30 November 2011

Bapa bunuh anak dalam mesin basuh

4 Muharram 1433H. [MOD] -

PARIS - Seorang penganggur didakwa membunuh anak lelakinya berumur tiga tahun selepas menyumbat budak itu ke dalam mesin basuh yang suisnya turut dihidupkan, menurut jurucakap mahkamah, kelmarin.

Christophe Champenois, 33, dari Meaux berhampiran Paris dipercayai mengenakan huku-man kejam tersebut terhadap Bastien hanya kerana dia membuang lukisan rakannya semasa berada di pusat jagaan
.
Champenois yang berang dengan kenakalan anaknya telah ‘membasuh’ kanak-kanak malang itu selama beberapa minit.

Akhbar Le Parisien melaporkan, jiran mangsa menyatakan Charlene, 25, ibu kepada Bastien meminta pertolongannya untuk membawa kanak-kanak tersebut ke hospital selepas mendakwa anaknya cedera akibat terjatuh dari tangga.

Tetapi dia mula mengesyaki sesuatu selepas mendapati tangan dan kaki Bastien sudah terkulai serta tidak bermaya seselama beberapa minit sebelum kanak-kanak itu meninggal dunia pada Jumaat lalu.

“Kakak mangsa yang berumur lima tahun turut mengadu kepada saya bahawa ia bukanlah kali pertama bapa mereka ‘membasuh’ adiknya,” menurut jiran mereka dikenali sebagai Alice.

Akibat tindakan tidak berperikemanusiaan tersebut, hakim mahkamah di Meaux me-ngarahkan pasangan suami isteri yang mempunyai tujuh cahaya mata itu ditahan untuk siasatan lanjut sementara kesemua anak mereka ditempatkan di bawah pusat jagaan.

sinar/-

Tiada ulasan: