08 Mei 2009

Sidang Akhbar jam 4.15 petang

Pada hakikat ada persidangan, kerana perintah awal tidak diikuti maka kami menghormati perintah Speaker.

Bagaimana hak Speaker tidak dipatuhi dan dirampas. DUN Perak telah dilacur dengan begitu dasyat dengan kerja yang keji dengan menggunakan orang luar.

Kami menghormati Raja Muda dan saya dititah oleh Tuanku mahu bekerja dengan Pakatan Rakyat, apa yang BN buat usul dalam dewan semua itu tidak laku dan sah kerana telah ditolak sejak semalam lagi.

Apa yang dibuat oleh BN iaitu menidakkan Speaker telah menghina dewan cukup mengaibkan. Kemasukan orang luar satu tindakan yang tidak bertamadun.

Saya iringi Tuanku keluar dan Tuanku mengatakan Baginda mahu bekerja dengan Pakatan Rakyat.

BN meletakkan orang yang haram jadi Speaker. Sidang hari ini tiada dan tidak sah.

Terima kasih kepada semua media yang bekerjasama dengan baik.

Kita mahu DUN Perak dibubarkan, kerana kerajaan sekarang tidak sah.

57 ulasan:

zulsp berkata...

Nak percaya atau tidak pun tak berani cakap

Tanpa Nama berkata...

ALLAH HUMMA ALAIKA BI UMNO BARISAN NASIONAL MAKTINIL KUFRI WALFASAT, ALLAH HUMMA ALAIKA BI NAJIB BIN RAZAK MAKTINIL KUFRI WALFASAT, ALLAH HUMMA ALAIKA BI ZAMBRI MAKTINIL KUFRI WALFASAT. AMIN AMIN AMIN

CCEO MUVEE2U berkata...

Takbir!!
Diharap Raja Muda dapat membuat keputusan yang tepat dengan membubarkan Dun
Serahkan pada rakyat.
Tahulah rakyat untuk mengajar setiap wakil rakyat BN dan katak-katak mereka.
Walhal itulah perkara yang amat ditakuti oleh kerajaan Kudeta itu.
Takbir!!! ALLAHU AKBAR!!

Tanpa Nama berkata...

satu tragedi untuk rakyat perak

Hassan Adli B. Haji Othman berkata...

Mudah-mudahan doa seluruh rakyat Perak agar Dun dibubarkan oleh Tuanku Baginda dimakbulkan oleh ALLAH SWT. Kita hanya merancang, Allah yang menentukannya...

Saichou berkata...

alhamdulillah, nmpaknye raja nazrin di pihak pr..
harap dun dibubarkan.

momo berkata...

gambar speaker siva dikasari:

http://media.coveritlive.com/media/image/200905/eslHgOLCobsivathehero.jpg

ZAMRI kecik's berkata...

harap Raja Nazril bertindak profesional.baginda dah nampak depan mata PR diperlaku secara zalim oleh BN.

Tanpa Nama berkata...

YB betul ke tuanku cakap macam tu? Tuanku cakap apa lagi? boleh kongsi tak dengan kami?

asha'man berkata...

"tuanku mahu bekerja dgn pakatan rakyat"??? tak faham apa maksud di sini. Apakah Tuanku tidak merestui tindakan BN dan kuncu-kuncu mereka?? Atau TUanku masih berkecuali???

Tanpa Nama berkata...

jangan percaya lagi... Raja Muda kena balik jumpa Ayahanda baginda dulu. baru tau apa cerita. Raja Muda ni ok la, tapi tak tau la Sultan Azlan Shah macam mana pulak. huhu.. doakan yang baik2 dah la.

Tanpa Nama berkata...

Allah Maha Mendengar doa dan rayuan hamba-hambanya.

anakjatiperak berkata...

takbir!!!!!!
Moga DUN dibubarkan. selesai masalah.biar rakyat tentukan

asha'man berkata...

Masih kabur. Apakah TUanku murka/tidak bersetuju dgn tindakan BN dan kuncu-kuncu mereka?? Atau Tuanku masih bersifat berkecuali???

Tanpa Nama berkata...

mmg namapk ketara la die pihak kat PR
1- NAZRIN PANGGIL NIZAR NAIK ATAS BKN ZAMBRY
2- NAZRIN PEKENAN BILE NIZAR MINTAK ORG TAK DIJEMPUT KELUAR DEWAN
3- NAZRIN SALAM PR BARU BN (PROTOKOL)
4- NAZRIN NAK BEKERJA DGN PR BUKAN BN

marauhirang berkata...

Aku dah jemu berharap pada manusia....

Segala nya ku serahkan pada tuhan.......

Moga tuhan memberikan yang terbaik kepada
rakyat negeri Perak

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan,,YB dan semua ADUN PR letak jawatan utk membolehkan pilihanraya semula diadakan..biarlah rakyat yang menghakimi..jangan dikuatiri,,kebenaran akan tiba jua..insyaallah

Tanpa Nama berkata...

Raja Nazrin dan bapaknya dua kali lima saja....cakap memmang manis di bibir, tapi hakikatnya ular...jangan naif sangat untuk percaya

ANAK KOMANDO REJ 1 berkata...

AMPUN TUANKU! PATIK PACAR YG HINA MOHON TUANKU BELA NASIB SIVAKUMAR DAN RAKYAT YG DITELANJANG DEMOKRASINYA OLEH BN. AMPUN TUANKU SEMBAH PATIK HARAP DIAMPUN!

Tanpa Nama berkata...

kalu bolih, taruk HARAM MB & HARAM ADUN kat Kamunting dulu...

zirah berkata...

Ya Allah bantulah rakyat mu di Perak...

Tanpa Nama berkata...

i dont believe in him...

zirah berkata...

Ya Allah bantu lah hambamu di Perak...

observer berkata...

raja nazrin nak memujuk jer, macam bapak pujuk anak "nanti abah belikan ais krim, jgn nangis lagi yer...", hmm

Tanpa Nama berkata...

"Saya iringi Tuanku keluar dan Tuanku mengatakan Baginda mahu bekerja dengan Pakatan Rakyat."


sebagai rakyat biasa bagaimana kami mahu mempercayai apa yg dinyatakan oleh tuantu? atau adakah tuan juga telah ditipu?

what sultan said is not what he do, then whatever he said is worthless...

maaflah, kami rakyat biasa telah kehilangan segala hormat kami kepada keluarga diraja

Samsul Ghazali berkata...

Bubarkan DUN Perak???

Saya rasa sahabat-sahabat seperjuangan sekelian, berpijaklah dibumi yang nyata ini, terimalah hakikat yang kita ini tidak dipedulikan oleh Sultan Perak.. tak ada nilai langsung..macam melukut ditepi gantang..

Jadi janganlah terus memujuk diri sendiri dengan mengatakan semoga Tuanku akan membubarkan DUN Perak.. Terimalah hakikat yang DUN Perak tidak akan dibubarkan..

Mike Yip berkata...

It'll be better if the Sultan himself make a proper and official statement. If not, one side might agree to this statement but not the other side.

suratkhabarlama berkata...

wamakaru wamakarallah wallahukhairulmakirin

Tanpa Nama berkata...

Begitulah kezaliman akan berakhir apabila pelitar cahaya menerangi kegelapan yang kian menakutkan. Semoga Allah lanjutkan usia Tuanku untuk melindungi rakyat dari kezaliman pihak berkuasa selama-lamanya.

Tanpa Nama berkata...

Janganlah maha bergantung harap dgn manusia, hanya kepada ALLAH kita berserah. Kalau ditakdirkan dibubar ataupun tidak dunia belum pasti kiamat. Tapi jalan penyelesaian kembalikan kepada rakyat.

Tanpa Nama berkata...

akbar apa tu???

jujur berkata...

Bubarkan DUN dan adakan pilihanraya DUN semula adalah jalan sebaik-baiknya. Biar rakyat yang menentukan. Menang atau kalah sesebuah parti itu ditentukan oleh rakyat.

Yang Berhormat "Wakil Rakyat", dari definasi jelas menggambarkan seseorang ADUN itu adalah wakil kepada rakyat. Jadi biar rakyat yang tentukan pilihan mereka.

tHEoNLYbONG berkata...

takbir!!!!
allahuakbar!

observer berkata...

yang jadi masalah ialah raja menjaga ketuanan melayu, bimbang agaknya kalau pilihanraya diadakan semula, habis semua kerusi diwakili adun PR yang mostly DAP, sy bukan nak bersifat perkauman pulak, cuma memberikan keadaan yang mungkin berlaku jika dibuat p'raya semula, oleh sebab itulah raja memilih utk tidak membubarkan dun atas nasihat ubn

Tanpa Nama berkata...

Only the very stupid and deluded still put their trust in the kings and princes.

"Put not your trust in princes, nor in the son of man, in whom there is no help.
4 His breath goeth forth, he returneth to his earth; in that very day his thoughts perish."
Ps 146:3-4

mat lias berkata...

Bohong lah.
Dia dan bapanya tidak boleh dipercayai.

Tanpa Nama berkata...

.. harap YM Raja nazrin dapat berbincang dgn Ayahnda YM Sultan azlan ........
seterusnya.. BUBARKAN DUN

jamil berkata...

bubar dun.., adakan pilihanraya.., hormati hak rakyat.., semua akan bertanggungjawab di akhirat.., tidak kira siapapun.., even raja sekalipun.., ya tuanku.., ampunilah patik yang hina.., .., bubarkan segera dun...,

jamil berkata...

bubarkan segera dun......, perhambus mbharam zambri ... dan konco2nya beserta 3 ekor katak

Tanpa Nama berkata...

KDYMM Tuanku Sultan dan DYTM Raja Muda, saksikanlah Speaker diheret macam anjing..Seluruh dunia menyaksikan kita... maruah dewan dihina oleh BN..Polis diperalatkan atas nama menjaga keamanan...

Tanpa Nama berkata...

UMNO?
Kharrrrrrrrrrk....
PTUIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!

DR SAKIT berkata...

YA....
BUBARKAN DUN PERAK, ADAKAN PILIHANRAYA, BIAR RAKYAT MARHAEN ADILI KERAJAAN KUDETA UBN...

TAKBIR

Perakian berkata...

The Pangkor Treaty of 1874 was a treaty signed between the British and the Sultan of Perak. Signed on January 20, 1874 on the island of Pangkor off Perak, the treaty is significant in history of the Malay states as it signalled official British involvement in the policies of the Malays.

Sultan must learn from history. You too can make mistakes. Your current actions and omissions will lead this country towards a state of republic. Your predecessors made a mistake by singing the Pangkor Treaty.

And what is your mistake? ask yourself?

Tanpa Nama berkata...

Ini salah sultan. sultan tak patut berdiam diri sahaja.

Tanpa Nama berkata...

maaf ... dia bukan dari keturunan diponegoro yang bertulang belakang seperti sultan hamengkubuwono yang melindungi sukarno apabila beliau diburu Belanda.

bersama rakyat ? hahaha, kalau di indonesia bolehlah cari sultan macam tu, di sini cuma bersama UMNO, hidup mewah bolehlah, bersama rakyat ?

Wajibal Ghuyub berkata...

hehehe
"Cakap Memang Murah" (SEARCH)
.....hoi-hoi
kita dah geli
cakap tanpa bukti ......

tunggu dan lihat ajelah..
cakap murah ke cakap dan bukti

Wajibal Ghuyub berkata...

"Cakap Memang Murah" (SEARCH)

hoi-hoi hoi
cakap memang murah..
hoi-hoi-hoi
kita dah geli, cakap tanpa bukti...

SAMA SAMA TUNGGU CAKAP MURAH ATAU CAKAP ADA BUKTI

Tanpa Nama berkata...

Biar kecoh diPerak,seluruh Malaysia tengok dan berpikir.Walaupon buruk suasan,ade ihmahnye,..UMNO akan tenggelam.Tuhan maha kuasa.Kejatuhan institusi-raja,legislative,executive,judiaciary-kerana UMNO.
TABIK UMNO...

Awangkassim

Tanpa Nama berkata...

Nabi junjungan ita dah ajar kita dengan jelas bagaimana caranya untuk memerintah negara. tetapi, kita sendiri yang xnak terima contoh yang ditunjukkan oleh Nabi kita dan menggunakan sistem org kafir. bila dah jadi mcm ne, marilah kita kembali semula ke jalan ALLAH. Tolak pemimpin yang bermegah-megah dengan harta bnda. Kembali kepada sistem pemerintahan Islam sebelum Allah turunkan bala yang lebih dasyat. hapuskan sistem haram ne. Allahuakbar!

Tanpa Nama berkata...

sulakai korang semua

Tanpa Nama berkata...

AsSalaamu'alaikum wm wb.

YB Idham,

Kalau R Nazrin nak bekerjasama dgn PR, kenapa dia resmi dengan sedangkan dia tahu kekecohan sedang berlaku dan BN membelakangi undang sedia ada. Lips service saja... law of the jungle creates lawless society... he said this after the KK incident. Kini law of the jungle benar2 berlaku di depan mata nya, kenapa dia tak sekat dgn tidak meresmikan persidangan dewan? He went along with BN game plan. He just legitimised the illegal and immoral take over of the legitimate government.

I don't buy what he said.

~ emcube

Tanpa Nama berkata...

I hope the Perak Royalty is entertained by the circus they brought upon today. Congratulations.

Tanpa Nama berkata...

Ptui!!!!!

Megat Terawis73 berkata...

Salam.... Puji & Syukur Pada Allah yang Maha Kuasa...Patik Pacal yang hina di mata Allah memohon limpah kurnia Tuanku Raja Muda Perak, Raja Nazrin shah agar dapat menyampaikan rafak sembah patik kepada Tuanku Sultan Perak Sultan Azlan Shah untuk memperkenankan pembubaran DUN Perak kerana setinggi darjat manusia disisi Allah adalah takwanya & di akhirat kelak kita akan disoal & dipertanggungjawab atas apa yang kita buat didunia terutamanya dikalangan pemerintah...Daulat Tuanku....mohon dibubarkan DUN Perak

Tanpa Nama berkata...

I don think so la... either you guys are lying or that guy is lying! By attending the assembly, that guy already gave credence to the illegal assembly. So please stop kidding yourselves and get back to face reality. Stop banking on the royalty. Let's work towards the next state elections where we will all boot out the unscrupulous, self-serving manipulative UMNO thugs and banish them from the state secretariat!!!!

Tanpa Nama berkata...

where are all those "brave" perakians? they should have turned up by the tens of thousands.

now...they deserve bn govt for the next few years. and all their children and future generations will be forever doomed.

and nazrin, please lah. save your breath lah. i dont want to listen to your talk cock already lah.

your people is under attack in/out of state assembly; and you talk about h1n1 and all those cock unrelated stories. royalty? ptui....!!!

4RAKYAT

Tanpa Nama berkata...

Sbg seorg muslim jgn la kita nak menipu, anda tak layak menjai seorg muslim jika anda memutar belitkan perkara sebenar. YM Raja Mulia tak dan nyata sekali akan memihak kepada mana2 pihak. Dalam ucapan baginda pun baginda mengucap terima kasih pada kerajaan BN yg melakukan penyediaan awal menghadapi crisis economy. lain bagi PR yg sibuk berpolitik 24 jam....

sedar la wahai saudara (hilang hormat saya pada kamu utk panggil YB) yg sekali kita menipu seumur hidup akan terpalit. wallahualam.