06 Jun 2011

Nazri meracau dan kebingungan seperti baru bangun tidur

4 Rejab 1432H. [MOD] -

KENYATAAN MEDIA
Pejabat ADUN Titi Serong.

Saya sangat terkejut dengan kenyataan terbaru dari Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz menuduh PAS dan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai oportunis dengan cuba meletakkan dirinya sebagai pengganti kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bakal perdana menteri.

Kenyataan tersbut bagi saya menggambarkan beliau sudah tidak ada modal untuk berkata-kata untuk mengulas tentang Mumtamar PAS yang baru berlangsung sehingga membuat andaian yang bukan-bukan seperti meracau dan kebingungan seperti baru bangun tidur. Apa lagi jauh jauh terpesong dari realiti yang sebenarnya.

Saya lihat Nazri berniat jahat dan cuba memecah belahkan ikatan yang teguh dalam Pakatan Rakyat dengan mengandaikan keputusan pemilihan PAS Sabtu lalu merupakan petanda bahawa pemimpin PAS terutama Hadi, sedar bahawa mereka perlu berusaha menguasai Pakatan Rakyat.

Kenyataan Nazri ini saya lihat tidak lebih dari rasa kebimbangan kepada lonjakan penerimaan kepada PAS selepas PAS berjaya melalui Muktamar ke 57 dengan melantik pimpinan barunya bagi sesi 2011-2013 tanpa ada apa-apa unsur perpecahan dan pertelingkahan dalaman walaupun banyak jawatan yang dipertandingkan.

Nasihat saya supaya Nazri lebih baik diam dari bercakap banyak mengenai PAS, kerana lebih baik dia membuat andaian mengenai masa depan partinya sendiri yang berada dalam keadaan lemah dan bermasalah.

DRS. KHALIL IDHAM LIM
PARIT BUNTAR,6 Jun 2011.

Tiada ulasan: