13 Disember 2011

Klip Video hina Islam dedah sikap hipokrit UMNO.

17 Muharram 1433H. [MOD] -

KENYATAAN MEDIA

Saya ingin mempersoal mengapa Rais Yatim terus membisu terhadap Video yang berjudul 'Musim Hudud Pas' dan 'Lagi Hudud PAS' itu secara jelas mengelirukan umat Islam di Malaysia dimana ia telah disebar luas di Facebook dan Youtube baru-baru ini.

Kita tidak boleh nafikan bahawa sejak akhir-akhir ini media boleh direka dalam pelbagai bentuk dan corak kerana perkembangan teknologi yang pesat, tetapi seharusnya tidak boleh sehingga menghina agama lebih-lebih lagi Islam itu sendiri.

Kita amat khuatir terhadap perkembangan sebegini memandangkan para pelakonnya terdiri dari orang Islam dan ada diantaranya berlakon yang seagai agamawan disamping penggunaan kamera beresolusi tinggi yang sudah pastinya mahal harganya.

Video ini juga mempunyai unsur yang boleh mencetuskan salah faham serta penghinaan terhadap hukum Islam.

Kesucian agama Islam boleh tercemar selagi Menteri yang bertanggungjawab terus membisu terhadap isu ini, seharusnya Menteri terbabit beri respon segera.

Amat dikesali bila ulasan dan tindakan terpilih dilakukan bila menggugat kuasa dan kedudukan BN dan UMNO sedangkan sekiranya tidak merugikan dibiarkan dan semacam digalakkan.

Rakyat juga masih ingat mengenai respon Rais Yatim terhadap video klip UNDILAH walaupun pada hakikatnya video tersebut amat bermanfaat untuk rakyat.

Beliau (Rais Yatim) pernah berkata berkata bahawa klip video Undilah tidak sesuai ditayangkan kerana ia mengandungi babak yang tidak disenangi segolongan masyarakat.

Rais Yatim juga sepatutnya perlu sedar bahawa klip video 'Musim Hudud Pas' dan 'Lagi Hudud PAS' juga amat mengelirukan kerana ini ialah soal amalan Syariah yang termaktub dalam Al-Quran, ia tidak boleh dipaparkan melalui video melalui cara yang salah, perlu rujuk dahulu dengan agamamawan misalnya.

Saya memandang isu ini amat berat, Umno-BN nampaknya redha dengan perkara ini. Ianya juga mededahkan sikap hipokrit yang sebenar dalam keadaan umno meluangkan slogan kononnya membela Islam.

Terbaru kita dapati berdasarkan pendedahan seorang blogger menjelaskan bahawa admin blog sembang rakyat yang bertanggungjawab memuat naik video ini ke internet menunjukkan bahawa individu tersebut adalah orang Umno dan dipercayai rapat dengan Noh Omar, individu yang dimaksudkan ialah pemilik emel ajaff8@gmail.com.

Parti pembela Islam ala Umno ini pada hakikatnya adalah penaja perosak kemuliaan Islam dengan membiaya kerja-kerja jahat sebegini,rakyat sudah muak dengan cara pembelaan Islam ala Umno dan mereka perlulah di tolak pada PRU13 demi kestabilan negara.

Drs. Khalil Idham Lim
Parit Buntar, 13 Disember 2011

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

umno sebenarnya sudah sampai kepada tahap sangat teruk dlam akhlak dan akidah mereka. kerana kuasa dan pangkat serta kedudukan mereka sanggup buat apa saja malah jika syaitan menawarkan kerjasama pun pasti mereka terima.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa dengan video ini diam membisu.Pekakkan telinga.Sah, memilih untuk mengadili sesuatu.pemimpin macam mana ni.rakyat akan menilai.Rakyat bukan bodoh.Rakyat udah cerdik.Janganlah kerana berlainan fahaman politik,bebeda pandangan kamu kesampingkan sahaja perkara yang menghina agama sendiri.sedih sungguh.