21 September 2012

Bantah saja tidak cukup, boikot produk Yahudi


5 Zulkaedah 1433H. [MOD] -




(Tuan Guru Nik Aziz antara peserta demo)

KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menggesa umat Islam memboikot produk Yahudi sebagai tindak balas terhadap penghinaan mereka kepada Rasulullah SAW.

Katanya, mengadakan demonstrasi bantahan terhadap perbuatan menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW adalah tidak cukup sebaliknya barang-barang keluaran Yahudi seperti makanan, pakaian dan kenderaan perlu diboikot.

Justeru, beliau yang juga Menteri Besar Kelantan meminta pihak berkenaan supaya menyenaraikan barang-barang yang perlu diboikot itu.

(Gambar: TG Nik Aziz membakar replika cakera padat flilem yang menghina Nabi)

“Ini puak-puak duit, kalau stop duit, menengung (termenung) mereka,” ujarnya ketika berucap pada demonstrasi aman membantah filem “Innocence of Muslims“ yang diadakan di Medan Ilmu di sini selepas menyampaikan kuliah sebentar tadi.

Beliau berkata, mengadakan demonstrasi aman sebagai membantah penghinaan kepada Rasulullah SAW itu adalah kerja Islam.

Ini, jelasnya kerana Islam menyuruh kepada perkara yang makruf dan menentang kemungkaran.

Kemuncak kepada demonstrasi itu ialah membakar replika cakera padat filem itu pada jam 10.45 pagi yang diiringi dengan laungan ‘Hidup Islam, Sayang Rasul, Hancur Yahudi, Laknat Musuh, Laknat Amerika’.

Turut berucap ialah Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Siti Zalilah Mohd Yusoff, Ketua Pemuda PAS Kelantan, Abdul Latif Abdul Rahman, Timbalan Ketua Dewan Ulamak PAS negeri, Ustaz Hassan Mahmod dan Ketua AMK Kelantan, Azehan.

Filem “Innocence of Muslims“ yang diarahkan oleh Sam Becile, seorang pengarah filem keturunan Yahudi Israel Amerika telah membangkitkan kemarahan umat Islam seluruh dunia kerana menghina Rasulullah SAW.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: