08 Mei 2009

Lebih 300 orang polis bertugas di bangunan Dewan Negeri

Kumpulan polis berpakaian biasa keluar dari bangunan Dewan Negeri Perak.

Dari tingkat dua Bangunan SUK jelas kelihatan deretan polis keluar dari bangunan SUK

Perbarisan tamat tugas untuk ceroboh Dun Perak

Pasukan Polis berpakaian biasa sekitar 300 orang berbaris sebelum bersurai

Pangkat di bahu baju Dress no 1 saya tinggal 1 sahaja, hilang dalam pergelutan pertahankan speaker


Ipoh: Satu malapetaka dan pencabulan hak oleh pihak yang tidak sepatutnya hadir dalam Sidang DUN tapi kali ini bila lebih 300 orangpolis berpakaian seragam dan tidak, diarah oleh pihak yang tidak sepatutnya dan mengundang kekecohan Sidang Dun hari ini.

Saya sendiri terserempak dengan segerombolan mereka yang sedang mengadakan 'rowcall' atau perbarisan tugas di lantai bawah berhampiran tempat letak kereta sebentar tadi.

Merekalah antara yang berpakaian biasa yang masuk dan menganggu persidangan sehingga menimbulkan kekecohan yang tidak sepatutnya.

Selain itu merekalah yang mengusung dan menyeret Speaker Sivakumar keluar dan dikurung di sebuah bilik rahsia yang mengikut maklumat awal adalah stor.

Inilah demokrasi yang tercemar di Perak hari ini. Sejarah pertama sebuah Dewan telah diceroboh oleh begitu ramai pegawai keselamatan. Saya tidak menyalahkan mereka tetapi saya menyalahkan orang yang mengarahkan mereka bertugas di tempat yang tidak sepatutnya.

71 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sakit hati.... dan menyakitkan hati... Sidang Dun macam sidang gangster...
Rakyat bukan buta... dan bodoh...
Sepatutnya Barisan Nasional dihadapkankan ke mahkamah kerana menghina perlembagaan Negeri Perak. Buat usul sesuka hati... dan terus lantik Speker baru. Undang-undang hutan belantara mana yang mereka pakai.Rakyat tidak akan lupa apa yang terjadi pada hari ini. Kata pantu lama ada ubi ada batas... Tunggu saja... Be end... nanti kami balasssssss.....

Tanpa Nama berkata...

HAPRAKKKKKKKKKKKKKKK
SAKIT HATI...RAKYAT BUKAN BUTOOOOOOOOOO

Tanpa Nama berkata...

YB..gambar tak namapak penuh..

Tanpa Nama berkata...

Saya tak tahu nak kata ape... umno buat undang-undang dan rogol undang yang dibuat.Nanti orang lain buat jangan pura-pura jangan marah. Kata orang tua cikgu kencing berdiri anak murid kencing berlari bye umno,,,,heh heh ingat bumi ini bulat.

budak kampung online berkata...

Suka hati je tukar speaker... macam tukar speaker kereta lak... agaknya speaker baru lebih meletup kot.

pang5 berkata...

mmg geram...!tp itulah umno,dia buat xpa,org lain buat xblh.mmg gila,gila kuasa puak2 umno laknat ni

Tanpa Nama berkata...

Polis ni . makan gaji.
.. makan gaji dgn kerajaan Pusat.
So kene la ikut arahan... walaupon di sudut hati tak gamak nak buat perkara2 yg membuatkan rakyat marah

arielasso berkata...

rakyat tidak akan memaafkan UMNO/BN terhadap apa yg terjadi pada hari ini....

Tanpa Nama berkata...

tunggu le umno laknat aku akan balas dendam-budak taman jasa ,kuala kangsar

Tanpa Nama berkata...

SATU HARI JERAT MAKAN TUAN...

tun Mahathir pun tak setuju dibuat perkara sebegini. diani pandang jauh bukan macam najib.

Tanpa Nama berkata...

Patutlah peragut bermotor main hebat aksi mereka dua tiga hari nie sampai mati dua tiga orang jkena ragut.. polis tak ada..semua polis gi Ipoh..

doublea berkata...

sadis betoi...Ya ALLAH...mungkin ini cara ALLAH nak nampakkan kezaliman kerajaan kudeta yang berangan-angan nak memerintah tu.
Insya ALLAh dekat depan ka'abah (umrah)next month kami adik beradik akan berdoa untuk kerajaan pakatan rakyat.

memang tak faham la kalau rakyat tetap nak pilih depa jadi pemimpin...

Allahhuyahdeena wayahdeehim..

ameen...

