08 Mei 2009

Kenyataan Speaker Sivakumar

YB Siva diseret...tak patut sungguh kelakuan seperti ini!


Saya tidak iktiraf Ganesan sebagai Speaker kerana saya telah tolak usul perlantikan Speaker.

Saya dibawa ke satu bilik oleh polis, saya jatuh 2 kali.

Media juga maklumkan seramai 8 orang telah dikasari dan ada yang koyak bajunya.

Saya diletakkan dalam satu bilik sekitar jam, yang jelas semua arahan Speaker telah diingkari.

Dari awal Speaker telah dihalang dengan usaha untuk menghalang media dari masuk untuk membuat liputan.

Kenapa ada arahan orang luar masuk dengan ada tanda nama, sebaliknya saya mohon 7 Ahli Parlimen masuk tapi ditolak. Jadi jelas ada campurtangan pihak lain keatas kuasa Speaker.

35 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kuatkan semangat speaker!!!Bravo!

Budak Hingusan berkata...

Anjing BN..

Serious Shepherd berkata...

Soalan bijak (as opposed to soalan bodoh):

1-Boleh tak bukan ADUN jadi Speaker?
2-Di peringkat DUN, ada tak dewan yang setaraf dengan dewan negara di mana ahli-ahlinya dilantik?

ANAK KOMANDO REJ 1 berkata...

PADA HARI INI RASA KAGUM SAYA BERTAMBAH LAGI DGN PENGORBANAN YB SPEAKER SIVAKUMAR YG SAH DAN JUGA SEMUA ADUN PAK.RAKYAT. SYABAS KEPADA ANDA SEMUA KERANA AMANAH RAKYAT DIPIKUL DGN PENUH RASA TANGGUNGJWB. YG PENTING ANDA SEMUA BERJUANG ATAS LANDASAN UNDANG2 DAN TIDAK MENELANJANGKAN UNDANG2 SERTA DEMOKRASI DI MALAYSIA.

kopitelp16 berkata...

Samseng-samseng beruniform sedang bekerja. Tuan Speaker yg mulia diseret seperti orang tahanan di Guantanamo.

Semuanya haram di Perak. Tak tau apa dah nak jadi! Sungguh memalukan. Pihak Istana patut membubarkan DUN supaya maruah negeri, DUN yg dicabuli/dirogol/diperkosa dapat dikembalikan. Rakyat hanya mahu kerajaan negeri yg menghormati demokrasi.

Mr Sultonic berkata...

Azab Allah amat pedih.... bertaubatlah anda.....apa yang anda lakukan pada hari ini adalah satu keperitan buat seluruh rakyat perak... tangan-tangan anda bertanggungjawab dan akan dihisab oleh ALLAH. Wallahua3lam.

Tanpa Nama berkata...

Pendek umur la nampak gaya nyer UMNO/BN . Pilihanraya ke13 nanti sure PR menang punya . InsyaAllah lepas tuh tukar SUK ke PUTRAJAYA , Abdullah Antung hantar ke PUTRAJAYA gak dan talibarut2 mereka semua yang sudah di kenal pasti. SEBENARNYA MEREKA TIDAK SEDAR BAHAWA ALLAH TELAH MEMBERI PETUNJUK KEPADA PEMINPIN PR DAN MASYARAKAT SEMUA BAHAWA INILAH KUMPULAN YANG PALING HINA, JIJIK DAN KOTOR DI SISI TUHAN. ... NANTILAH KORANG DIAZAB OLEH ALLAH.

Tanpa Nama berkata...

tiada ungkapan selain bajingan untuk POLIS ini.

Hancor Bangsa kerana UMNO
Hancor Agama kerana BN

Selamatkan Malaysia dari dajjal-dajjal kecil ni..

Amin..........

ibnishak berkata...

