08 Mei 2009

Nizar : Saya akan segera mengadap Tuanku untuk mohon bubar DUN

Saya dalam masa terdekat untuk mengadap Tuanku untuk memohon Perkenan bubarkan DUN Perak.

Hubungan saya dengan pihak Istana baik dan saya akan menggunakan hubungan baik ini untuk mohon mengadap kata NIzar dalam sidang media sebentar tadi.

73 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

boleh bagi penjelasan tak...Ds Nizar sajakah yg buat sidang media? MB Haram apa cerita????

observer berkata...

sultan mungkin terima mengadap tapi takkan terima cadangan, itu yang sudah pasti, apa jadi dgn keputusan mahkamah?

Observer berkata...

AlhamduliLlah!! InsyAllah pertemuan YB Nizar dgn Sultan akan berhasil!

Tanpa Nama berkata...

Bagus la kalau tuanku bekenan nak bubar parlimen dah kelam kabut dah.. kalau bubar dari dulu dia bubar oleh tuan ku kan senang..

pahbedah berkata...

ular kalau menyusur akar takkan hilang bisanya,moga2 tuanku perkenan hajat rakyat tuanku yang telah lama menderita atas pergolakan politik negeri tuanku,semoga Allah merahmati Tuanku dan keluarga

Tanpa Nama berkata...

mudah mudahan DUN perak di bubarkan , mengharapkan keajaiban je ni

azhar berkata...

salam...mudah-mudahan Tuanku bubarkan DUN...rakyat tak marah pada Tuanku..faham Tuanku tersepit ..hal dulu..biarlah dibuang ..ambil keputusan yg baik bubar je DUN..
mohon Tuianku...

Tanpa Nama berkata...

boleh caye ke?.....

hehehehehehehehe

FAIZAL MALAYSIAN USANA berkata...

teruskan ds nizar

Tanpa Nama berkata...

110% dah tak percaya dah kat 'org atas tu'.
kalau nak bubar dah lama dah bubar....

Tanpa Nama berkata...

Nak percaya ke idak ...tunggu ......... sian rakyat perak..

Tanpa Nama berkata...

Apa punya mesyuarat DUN Perak. UMNO/BN dah hilang akai. Malu dan hina sungguh UMNO/BN. Aku sumpah org UMNO/BN tujuh keturunan hidup korang tak selamat....

iwawan berkata...

say masih caya sepenuhnya pada DYTM yg bijaksana!

TANAHAIRKU PERAK DARULRIDZUAN berkata...

HARI PALING HITAM DALAM SEJARAH PERAK.....BUKAN PERAK SAHAJA MALAYSIA....
SPEAKER DEWAN DAH TURUN TARAF SAMA NGAN SPEAKER RADIO JE...UMNO/BN NI MEMANG BEBAL DALAM PERUNDANGAN....SEMOGA ALLAH BUKAKAN HATI SAUDARA2 KU DI UMNO BERALIH KE PAKATAN RAKYAT...

IPOH MALI...IPOH IPOH MALI

remy berkata...

teruskan perjuangan. Kami bangga dengan YB-YB pakatan rakyat

remy berkata...

assalamualaikum,
teruskan perjuangan demi menegakkan keadilan.
Apabila datang kebenaran akan musnah kebatilan.
kami bangga dengan YB-YB Pakatan Rakyat

kopitelp16 berkata...

MB yang sah boleh mengadap Sultan tapi saya rasa itu sahaja. Perak sudah ditawan oleh samseng biadap yang tak tau apa erti demokrasi.

Malaysia Boleh!

Tanpa Nama berkata...

salam semua,
bersangka baiklah dengan tuanku. tuanku dah pun bersalaman dengan semua dun melalui titahnya. aturan yang diikutinya adun-adun pr didahului. kemudian menitah ds nizar dan yb ngeh mengiringi tuanku keluar dewan. ini adat istana tanda memberi hormat pada tuan rumah. tuanku masih ingat pada rakyat. dirgahayu tuanku.

lann-b.

Tanpa Nama berkata...

dah x jadi kerajaan tu takpela...biarkan la diorang lagi 4 tahun berentap blik..