Tanpa Nama berkata...

Lantak korang ah. Yg bwat tugas terkutuk nih pown tuh yg salah, mrk tak berprinsip, gara2 wang ringgit, prinsip terabai. Blah lah. Memalukan agama.

jeebond berkata...

Semua tu pasti tak akan terjadi jika 'orang-orang besar' di Perak tak anggukkan kepala..

Tanpa Nama berkata...

udah-udah le tu...BN ke PR ke semua sama saja....b4 ni PR beriya-iya nk jatuhkan kerajaan pusat dgn cara yg sama...tp bila BN gunakan taktik yang sama ke atas perak...gundah-gulana jadinya PR Perak...sy anak jati perak dan kawasan sy rakus dikerjakan oleh pihak tertentu apabila PR mengambilalih tampuk pemerintahan perak...so tak usah le wakil-wakil rakyat PR utk berlakon seolah-olah menjaga kebajikan rakyat sgt...sedangkan semua sama je...bila dh berkuasa jaga periuk n kocek sendiri aja....jgn nak menafikan kerana bukti jelas di mata...wassalam....

KuliGomen berkata...

Tahniah YB...
YB telah "bertugas"
dgn amat cemerlang
hari ini....

Sy antara rakyat Perak
yg berbangga mmpunyai
salah seorg pemimpin
macam YB ni...
teruskan perjuangan..
isthikhomah dlm
perjuangan ISLAM....

Anak Perelih berkata...

A.C.A.B.!!!
special utk diaorg...
http://www.youtube.com/watch?v=_Y47DoZ0KVU

Tanpa Nama berkata...

Sidang budak-budak sekolah lebih tersusun. Ceh. Ahli sidang dlm gua masa zaman batu pun lebih bertamadun dari apa yang dibuat BN. Tiga tahun je lagi... bukan lama. Sekarang pun ekonomi tgh jatuh, bukan boleh buat apa-apa sangat nak menaikkan nama. Strategi rampasan tak kena masa akan bawa padah lebih buruk PRU akan datang. Apa dah jadi pada "Mohon restu rakyat"? "Mohon" ke "Rampas"? Macam peragut la pulak.

Tanpa Nama berkata...

UMNO Dulu Kini Selamanya .Teruskan berjuang demi agama bangsa dan negara .Hidup UMNO hidup Najib Hidup BARISAN NASIONAL ........

Tanpa Nama berkata...

segala yang berlaku tadi adalah tanda-tanda kehancuran UBN. Saki baki waris dan zuriat penjajah Inggeris di Perak/Tanah Melayu yang bermula di Pangkor akan berakhir dengan kerja-kerja tangan seorang manusia Pankor. 'Kayu sahaja yang memusnahkan kayu' Pankor...wamakaru..wamakarullah.

Tanpa Nama berkata...

geram...GERAMMMMMMMMMM!!! Ya Rabbi, BINASAKANLAH UMNO BN!!!!....

Bukan Orang Perak berkata...

YB... rupanya bukan BOMOH sahaja yang depa bawak masuk dewan... Syaitan...Samseng (berlesen dan tidak berlesen) pun dibawa sekali...

YB memang saya nak suruh bersabar..tapi sebenarnya saya sendiri dah hilang sabar....

Kuat kan semangat terus lawan... jangan hormat speaker haram...

Tanpa Nama berkata...

aku malu dengan polis,aku pun polis tapi aku tak kan patuh pada arahan ternyata salah camni...

mokumanamana Jr berkata...

Mengapa begini caranya perlakuan mereka orang2 BN ni yang the so-called golongan yang faham TER amat kepada rukun negara itu??

Saya tidak emosi orangnya bila berhadapan dengan isu politik atau apa2 kejadian politik. Tetapi, kejadian di DUN Perak ini berjaya menitiskan airmata saya. Kerana negara kita yang dikenali seantero dunia ini sebagai negara yang utuh sistem kerajaan dan dokumen perundangannya telah menjadi sejarah hari ini apabila satu cabang sistem demokrasinya dicemar dan dihina kemuliaannya sedemikian rupa.

Bagaimana mungkin menjadi sah sidang DUN hari ini pabila perasmiannya pun belum dibuat tapi semua usul oleh pihak BN sudah dilaksanakan.

Begitu sekali BN Perak menghina kedaulatan perundangan dan kesultanan Perak, dengan melakukan sedemikian rupa perlakuan pengambilan-alih speaker dewan.

Oh! begini rupa-rupanya cara menukar speaker dewan!

Tanpa Nama berkata...