Inilah yang dikatakan UMNO-BN amat2 gilakan kuasa...sehebat mana perancangan mereka(laknatullah) hebat lagi perancangan Allah.UMNO-BN lupa pada hakikat itu sebenarnya. Mereka2 ini tidak boleh terima hakikat yang mereka ini sudah ditolak RAKYAT.Habis semua undang2 dilanggar. Betul kata orang benda baik dan yang hak susah nak di laksanakan, HARAM juga dipilihnya. Banyak bebenor benda HARAM d iPerak sekarang ini.Kepada ADUN PAKATAN RAKYAT teruskan perjuangan menegakkan keadilan. InsyaAllah pilihanraya ke-13,UMNO-BN pasti akan hancur.

ms maniam,ampang berkata...

byk2 bersabar yb siva!!tuhan itu maha kuasa,leave it to god.teruskan perjuangan,kita tengok apa keputusan mahkamah hari isnin nanti.percayalah kezaliman,penindasan dan keangkuhan bn sudah sampai kepuncak nya maka tuhan akan membalas dengan.......najib akan mencatat sejarah sebagai pm yg paling singkat berkuasa dan pm akhir bn!!!!!

Tanpa Nama berkata...

siva, syabas.. aku nak ucapkan ribuan terima kasih diatas semangat siva ini....

Tanpa Nama berkata...

hati rakyat semakin terguris... lagi disimbah lada... BN tak akan berubah, janji nak berubah..
hanya cakap2 depan media.. BN topeng...

Ya Allah! Kami inginkan kebenaran..BN ZALIM Hapuskan BN.. Hapuskan BN... Doa ikhlas dari hati yang seikhlas...Ya Allah kau terimalah Doa ku hambamu yang tak berdaya dan tidak punya apa2

Tanpa Nama berkata...

Banyak-banyak bersabar dalam menghadapi kemelut yang berlaku.Kepada Adun Pakatan Rakyat bertindaklah mengikut rasional dan dalam linkungan undang-undang.Jangan bertindak macam BN seolah-seolah rakyat bodoh dan tidak tahu berfikir.Rakyat sekarang sudah bijak menilai sesuatu isu, isyaallah rakyat akan bersama walaupun BN menggunakan kuasa tetapi rakyat akan simpan dihati apa yang terjadi dan tunggu pilihan Raya 13.

budak_kampung berkata...

tahniah sivakumar! rakyat sentiasa bersama anda

pelayarweb berkata...

Saya amat amat kagum pengorbanan speaker v.sivakumar mempertahankan kebenaran.tahniah..semoga anda terus berjuang menegak kebenaran..teruknya BN...!!

mzaidi.com berkata...

sungguh busuk hati BN

zizi3131 berkata...

Speaker YB Sivakumar lagi mulia Dari Zamry disisi Islam Kerana mempertahan dan mempertkatakan yang benar

Tanpa Nama berkata...

tak habis2 nak rebut kuasa...mcmmana nie..berhentilah...berubahlah...jadi kerajaan bukan jaminan masok syurga...

Samsul Ghazali berkata...

Syabas Mr. Siva!!!

Tanpa Nama berkata...

malu semua melayu.....kata banyak budi perketi....habuk pun tak ada.....hendakan kuasa semua boleh....walaupun dah tahu itu salah..bagus siva.....keberanian mu tetap menjadi sejarah..

Tanpa Nama berkata...

SIVA HERO MALAYSIA.. BAKAL JADI SPEAKER PARLIMEN MALAYSIA ..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah dan Syabas YB Siva.Saya cukup2 terharu ttpi geram melihat saudara di heret keluar oleh mereka2 yg berperangai spt binatang dlm mempertahankn demokrasi.kpd penyokong2 PR yg di buru mereka seperti anjing oleh polis2 di medan istana tadi,saya kagumi anda.rupa2nya ramai sungguh SB2 yg menyamar dn berpakaian baju hitam tdi.tak kurang 20 org yg lepak di kakilima medan istana.

Tanpa Nama berkata...

Tadi aku tonton astro awani tajuk "DUN PERAK DAN POLITIK HARMONI". 3 orang professor kata apa yang berlaku dalam dun itu adalh satu perlanggaran undang2 dan perlembagaan. Mereka kata "Sivakumar adalah speaker yang sah dan tidak boleh dipecat melainkan dengan 1)letak jawatan 2)bubar dun 3)meninggalkan dun untuk selama-lamanya. Depa juga setuju bahawa kuasa speaker untuk tolak usul adalh sah.Cuma ada satu je AJK Kelab Penyokong UMNO yang kata....(tak payah aku bagitau le) puak ni memang guna isu bahawa depa dah dapat majoriti.(Secara rompak dan culik)

Tanpa Nama berkata...

daulat tuanku,

patik merafa sembah kepada tuanku supaya bubarkan dun perak supaya segala yang berlaku ini dapat diselesaikan dengan baik, daulat tuanku

Tanpa Nama berkata...

rakyat perak teraniaya lg,takkan istana buat bodo jea?ni dah melampau ni,doala utk kehancuran mereka2 yg zalim dan menganiaya rakyat jelata, doa org yg teraniaya itu makbul, jgn sampai Allah turunkan bala lg,hari tu Allah dah bg amaran sikit,gempa bumi,semua panik tp masih tak sedar lg

Tanpa Nama berkata...

apalah umno ni..kalu ya pun nak kerusi tu tak payah lah heret siva cam tu. Buat malu orang melayu je.

Tanpa Nama berkata...

betapa jijik taktik UMNO. gila kuasa sampai sanggup menggadai islam.

PERAK 73 berkata...

Syabas Speaker sebenar Siva,Kerajaan Kudeta Perak sekarang makin jelas kebobrokannya and anak- anak jati perak tetap dibelakang kebenaran dan keadilan....Hancur BN 3x

Tanpa Nama berkata...

Polis ni brkerja utk rakyat ke utk UMNO/BN. Polis jangan trlalu angkuh dan sombong.Kuasa yg anda ada tak smpai kemana, tak bleh dbawa kedalam lubang kubur pun.smpai masa mati juga tak menungkat langit pun.Tunggulah azab ALLAH S.W.T nanti bagi anda yg zalim.

Tanpa Nama berkata...

Rentetan politik yang dipolitikkan.
Kisah yang berkuasa yang mahu kuasa diperluaskan.
Para intelek saran pembangkang bersikap 'gentleman'.
Perbedaan minda mainkan peranan.
Undi sah atau haram hanya lakonan.
Yang penting kuasa MESTI berpindah tangan.

Perak aWeSoMe berkata...

Mungkin kita kalah hari ini...esok...dan mungkin lusa...tapi selagi kita menjauhi perkara yang mungkar...dan sentiasa menuruti laluan yg benar...kita tetap akan menang di akhirnya...

kerana Allah menjanjikan kemenangan kepada kebenaran....insyaAllah..

TIDAK ADA KEMANISAN PERJUANGAN JIKA TIDAK DIIRINGI DENGAN PENDERITAAN...

Allahuakbar!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Buat penyokong UMNO yg bc blog nie, tak nmpak lg ke apa yg pemimpin korg bt ni salah?? Kata je Melayu n Islam.. tp tamakkan pangkat.. dah dapat jd kerajaan persekutuan nak jugak amik kerajaan negeri..sanggup heret org scr tak bermoral..guna kuasa polis.

Buat polis2..klu ye pun sbg tanda terhtg budi mkn gaji yg di beri kerajaan,tak bermakna arahan yg melanggar saranan Allah pun kita perlu patuh..Islam suruh kita, taat pada pmrintah slagi mana dia taat pd printah Allah.. brulah kalian dapat redho Allah..dan rezeki yg halal.

Buat Najib..pintu taubat masih terbuka..ingat, RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN..tp gunalah lunas2 yg diberikan oleh ALLAH..gunalah alQuran dan Sunnah Nabi..rakyat pasti akan menyayangi pimpinan yg mengaku kesalahannya dan memohon maaf ats kslhnnya..InsyaAllah, Allah juga akan turut sayang..

Buat semua..tak nak ke kasih sayang ALLAH???

Tanpa Nama berkata...

inikah caranya yang perdana menteri yang baru dok katakan?

1 malaysia!!!

tahniah la kepada perdana menteri kita

Tanpa Nama berkata...

YB Lim!! Tolong pesan kat YB Siva, semangat jihad dia tinggi. Saya kagum.

Kalaulah YB Siva tu ber 'bin' Abdullah...itulah yang saya harapkan secara peribadi.

Semoga Allah bg hidayah!! Amin

Takbir~!!

Tanpa Nama berkata...

sy tunggu ulasan dari puak-puak dalam umno....pemimpin2 dia orang.....termasuk speaker pendekar amin....