19 Ogos 2011

Najib seru ikut Al Quran, rakyat terus dikelirukan.

19 Ramadhan 1432H. [MOD] -

Saya ingin menyatakan rasa tidak bangga dengan Perdana Menteri Malaysia yang telah menunjukkan bahawa beliau peka dan tahu bahawa Al-Quran diturunkan supaya ia dapat ditadabbur khususnya kepada rakyat Malaysia.

Saya ingin melahirkan rasa sedih dan kesal dengan nasihat yang dikatakan oleh Najib kerana Perdana Menteri sendiri seolah-olah hanya pandai beri nasihat, hakikatnya Al-Quran dan Islam amat jauh dari amalan dalam kehidupan seharian beliau dan keluarga beliau.
.
Kita sebagai umat islam perlulah sedar hakikat bahawa Islam bukanlah agama yang cuma ditulis di atas kerta, ia wajib diterjemahkan dalam segala konteks hidup dalam erti kata menghayatinya secara menyeluruh.

Rosmah Mansur dan anak perempuan beliau sendiri yang merupakan ahli keluarga yang paling terdekat tidak memakai pakaian yang menutup aurat, ini jelas menggambarkan kepada kita bahawa perintah Al-Quran itu tidak diamalkan.

Soal amalan pemerintahan pula amat jauh dari konsep keadilan yang diajar di dalam Al-Quran.

Pemimpin perlulah mengelak dari hanya pandai memberi nasihat, rakyat semacam diperbodohkan sedangkan pemimpin tidak melaksanakan kewajipan melaksanakan Al-Quran.

Allah tidak menerima amalan makhluknya yang hanya pandai bercakap tetapi enggan laksana tuntutan dan perintah Allah .

Nampanya pemimpin umno terus berselindung dengan ucapan yang bunyinya Islam namun jauh sekali untuk diamalkan.

Drs Khalil Idham Lim
Parit Buntar, 19 Ogos 2011

Tiada ulasan: