08 Mei 2009

Ganesan angkat sumpah dimeja ADUN yang dikelilingi ADUN BN sebagai speaker haram

Keadaan tegang berlanjutan apabila Ganesan dilantik sebagai Speaker dan mengangkat sumpah di meja ADUN Jelapang (Timbalan Speaker)

ADUN Sungai Rapat pula meneruskan sidang haram dengan mencadangkan perlantikan JK Dewan.

ADUN Pakatan Rakyat melaungkan "haram" memecah kesunyian dewan dan menenggelamkan suara Speaker Haram.

Ganesan dalam keadaan tidak lancar kelihatan cuba menggunakan pembesar suara mengumumkan Jawatan PAC yang dicadangkan oleh Sungai Rapat.

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

halau diorg kelaur....

Tanpa Nama berkata...

bukan setakat haram... haram jadah ada la..

Nizam Mahmud berkata...

Mesyuarat belum bermula.

Kalau dah bermula apa-apa usul mesti diluluskan speaker.

Tanpa Nama berkata...

baik buat sidang kat pejabat bn jer... kalau tak pun kat istana... mcm dulu2

Nizam Mahmud berkata...

Speaker boleh meminta bantuan dari ADUN untuk mengeluarkan mereka yang digantung dari Dewan.

Tak semestinya seargent at arms

Tanpa Nama berkata...

macam budak2 ameno haram ni

Terongpipit berkata...

Kalau dah kelakuan macam samseng MAKA hanya dengan berkelakuan macam samseng aje boleh ajar ADUN PR

Tanpa Nama berkata...

Subhanallah!!
dah hilang pedoman ka kerajaan 'tak halal' perak tu? ka depa mmg xdak pedoman?

Terongpipit berkata...

Kalau depa nak tunjuk samseng AWAT kita tak boleh tunjuk samseng?

Jebat berkata...

Macam mana ya? punya le kemarukkan kuasa sampai saggup buat macam tu! cuba saudara-saudara fikir....orang intelek tu!

anand berkata...

doctor,
sekarang masanya adun PR bertindak. Jangan lepas bigitu sahaja. Don't back down without a fight!!

azhar berkata...

salam..memalukan ameno ni main rampas..terus ambik jawatan langsung tak ikut prosedur..pade deme tak pe...kurang ajar...dasar samseng...

Tanpa Nama berkata...

tak kan selesainya.
pengawal pun tak ikut arahan speaker. jadi apa guna semua ni?

Iktiraf semua ni sebagai batal dan tak payah sidang.

Raja Muda sedang standby tu pun tak tau nak buat apa.

Tanpa Nama berkata...

aku penyokng UMNO tapi aku malu dengan ape yang mereka buat!!

Tanpa Nama berkata...

pi lantik speaker haram kat restoran mamak la.kalau buat bawah pokok..

pak lah berkata...

adun bn nih dh mcm main pondok2 lak .. nk kaver line memasing ler tu .. raja muda yg x muda tu musti dh muka poyo dh ..

Tanpa Nama berkata...

pi lantik bawah pokok la. Ada bran ka..

jack68 berkata...

adun-adun PR orang dah main kasar jgn tunggu lagi
halau barua-barua bn tu keluar...ganas la sikit

Tanpa Nama berkata...

smackdown jer adun haram bn tu atas meja...

Tanpa Nama berkata...

...hoi terongpipit, sapa yang samseng ni? aku tengah keliru ni....

Kaki berkata...

Dengar...dengar...dengar..
kini di istiharkan bahawa negeri ini, bermulanya di saat ini akan di kenali sebagai....
NEGERI PERAK DARUL LANUN.
Berkuatkuasa serta merta!!!