08 Mei 2009

Walaupun Sidang Haram umum tangguh sidang namun ADUN BN masih tidak keluar dewan

Speaker mempersoalkan sekali lagi dan mengulangi pendiriannya tidak akan memulai sidang sekiranya mereka yang digantung keluar dari dewan.

Semasa mengumumkan demikan dewan kembali kecoh dengan suara kedua belah pihak.

Sekarang keadaan kembali tegang. dan sesekejap sunyi kembali.

Saya tidak menjangkakan bila keadaan ini akan berakhir ?

25 ulasan:

Nizam Mahmud berkata...

Saya rasa dah boleh mula kan mesyuarat

Kalau BN masih terlibat secara tidak langsung masih mengiktiraf Siva sebagai speaker

Boleh buat usul

Undi mereka yang digantung dan letak jawatan tidak diambil kira.

Boleh mulakan

penhijau berkata...

teruskan dgn usul PR. JGN LAYAN SIDANG HARAM

budakbegsilang berkata...

malaikat lalu tadi, tu yg senyap kejap..

Tanpa Nama berkata...

bn tahu mereka buat kerja bodo

Tanpa Nama berkata...

TAKUT NK KELUAR.. KLU BLH MKN MINUM NK DLM DEWAN..

Tanpa Nama berkata...

salam YB! Saya cadangkan Speker jgan kluar. apa nak jadi,jadilah hari ni....

INSAN KERDIL berkata...

SLM, BEDEBOR MENANTI APE KESUDAHANNYE..!!!

Tanpa Nama berkata...

YB..kalo boleh jgn ada ADUN PR yg keluar dewan...mgkin ni semua helah pihak lawan...bila ramai ADUN PR yg keluar...pintu dewan akan dikunci dan ini akan menyebabkan mereka boleh berkuasa dan melakukan apa saja bila ADUN PR berkurangan dlm dewan...hati2 YB...ingatlah ALLAH...mohon pertolonganNYA

Tanpa Nama berkata...

Adun BN sendiri tidak menerima speaker barunya dengan tidak bersurai

mathavan

Tanpa Nama berkata...

kalau BN bermesy. singkirkan Mr siva. sepatutnya PR pun bermesy juga... buat undi tak percaya ka...,

solahuddin the warrior berkata...

jangan lupa doa
doa dalam dewan pon boleh

Tanpa Nama berkata...

bior lantak nye deme bercakaran, biar sampai x jadi sidang le

adimarda berkata...

Tuan Speaker sivakumar....elok teruskan saja dengan usul yg dirancangkan...orang BN sengaja tak keluar supaya senang buat apa2 bila ADUN PR keluar

Nizam Mahmud berkata...

YB

Stand your ground.

Dalam dewan, speaker is prosecutor, judga and executioner.

jangan tinggal kan dewan sebab BN akan buat sidang sendiri yang gantung ADUN PR.

Boleh mula kan prosiding. Tolak semua usul dari ADUN BN. Bagi jer alasan apa-apa.

Undi dari ADUN BN yang digantung dan letak jawatan jangan di ambil kira.

Mulakan saja prosiding.

ToncetBiru berkata...

Tuan-tuan

Speaker belum mulakan sidang. Yang kecoh tadi tu syok sendiri.

solahuddin the warrior berkata...

tuan speaker, cuba teruskan any move yg masih boleh dibuat
usul ke apa ke

then baru bertemu dua usul (usul BN vs usul PR)

baru la nanti masyarakat dunia akan menilai, sejauh mana demokrasi kat msia

Tanpa Nama berkata...

yup.. sokong2..
berani kerana benar, takut kerana salah, jangan takut kalah..

~ berjuang demi hak rakyat ~
lalala

Tanpa Nama berkata...

Raja Muda perlu buat sesuatu untuk meleraikan kekusutan yg berlaku

Tanpa Nama berkata...

sampai bila raayat perak hendak tunggu dan bersabar dengan keadaan ini.....
semuanya menegakan benang basah olih itu jalan yang ada balikkan semula kuasa kepada raayat.....bubar dun adakan undi itulah jalan paling terbaik. adakan BN takut,kalau BN takut macam mana mau perentah negara.

mySAS berkata...

teruskan sidang, bila undi dijalankan jgn kira 6 adun bangsat tuu.. keputusan muktamad, sebab adun bn ikut sidang, makna depa iktiraf speaker tuu

Tanpa Nama berkata...

Jangan kluar dewan. sampi malam pn xpe. tgk puak haram tu snggup tnggu ke tak.

Alshams berkata...

Biarkan BN pening dengan masalah yang mereka telah ciptakan.Tingkatkan usaha sehingga DUN dibubarkan dan kembalikan kepada Rakyat bagi menentukan kerajaan.

- DARI RAKYAT..OLEH RAKYAT..UNTUK RAKYAT -

Tanpa Nama berkata...

Lu orang citer macam tak pakai hotak la.
Pakai hotak tu berfikir.

azhar berkata...

salam YB jangan keluar...kalau keluar pasti bertiga tunggu semua sekali baru masuk...
bacalah doa-doa berserah kepada Allah..kalau payah sangat Adun PR muslim sembahuang dalam dewan saja ...solat hajat terus minta petunjuk jalan keluar dari Allah...
tak sakit kita tunggu..biar semua keluar baru keluar...dalam Dewan Speaker tne almost highest person incharge..berkuasa..yg lain tarak...

Tanpa Nama berkata...

Ape barang takut nak keluarkan komen nie...
Tunjuk kan semua komen yg rakyat Perak sendiri komen.
Ni pilih-pilih komen.
Baik tak payah bukak blog.
Blog utk orang bersuara.
Kalau tak tahan dgr suara rakyat tak payah la nak sibuk dok bukak blog kutuk orang sana sini.
Time rakyat nak kutuk lu bukan main lagi nak sekat.
Lu memang kecohhhh
Sama mcm Sivakumar.
Nasib baik kulit je lain.
Pirahhh
Cakap tak serupa bikin, Bikin tak serupa cakap.