Tanpa Nama berkata...

go ds nizar!
we are here to support u as always

Tanpa Nama berkata...

kesian speaker siva... kena heret macam tu sekali. takkan tak ada hormat sesama manusia.

teruk betul rasanya kalau pasal kuasa ... maruah negara tercemar.

Tanpa Nama berkata...

bersangka-baiklah, ds nizar tidak memperincikan apa yang dibualkan semasa mengiringi Raja Muda. Dan bersangka-baiklah andai Tuanku Sultan tidak memulakan sedarkah rakyat Perak dan Malaysia tentang undang-undang perlembagaan/tubuh negeri, terobekkah topeng yang diguna UMNO untuk memperbodohkan orang melayu dan terpecahkah tembelang UMNO memperkudakan 3 cabang demokrasi? Itulah kebijaksanaan Tuanku Sultan

Tanpa Nama berkata...

aminnnn.... aku doakan semoga berjaya...

Tanpa Nama berkata...

tuanku bagi simbolik pun MB Mamak tak faham lagi..kalau dia cakap dgn MB Nizar dan minta MB Nizar iringi banginda keluar dewan semua kena faham la..siapa tuan rumah dewan tu? MB Mamak atau MB nizar tuan rumah? kalau MB mamak tu tak faham lagi atau dah memang UMNO tu bukan setakat buta perut tp buta hati sekali.

Tanpa Nama berkata...

the secretary is actually the tali barut and most puki mak punya makhluq.

emkay berkata...

mungkin ada hikmahnya apa yg berlaku hari ni, semoga Allah mempermudahkan segala urusan

emkay berkata...

bersama pertahankan kemenangan rakyat

Tanpa Nama berkata...

Sorry but i don't think it will work. After all this the palace did not even lift an eye what makes you think this time around they will listen.

Tanpa Nama berkata...

UMNO has comitted a daylight roberry!!
Vote them out in the next GE
Hidup Pakatan!!

Tanpa Nama berkata...

UMNO has comitted a daylight robbery!!
Vote them out in the next GE.
Hidup Pakatan!!

Chicken Feet aka KaKiaYam berkata...

sigh, putting our hope on man....

isn't it obvious what the sultan is doing?


KaKiaYam

Tanpa Nama berkata...

teruskan berdoa agar dilebutkan hatu sultan agar mendengar rintihan dan harapan rakyat..

Allahumma innaa.. naja'luka fii nuhuuria'daaina
wa nauu'zubika min syuruurihim, Allahumma baddit syamlahum, wa farriq jama'hum, wa syattit kalimatahum, wa zalzil aqdaamahum, wa sallith a'
laihim kalban min kilaabik, YA QAHHAAR YA JABBAAR YA MINTAQIMY YA ALLAH
Allahumma yaa munzilalkitaab, wa yaa mujriyassahaab wa yaa haazimalahzaab,
ihzimhum(umno) wansurnaa a'laihim..
amiinnnnnn

Tanpa Nama berkata...

at least speaker radio, ada juga boleh keluar bunyi... ini mikrofon pun takde efek...

TayadihMaysia berkata...

Jangan sesekali mengaku kalah pada saat yang gawat dan cacamarba!

Tanpa Nama berkata...

syabas ds nizar & pr ..anda berjuang demi keadilan..punyale dungu ,bangangt dan biadap,sah ahli neraka bn membeer

Tanpa Nama berkata...

salam YB,

rakyat perak kena berkabung, pakai songkok dengan ikatan kain putih di tengah2, meratapi kematian demokrasi dan raja berpelembagaan, boleh ke

Perakian berkata...

what ever happen in Perak state assembly it will bring a negative effect to BN.

as for Sultan of Perak..... remember Treaty of Pangkor?

Treaty of Pangkor we fell completely in to the hands of our colonialist when the Sultan of Perak signed the treaty of Pangkor. It started in Perak. and if.............

this country is heading towards a Republic it will be also because of you.

lets wait and see..........

observer berkata...

pakai songkok dengan lilitan putih, tanda berkabung mulai esok selama 44 hari

Tanpa Nama berkata...

I want wakil rakyat to be able to speak properly...ini apa ini?
Badaksumbu

Tanpa Nama berkata...

Drs,Rakyat amat berharap BN mempunyai rasa berlapang dada setelah 50 tahun memerintah negara.Mengapa harus gundah utk diadakan pilihanraya?Mengapa mengguna penjawat awam utk menguasai dewan.Tidak kah mereka sedar dlm era globalisasi sikap bobrok itu akan terpercik ke wajah sendiri?Seantero dunia menyaksikan perjalanan sidang hari ini.Dimana kita rakyat Malaysia nak letak muka?Rakyat tidak minta sesuatu yg lebih.Serahkan mandat seperti termaktub dlm perlembagaan.Aduhai negeri kelahiran tercinta...Apa sudah nya? Nona Ratana Chulaborn.

Perak aWeSoMe berkata...

assalamualaikum...
mari kita sama2 pk ape yg dah berlaku sepanjang rampasan kuasa di Perak Tanah Airku Tercinta...
Begitu ramai yg menyalahkan Sultan Perak kerana x barkan DUN Perak...termasuk saya sindri...tapi saya yakin dan percaya Allah Maha Bijaksana dengan segala perancanganNya....
cuba kita pk...kalo Sultan dari awal dah bubar DUN....dapatkah kita tgk segala keburukan dan keaiban BN/UMNO....bile sy pk dari sudut positifnya....sebenarnya Allah nak berikan peluang kepada hambaNya yg belum mampu utk berubah supaya berubah.....so...mari kita sama2 berdoa agar kemenangan berpihak kepada Parti Rakyat....tidak ada kemanisan perjuangan kalau tidak diringi dengan kesusahan...Takbir!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kata Tuan, Baginda ingin bekerja dengan Pakatan Rakyat.Apakah ini tanda Raja Nazreen akan mempengaruhi Sultan Azlan Shah untuk membubarkan DUN Perak, selaras dengan Pakatan Rakyat sejak awal krisis ini timbul?

Tanpa Nama berkata...

Saya tak yakin Sultan akan perkenan untuk DUN dibubarkan.

Ini ramalan saya berdasarkan kronologi krisis ini dari awal dulu

Tanpa Nama berkata...

I don't think there is any use to sembah the dead wood. If he has the heart for Rakyat, he has done long ago and not letting this happen Today. Do waste you time, let go and we shall be back in three years time.

Tanpa Nama berkata...

hampeh..... sehampeh-hampehnya.

Tanpa Nama berkata...

bagai menanti buah tak gugur.....
bagai menunggu bulan jatuh ke riba....

gamuda, umno, bn dan SxLTxx berpisah tiada...ibarat irama dan lagu.....

takziah malaysia....takziah rakyat perak....

Tanpa Nama berkata...

biarkan BN jd kerajaan, kita jadi pembangkang yg hebat...pun boleh berjasa juga kepada rakyat.

ma_ma berkata...

air mata berguguran membaca pesanan sms yang dihantar oleh sahabat di ipoh. terasa marah yang amat, dan juga sedih sesedih2nya..

UMNO/BN - ternyata tidak bermaruah, tidak boleh dipercayai dan tidak mempunyai harga diri.

YB. Nizar, walaupun saya bukan rakyat perak sejati, saya berdoa agar keadilan dapat ditegakkan dan para perompak dapat diusir dan dihukum sewajarnya..

Tanpa Nama berkata...

yb,

insyaallah kebenaran akan terbuka jua...bagus juga tadi baru tahu siapa umno /bn (kaki gangster) bawak orang yang tak kenal masuk dewan yang mulia tu,kalu mcam tu, saya pun nak masuk bangunan dun kat sana.

Tanpa Nama berkata...

UMNO/BN buat satu kesilapan besar. Mereka sangka rakyat bodoh. Ketahuilah bahawa rakyat bukan sahaja mengikuti insiden ini tapi menganalisa setiap apa yang terjadi. Jika 20 tahun dulu mungkin rakyat tak ambil kisah dan terima bulat-bulat apa yang didakyahkan asalkan cukup makan dan pakai. Tapi sekarang zaman dah berubah, rakyat lebih kritis. Makan dan pakai bukan lagi suatu yang diperjuangkan oleh rakyat tapi lebih dari itu. Nampak sangat UMNO/BN ketinggalan zaman. Mungkin ada penyokong atas pagar yg sebelum ini yg dah termakan dgn slogan Najib kini berkira-kira nak berpatah balik semula kepada PR..

TpK berkata...

YB Drs, saya cadangkan YB2 semua kumpulkan semua gambar2 kekecohan termasuk gambar YB Siva diheret cara jijik. Serahkan pada DS Nizar untuk dipersembahkan bersama laporan kepada Tuanku Sultan. Atleast Tuanku dapat clear picture. Selebihnya terpulang kepada kebijaksanaan Tuanku Sultan dan kita hanya mampu berdoa kehadrat Allah s.w.t. Kalau ditakdirkan YB2 jadi terus jadi pembangkang di DUN Perak, terimalah dengan redha, rakyat tetap bersama. PRU13 nanti saya yakin rahmat Allah dan rakyat Perak akan hukum UMNO BN seteruk2nya, biar padan muka depa! Baru ada akai, baru depa tau langit tinggi rendah. Depa buat kerja tak senonoh sekarang tapi menguburkan UMNO BN di PRU13 akan datang. Biar puak2 bebal ni dihukum Allah dan dapat celaan rakyat nanti. Takbir 3x!!

TpK berkata...

YB Drs, saya cadangkan YB2 semua kumpulkan semua gambar2 kekecohan termasuk gambar YB Siva diheret cara jijik. Serahkan pada DS Nizar untuk dipersembahkan bersama laporan kepada Tuanku Sultan. Atleast Tuanku dapat clear picture. Selebihnya terpulang kepada kebijaksanaan Tuanku Sultan dan kita hanya mampu berdoa kehadrat Allah s.w.t. Kalau ditakdirkan YB2 jadi terus jadi pembangkang di DUN Perak, terimalah dengan redha, rakyat tetap bersama. PRU13 nanti saya yakin rahmat Allah dan rakyat Perak akan hukum UMNO BN seteruk2nya, biar padan muka depa! Baru ada akai, baru depa tau langit tinggi rendah. Depa buat kerja tak senonoh sekarang tapi menguburkan UMNO BN di PRU13 akan datang. Biar puak2 bebal ni dihukum Allah dan dapat celaan rakyat nanti. Takbir 3x!!

Tanpa Nama berkata...

bravo YB Siva

Tanpa Nama berkata...

tengok muka DS Nizar jernih dan tenang, tengok muka Zamry Kadir 'kemaruk dan gila kuasa'. Siann Zombe ni, kita tengok nanti mcm mana seterusnya...

Tanpa Nama berkata...

GUNALAH SEMANGAT KELANTAN DALAM MENGHADAPI SITUASI INI. INGAT BAGAIMANA RAKYAT KELANTAN MENGHADAPI KEMELUT INI PADA TAHUN 1977 SEHINGGA MAGERAN TERPAKSA DIKUATKUASAKAN. HENDAKLAH KITA SEMUA BERIKTIKAD DAN BERJUANG UNTUK MENGHAPUSKAN KEZALIMAN MEREKA. BANGKITLAH SEMUA. TAKBIR.

Tanpa Nama berkata...

semuanya akan memudahkan lagi PR selepas ni. Ini smua sementara saja, lpas ni, berbondong2 rakyat yang cerdik akan sokong PR... mampus UMENO/BN

Tanpa Nama berkata...

yb Nizar be strong jangan give up bagi bn kucar kacir. Syabas YB.

Tanpa Nama berkata...

Salam Semua,jangan sedih,jangan gundah dan jangan pilu ,sedarlah perangai buruk UMNO/BN sedang disaksikan rakyat dinegara ini.

Mereka sedang kembali kezaman batu dan zaman tanpa tamaddun,kalau mereka/UMNO/BN bertamaddun mereka akan menghormati undang undang dan peraturan yang mereka sendiri cipta.

Tetapi demi kuasa dan keangkuhan yang melampau mereka menolak peraturan dan undang - undang mereka gunakan kuasa.

Ingat ! UMNO /BN !!! ingat ! Allah jadikan hari silih berganti,apabila datang malam, siang akan menghilang diri dan apabila datang siang, malam akan lenyap,begitulah kamu tidak akan selamanya menang ,kamu akan tewas! ,kamu akan tewas ! dan kamu akan tewas.

Kamu UMNO/BN tidak akan menongkat langit, dan tidak akan mati dan kamu akan menyesal pada hari orang yang ingkar berkata " Tidak berguna kepadaku harta dan telah lenyaplah dariku kekuasaanku" tiada yang selamat kecuali orang datang bertemu Allah dengan hati yang sejahtera.

Tanpa Nama berkata...

YB,

Daripada dulu kata nak mengadap..tak dpt2 lagi sampai hari ini..saya nasihatkan tak payah pungguk rindukan bulan la!!susah nak percaya cakap2 org ada kuasa hari ni!!benda senang jadi susah..nak bubar DUN pun macam nak letup bom nuklear!!PAYAH SANGAT!!!!!Bubar saja lah..awat ingat rakyat PERAK bodoh sangat ke?

AHIM KAMPONG berkata...

kalau tak bawa masuk org yg tak dikenali tu, sampai sekarang belum habis lagi sidang, org tu utk menenangkan keadaan, takut berlaku perkara yg tak diingini....

Tanpa Nama berkata...

Dato Seri Nizar

Insya Allah dengan berkat doa rakyat Malaysia seluruhnya Sultan Perak akan berkenan membubarkan DUN Perak. Lebih lebih lagi setelah sejarah hitam yang berlaku akan membuat Sultan berubah fikiran.

Apa yang telah berlaku amat memalukan bukan sahaja pada rakyat Perak malah kepada rakyat Malaysia yang mencintai demokrasi. Biarlah kedudukan kerajaan Perak di pulangkan kepada rakyat menentukan untuk kebaikan bersama.

Andainya didalam pilihanraya sekali lagi jika BN berjaya memenanginya saya rasa rakyat tidak akan memerontak seperti ini. Rakyat Perak ingin sebuah kerajaan yang teguh untuk membangunkan negeri ini untuk kesejahteraan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

teruskan berjuang wahai sahabat-sahabat yang cintakan keadilan dan kedamaian. Teruskan solat hajat dan bermunajat, insya Allah akan beroleh kemenangan !!

UMNO BN memang sial !! haram jadah !!

DAJJAL BERKANDAQQ !!!

Tanpa Nama berkata...

what a disgrace we have been a laughing stock for the whole world to see where is democracy Malaysia Boleh doesnt mean that we can change the rule of democracy to suit the need of each individual the people elected their representative let them decide who need to represent not anyone else.the people are the one who decide .What happen today in Perak is the biggest disgrace to democracy ,the police are suppose to be protector for the people and not to act as thugs for politician or savior for Umno leaders they shoulld be impartial.

Qitt berkata...

Punya mata , tapi bila tertutup dengan kejahilan
Punya telinga , tapi bila ditutup dengan kebodohan,
Punya mulut, tapi bila tertutup dengan kesengan dunia,
Punya indera , tapi terhalang dek kebobrokan media, segalanya jadi hampa.

Terus pertahankan hak rakyat, kita nantikan isnin ni utk keputusan mahkamah. Jangan bimbang, jangan takut DS Nizar, Allah bersama orang2 yang berjihad n bersabar. Kalo x bleh jugak kita tunggu PRU13. kasik ajaq cukup2.

Perak aWeSoMe berkata...

Mungkin kita kalah hari ini...esok...dan mungkin lusa...tapi selagi kita menjauhi perkara yang mungkar...dan sentiasa menuruti laluan yg benar...kita tetap akan menang di akhirnya...

kerana Allah menjanjikan kemenangan kepada kebenaran....insyaAllah..

TIDAK ADA KEMANISAN PERJUANGAN JIKA TIDAK DIIRINGI DENGAN PENDERITAAN...

Allahuakbar!!!!!

Perak aWeSoMe berkata...

Mungkin kita kalah hari ini...esok...dan mungkin lusa...tapi selagi kita menjauhi perkara yang mungkar...dan sentiasa menuruti laluan yg benar...kita tetap akan menang di akhirnya...

kerana Allah menjanjikan kemenangan kepada kebenaran....insyaAllah..

TIDAK ADA KEMANISAN PERJUANGAN JIKA TIDAK DIIRINGI DENGAN PENDERITAAN...

Allahuakbar!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tuhan nampak apa yang berlaku hari ini ! tidak lama lagi semuanya akan berakhir ! Rampasan kuasa adalah satu DOSA besar !
PAKATAN RAKYAT FOREVER !

Tanpa Nama berkata...

salam,
saya rasa terpanggil untuk memberi komen diatas apa yang berlaku di negeri perak.

kepada semua penyokong-penyokong PR

saya cadangkan agar kamu semua bersama-sama wakil rakyat masing-masing pergi beramai-ramai ke istana untuk menyatakan perasaan tidak puashati terhadap apa yang telah berlaku kepada sultan. jgn lah asyik melihat YB-YB je yang bersusah payah. mereka inilah yg bersusah payah untuk menyampaikan suara-suara rakyat keatas. kalau semua satu hati, saya yakin sultan akan akur. andai kata kena tangkap, berapa ramai la sangat boleh masuk lokap? kalau berpuluh ribu rakyat!!! saya tak tahu la kalau sultan masih berdiam dir. memang malang lah kepada rakyat kerana mempunyai sultan yang sanggup melihat berpuluh ribu rakyatnya memberontak. kamu semua harus berani jika kamu benar.tapi jangan jadi negara thailand pulak! satu dunia tahu nanti. apa pun selamat berjuang!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

salam,
saya rasa terpanggil untuk memberi komen diatas apa yang berlaku di negeri perak.

kepada semua penyokong-penyokong PR

saya cadangkan agar kamu semua bersama-sama wakil rakyat masing-masing pergi beramai-ramai ke istana untuk menyatakan perasaan tidak puashati terhadap apa yang telah berlaku kepada sultan. jgn lah asyik melihat YB-YB je yang bersusah payah. mereka inilah yg bersusah payah untuk menyampaikan suara-suara rakyat keatas. kalau semua satu hati, saya yakin sultan akan akur. andai kata kena tangkap, berapa ramai la sangat boleh masuk lokap? kalau berpuluh ribu rakyat!!! saya tak tahu la kalau sultan masih berdiam diri. memang malang lah kepada rakyat kerana mempunyai sultan yang sanggup melihat berpuluh ribu rakyatnya memberontak. kamu semua harus berani jika kamu benar.tapi jangan jadi negara thailand pulak! satu dunia tahu nanti. apa pun selamat berjuang!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

syabas yb PR....hidup mesti ada semangat perjuagan dan maruah.... BN telah hilang maruahnya. BN sepatutnya menggunakan apa yang ada pada mereka untuk berbakti dan menambah keyakinan rakyat .... bukannya merosakkan apa yang mereka ada.....

Syabas YB PR ..terus berjuang .....pasti rakyat ada mata...

Tanpa Nama berkata...

SALAM,
saya amat sedih dan kecewa dengan apa yang telah berlaku di perak negeri tercinta ini. Apa yang amat di kesali apabila para pejuang kita masakini tidak bersatu hati. Saya ingin mencabar rakyat perak dan malaysia amnya agar bersatu menentang kezaliman ini. Jika kita hendak kezaliman ini terhapus, berilah bantuan dan kerjasama yang terbaik. Ayuh bersatu demi keadilan. Sampai bila kita ingin melihat tanah tumpah darah kita dinodai....Anda rakyat perak n malaysia fikirkanlah...takbir3x

Tanpa Nama berkata...

teruskan usaha nizar. berjuang tegakkan hukum islam di Malaysia. takbir!

Tanpa Nama berkata...

Salam, patek harap tuanku dapat bubarkan DUN Perak, itulah jalan yang terbaik untuk rakyat memilih siapakah WR mereka dpd dibiarkan perkara ini berlarutan dn tidak ada kesudahan.
tuanku buatlah solat isthiqarah utk mendapat pertunjuk ALLAH.BN akan melanggar segala undang2 utk mencapai cita2 mereka, kerana mereka nampak ada pihak2 yg menyokong mereka walau pun perkara itu SALAH.PR disuruh memathui UNDANG2.BN mengguna kuasa kerajaan yg ada pada mereka tanpa ada rasa takut, malu dan mereka tidak ada rasa apa2 walau pun perkara yg mereka lakukan itu salah, kerana tiada teguran dari mana2 pihak yg bertanggungjawab,mereka merasakan kuasa ada ditgn mereka dan mereka perlu ingat kuasa akan jatuh bila ALLAH berkendak.Tuanku lihatlah apa yg terjadi pada hari DUN bersidang.