26 Januari 2009

ADUN Bota keluar BN.

KUALA LUMPUR, 25 Jan :- Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bota, Dato' Nasharuddin Hashim telah menyerahkan Borang menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) kepada Ketua PKR, DS Anwar Ibrahim di Ibu Pejabat Keadilan di sini petang tadi.

Hadir sama dalam majlis itu ialah Pengerusi Perhubungan PKR negeri Perak, Hj. Osman dan Bekas Pengerusi, Hj. Ismail.

Sebentar tadi saya menerima sms dari seorang kawan memaklumkan ADUN dari UMNO itu telah keluar dari Barisan Nasional dan menyertai PKR.

Bagi mengesahkan berita itu saya menalipon Ketua Penerangan PAS Parit, Sdr. Syamsul dan dia juga mengesahkan bahawa beliau juga telah menalipon Ketua Pemuda UMNO Bahabgian Parit yang juga mengesahkan berita tersebut.

Selain itu saya sempat menghubungi ADUN Teja dari PKR, YB. Chang Lih Kang dan beliau juga mengesahkan berita rasmi telah beliau terima dari Ketua Keadilan Negeri Perak.

Saya juga mendapat pengesahan dari Bekas Pemangku Pengerusi Keadilan Negeri Perak, Ust. Zulkifli Ibrahim yang juga Pengarah Urusetia Penerangan Negeri Perak.

Berikutan itu, Pakatan Rakyat kini menguasai 32 kerusi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak. DAP (18), PKR (8) dan PAS (6)

Barisan Nasional (BN), yang tewas kepada Pakatan dalam pilihanraya umum Mac lalu, kini tinggal 27 kerusi negeri.