23 April 2011

Perjuangan Islam, Bangsa Melayu akan dihormati.

19 Jamadilawal 1432H. [MOD] -
Mohd Hafez Sabri

IPOH, Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain menyatakan, PAS adalah parti yang mengutamakan keamanan, perpaduan serta berpegang teguh kepada prinsip bahawa akidah Islam dan dasar-dasar Islam mampu memberikan kesejahteraan kepada semua.

Menurut beliau, PAS bukanlah parti perkauman yang khusus buat kaum-kaum tertentu, tetapi kita tidak nafikan bahawa majoriti ahli PAS adalah dari kalangan umat Melayu. Namun mereka bersama dengan parti ini atas semangat Islam dan bukannya kerana semangat Melayu.

Beliau menyatakan, PAS jelas begitu konsisten berdiri teguh menghormati dan mempertahankan hak-hak istimewa orang Melayu khususnya dalam aspek agama, budaya, tanah dan juga sosialogi yang lain.

PAS prihatin dengan nasib umat Melayu yang sering dijadikan mangsa dasar Liberalisasi dan Model Ekonomi Baru Kerajaan BN yang akhirnya mengecilkan kuota ekuiti Melayu daripada 30 peratus kepada 12.5 peratus sahaja. Banyak lagi hak Istimewa orang Melayu yang gagal diangkat oleh Umno walaupun mereka bangga mengatakan bahawa merekalah Parti Melayu Terbesar di Malaysia, jelas beliau.

Pesuruhjaya PAS Perak itu juga turut menyatakan, PAS sedar kepentingan orang Melayu dan mengajak seluruh umat Melayu untuk bangkit berjuang atas nama Islam, kerana hanya dengan Islamlah mereka akan lebih dihormati.

PAS akan terus berjuang untuk semua, kerana PAS yakin setiap yang lahir kedunia ini ada hak untuk diperjuangkan tanpa mengira apa bangsa mereka. Keterbukaan PAS ini jelas dengan kelahiran Dewan Himpunan Penyokong PAS, dimana sebagai parti Islam kita juga mempunyai sokongan yang kuat kalangan bukan Islam untuk memimpin negara ini, tegas beliau


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah,dgn berkat kepimpinan ulamak2 yg salih,seperti TGNA,TGHH,TGHD dan sahabat2 mereka PAS masih bertahan hingga sekarang dan semakin mendapat sokongan dlm usaha menegakkan perintah Allah dibumiNYA yg tercinta ini..berlandaskan Alquran dan sunnah serta berpaksikan AQIDAH ahlisunnah waljamaah..moga2 terus dipelihara Allah dan diberkati perjuangan ini..cuma SATU perkara yg ingin saya TEKANkan disini perlunya SAF kepimpinan dan AHLI memandang serius MUSUH2 yg menyelinap masuk dlm parti dan menjadikan parti sebagai BATU LONCATAN utk mereka mencapai matlamat mereka..kewujudan golongan MUNAFIK ini bukanlah suatu yg mustahil,kerana golongan seperti mereka juga telah wujud pada zaman Rasulullah serta hidup dan bergaul dlm kelompok muslimin..berhati-hati..dan sentiasalah kita berdoa agar dipelihara PARTI ini dari kejahatan musuh..