...

Polis yang ganas tu tak salah, mereka hanya menjalankan tugas saja, pehak yang memberi perintah itu lah yang patau kita ambil tindakan - TUKAR! TUKAR! TUKAR!

HAPUSKAN KEGANASAN SESAMA MANUSIA!

Tanpa Nama berkata...

Maaf, polis-polis yang ganas tu tetap salah sebab menurut perintah dari puak yang menyalahi Islam. Ingat bala tentera firaun habis semuanya ditengelamkan... dan yang memberi perintah adalah firaun. Perintah hanya boleh dipatuhi yang tidak menyalahi hukum Allah menuruti Al-Quran dan Sunnah. Terlalu ramai bekas-bekas polis yang apabila nazaknya amat-amat payah. Mudah-mudahan ini sekadar sedikit peringatan.

Tanpa Nama berkata...

Ku juga punya kenalan (kini telah pun meninggal dunia) bekas seorang pegawai polis... pergi menunaikan haji... namun hajat tak sampai... turun kapal terbang di tanah suci... fikiran hilang dan meracau... balek tanpa manunai haji... malah teruk lagi.. beliau terus jadi sewel hingga ke akhir hayat...Ini adalah peringatan saudara2

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah,Ya Jabbar,Ya Qahhar,Ya Muntaqim...Tuhan yg Maha mendengar..rayuan dan doa2 mereka yg dizalimi..kami mohon,Engkau balas dan beri pengajaran kepada puak2 yg sombong dan merasa mereka lah yg berkuasa dibumimu ini..juga kepada mereka2 yg mentaati arahan utk menzalimi hamba2mu yg beriman dan hanya menyatakan kebenaran...anta hasbuna wa ni`malwakiil..Allahumma farriq jam`ahum,wasyattit syamlahum,wa zalzil aqdamahum,wasallit `alahim kalban min kilabik..aminn..aminnn..aminn..