27 Jun 2012

Dirempuh ketika melintas

7 Syaaban 1433H. [MOD] -

TOK DOR - Seorang penunggang motosikal maut serta merta apabila motosikal yang ditungganginya dirempuh sebuah kenderaan dalam satu kejadian langgar lari di Kilometer 95 Jalan Kuala Terengganu-Jerteh dekat Kampung Tok Dor di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 6 pagi tadi, mangsa, Poh Chian Wei, 27, berasal dari Kampung Renek yang terletak tidak jauh dari tempat kejadian mati akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria ketika dihubungi berkata, mangsa yang menunggang motosikal dari arah Kuala Terengganu telah memberhentikan motosikalnya di sebelah kanan jalan dan berjalan kaki melintas ke kiri jalan.

Menurutnya, pada masa sama tiba-tiba datang sebuah kereta dipercayai jenis Proton Saga dari arah Jerteh ke Kuala Terengganu telah melanggar mangsa menyebabkannya tercampak sejauh lima meter ke sebelah kanan jalan dan mati di tempat kejadian.

“Mangsa seorang mekanik kenderaan secara bergerak dan dipercayai telah melintas jalan untuk bertemu seorang rakannya di sebuah bengkel membaiki kenderaan yang terletak di sebelah kiri jalan,” katanya.

Mayat mangsa dihantar ke Bilik Mayat, Hospital Besut untuk bedah siasat.

Mangsa juga telah memeluk Islam dan berkahwin dengan wanita Melayu dari Kampung Guntung, Permaisuri Setiu.

Sementara itu, polis telah memperoleh identiti kereta yang melanggar mangsa berdasarkan beberapa serpihan kereta yang berada di tempat kejadian.

Sinar Harian

Tiada ulasan: