08 Mei 2009

Kekuatan kami tidak dapat melawan kekuatan penceroboh yang tidak diundang


Beginilah saat-saat akhir pergelutan yang berlaku di meja Speaker, kami telah melakukan dengan sepenuh tenaga yang ada untuk memastikan Sivakumar tidak dipindahkan dari kerusinya. Namun kekuatan kami sangat kecil berbanding dengan 400 orang Polis yang berada di sekitar Bangunan Dewan Negeri. Itupun yang dipakai cuma sekitar 50 orang untuk menafikan hak kami.

Sepatutnya Polis tidak boleh campur dalm urusan Dewan Negeri. Kmu berkuasa diluar Dewan Negeri, ternyata tindakan polis menyebabkan kebencian kepada Polis meningkat.

kalaulah hanya dengan tenaga ADUN BN, usaha merampas kerusi Speaker pasti gagal.

28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

macam citer tamil yek. semoga kita sentiasa di pihak yang benar

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah jgn kau benarkan kebathilan mengatasi yg haq... KAU terimalah doa2 org2 yg dizalimi sekelian alam....

miezanz berkata...

siapa yang tak bertamadun sebanarnya...TAKBIRRRR!!!
Semoga Allah memberikan kekuatan untuk kita terus istiqamah dalam perjuangan ini... Allah sentiasa bersama-sama orang yang sabar....

Tanpa Nama berkata...

benci polis sangat2

Tanpa Nama berkata...

polis pergilah tangkap penjenayah ramai sangat di luar sana tu...baru semalam sorang lagi meninggal sebab perangut jahanam korang pergilah banteras di sana bukan sibuk dalam DUN pulak...

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya dari februari lagi DUN sepatutnya perlu dibubarkan bagi memberi laluan kepada p/raya. kalau dalam keadaan begini berterusan, sudah pasti kekecohan di dalam DUN akan berpanjangan setiap kali sidang dijalankan.

awangliku berkata...

kan telah di war war kan,pdrm parti komponen bee end,yb bee end berani ke?
berani arah je,nk buat sendiri takut,setiap hari bee end menambahkan kejelekan rakyat pada setiap perbuatan mereka,tunggu la,ada ubi ada batas kan,ada hari nya pasti berbalas perbuatan mereka itu,malah lebih hina lagi dari ape yg pernah mereka lakukan.tungguuuuu

ary man berkata...

mana dia think tank bn dalam perlembagaan.mana dia golongan akedemik dalam bn.mana dia penasihat undang2 dalam bn.mana dia yang mendabik dada sebagai juara perlembagaan.mana dia bangsa yang bertamadun dan bercerita tentang demokrasi dalam bn.mana.

ary Man berkata...

mana dia think tank bn dalam perlembagaan.mana dia golongan akedemik dalam bn.mana dia penasihat undang2 dalam bn.mana dia yang mendabik dada sebagai juara perlembagaan.mana dia bangsa yang bertamadun dan bercerita tentang demokrasi dalam bn.mana.

Tanpa Nama berkata...

rampas negeri sudah, rampas speaker pun sudah..lepas ni BN nak rampas apa plak? Kuasa BN hanya nikmat dunia...tapi kuasa Ilahi akan beri balasannya. Rakyat semua, jgn putus doa dan munajat pada Yang Maha Esa!

Tanpa Nama berkata...

Yang disebut YB macam budak-budak harap pelajaran saja tinggi. Kalau YB-YB semua tidak berkelakuan budak-budak masakan ada hingusan lain campur tangan.

x gitu YB? ~ pangkat beli dah?

hangkataapa berkata...

Nanti kalo PR perentah kalo,kalo gaduh dlm DUN biarkan saja,tendang menendang dan tumbuk menumbuk.Sepikar boleh jadi refree lah.Tak payah panggil polis lah,pasai mahu bebas dan demokrasi.Hari2 boleh buat demontrasi dan kalo nak tidoq atas jalan sampai pagi pun tak apa,bawalah bendera seluruh dunia apa pun tak pa ,jangan suruh polis tangkap,kita bebas.
Kalo nak masuk ramai2 dalam DUN meeting dgn YB pun boleh ramai2 ,sebab kita bebas,demokrasi...piiraaaah.

Tanpa Nama berkata...

nampaknya bomoh depa tak power...tu yang terpaksa panggil polis mai tu nak halau speaker...mangkaq punya ubn...polis pun sama tuur

pelayarweb berkata...

Saya sebagai pemerhati luar melihat selepas ini sidang DUN pasti akan berlaku havoc dan kekecohan serta sukar dijalankan sidang kerana masalah yg tidak berkesudahan ini,masing2 akan saling benci membenci antara puak BN dan pakatan rakyat,cuma 1 solution, BUBARKAN DUN,KEMBALI KEPADA RAKYAT UNTUK DECIDE...

tq

-muez_dot- berkata...

ALLah penntu segalanya

yang pasti kebenaran tetap akn menjelma

semoga saudara sentiaa istiqomah dlm berjuang
kami rakyat perak bersama anda

takbir

Tanpa Nama berkata...

yb ambo rasa bangga ada ore kg amba sahebat mcm ni.ambo harap yb dapat jd yb pasair puteh pada pru13 ni.hidup ore kg banggol telipot pp

Tanpa Nama berkata...

hidup yb ambo bangga dgn demo .diharap pd pru13
dpt yb jd yb pasir puteh pulak.kawe tetap sokong ore kg kawe.

Tanpa Nama berkata...

hidup yb .ambo bangga dgn yb ada ore kampung ambo mcm ni hebat mmg hebat .ambo harap pd pru 13 yb dpt jadi yb pasir puteh.hidup ore kf banggol telipot

Tanpa Nama berkata...

hidup yb bangga ambo ada ore kg mcm demo.harap pd pru13 dpt jd YB PASIR PUTEH .

Baginda Reformasi berkata...

takpe tuan YB... benda dah jadi kiti biarkan... lepasni dalam PARLIMEN MALAYSIA nnt... kite pakat ramai2 masuk kite angkat PEKAN antar masuk tandas dan kunci... pastu biar saya duduk situ... :)

Tanpa Nama berkata...

Buat apa PR nak kecoh-kecoh pasal apa yang berlaku di DUN Perak 070509. Inilah yang P. Ramlee kata "Demokrasi Terpimpin" dalam cerita Tiga Abdul. Demokrasi Terpimpin bermakna Demokrasi yang dipimpin secara tak sengaja. "Ter" disini bermaksud tidak sengaja, kata cikgu BM aku. kah..kah..kah..kah..

Yong berkata...

Yong ade bace cerita katak jadi Putera raja. Yong ingat itu cerita budak2 je. Ropenyer jadi betui kat Perak DUN. Katak Jelapang dah jadi Raja mengesahkan speaker haram. Bior betui Yob. Kot betui, takkan orang Perak nak terime je katak Jelapang ni yang derhaka kepada institusi diRaja Perak.

AMBUYAT EL-BINANGKIT berkata...

Jangan takut jangan gentar... ALLAH BERSAMA kita..
lawan TETAP lawan!!!

AMBUYAT EL-BINANGKIT berkata...

La takhaf wala ta7zan innaLlah ma3ana...
lawan TETAP lawan!!!

Ambuyat

Tanpa Nama berkata...

YA ALLAH! MATIKAN SIJAHANAM POLIS-POLIS ITU DALAM KEADAAN YANG PALING MENGERIKAN DALAM DUNIA....

Ahmad Syafiq berkata...

Sesungguhnya Allah memelihara negeri/negara yang adil dalam pemerintahannya dan dalam keadaan aman, walaupun ketua/rajanya adalah bukan Muslim. Fikir-fikirkanlah.

pahbedah berkata...

mudah2an dgn tragedi 7.mei akan mengetok pintu hati pemimpin dan penguasa negeri...tolonglah...rakyat dah cukup menderita ...tak ke ada rasa belas kasihan

Pejuang Islam berkata...

Rakyat perlu tahu kebenaran ini; KENAPA PAS TIDAK LAKSANAKAN HUDUD DI NEGERI JAJAHAN MEREKA.......ini kerana jika jika mereka laksanakan juga maka mereka akan berdepan dengan kekuatan polis dengan segala kezaliman yang dibawa bersama angkatan tersebut maka Tuan Guru Nik Aziz tidak jadi untuk melaksanakan hudud di negeri berkenaan walaupun di bawah pemerintahan PAS. Tengok betapa jahatnya kerajaan sehingga sanggup menidakkkan hudud dan disebabkan PAS terhalang untuk melaksanakan hudud......maka media pro umno pun (tv1,tv2,tv3...etc) dengan bangganya mengatakan ''lihat pakatan rakyat itu, mereka kata nak laksanakan hudud tapi tak buat pun...''...
Itu lah tektik mereka sebenarnya. Bagi saya ini bukan politik lagi sampai menidakkan hak orang Islam tapi ia merupakkan konspirasi oleh UMNO jahanam itu......


Tapi tak mengapalah, kerana kami masih lena dibuai mimpi indah dalam dunia ini dek hiburan dan keindahan alam fana ......sampai masa berjuang nanti anak2 muda Islam pasti akan bangkit dan menamatkan kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan......

Adalah sangat memalukan Mahathir, kau kata Idola kau adalah Nabi Muhammad SAW, tapi mengatakan bahawa hudud bukan ajaran Islam tapi didatangkan oleh golongan ulama' Fiqh....padahal hukum hudud adalah milik Allah Azza Wajalla.....yang mesti dilaksanakan.....apakah dengan akal fikiran kita boleh ketepikan al-Quran dengan begitu sahaja!...

Fikirkan dahulu...wahai para pemimpin, mana ulama'2 kamu untuk menyokong kata2 mu itu!

Ingat !! Kebangkitan kami pasti akan memberi kesan pada kamu nanti....