بسم الله
والصلاة والسلام على رسول الله
وعلى آله وصحبه ومن والاه

Hadis Ibn Abbas r.a. adalah muttafaq alaih, Bukhari (no: 1425), dan Muslim (no: 29).

manakala, hadis 'Jauhilah doa orang yang dizalimi walaupun dia seorang kafir, kerana tiada hijab antara doanya dengan Allah.'
ia adalah hadis Anas bin Malik.

Takhrij Hadith:
-Imam Ahmad dalam Musnad (no: 12549).
-Al-Dhiya' dalam al-Mukhtarah 2/249

Status Hadith:
-Haitami berkata: "Diriwayatkan oleh Ahmad, perawi bernama Abu Abdillah al-Asadi, aku tidak mengenalinya. Perawi-perawi lain adalah perawi kitab Sahih". Majma' Zawaid 10/232
-Albani berkata: hadis ini ada syawahid, maka ia adalah HASAN. Silsilah Sahihah 2/407.

Pengajaran Hadith:
-Diharamkan melakukan kezaliman sekalipun terhadap orang kafir.
-Doa orang yang dizalimi sekalipun kafir atau fasiq adalah antara doa yg mudah dimakbulkan Allah. inilah yang dijelaskan oleh para ulama antaranya: Ibn Rajab al-Hanbali, Ibn Hajar al-Asqalani, Ibn Battal dalam syarah masing2 terhadap Sahih Bukhari.
-Maksud 'tiada hijab antara doanya dengan Allah' ialah doanya diperkenankan. Sebagaimana hadis lain menafsirkan "Doa orang yg dizalimi diperkenankan'.

Tanpa Nama berkata...

minta maap la Yb, apa yang berlaku memang memalukan..harap PR patuh dengan undang2

Tanpa Nama berkata...

Lanun mana ada undang-undang.Muka Zamry macam ketua Lanun Somalia.

Tanpa Nama berkata...

Drs,I'm strongly believed blog YB ditatap oleh ramai pengunjung hatta Raja Muda Perak serta kerabat DiRaja. Nona Ratana Chulaborn.

gelong gajah berkata...

Umno bn mmg taraf mafia yahudi..umno cikit2 guna polis..yang polis pun bukan main macm anjing mengeletek jer nak menerkam kalau dapat arahan dari tuan umno yahudi..sepanjang jalan penoh toadblock polis...semua untuk umno...
hoiiiii polis ..jenayah makin merebak tak nampak dan tak ada telingga ker..report bertimbun kes jenayah..mana nak sempat siasat dan dakwa asyik nak jaga tuan umno babun..

Daulat tuanku..patek mohon bubar kan DUN..jgn biarkan rakyat makin menderita dan hilang sabar..ampun tuanku..mohon di ampun.

Mr Sultonic berkata...

Tangkap la semua orang!!! tangkap!!! tangkap satu malaysia!!!! kemudian ubah nama malaysia bubuh nama negara UMNOSIAL baru puas hati... keja jual tokua pun dapat pahala dari jadi barua umno mcm ni ..... insafla wahai semua polis-polis yang teraniaya dengan keduniaan.

Tanpa Nama berkata...

kalau intan tetap intan dan tidak boleh jadi kaca

Tanpa Nama berkata...

Bila PR memerentah "KAMI" ikut arahan PR pula,
apa yang terjadi sekarang banyak-banyak bersabar, bemuhasabah.....
INI LAH POLITIK.
x gitu YB? beli lain pangkat tu!

Tanpa Nama berkata...

baik perak keluar dari malaysia, bagi malu aje...berebut kuasa dan pangkat...tak tau dunia nie hanya sementara...mati esok nak bawa benda yg jadi rebutan tu ke...keluar dari Malaysia sekarang juga...

Tanpa Nama berkata...

Polis bodoh. Mat rempit tak boleh tangkap, Speaker Dewan boleh. Makan gaji dari duit rakyat tapi ampu syaitan umno. Baik mati dari jadi polis macam ini.

Tanpa Nama berkata...

BN @ PR sama saja, apa beza?

Tanpa Nama berkata...

YB Siva apa khabar? Tolong pastikan YB selamat. Sudah tentu penyangak bn akan menerima padahnya pada GE akan datang. Mereka langsung tidak menghormati YB-YB sekalian dan menjatuhkan maruah Malaysia sebagai negara demokrasi dan berundang-undang. Mahkamah belum pun membuat keputusan, mereka telah berlagak sebagai pemerintah dan tidak mengikuti undang-undang yang sedia ada. Macamana samseng boleh mentadbir negeri Perak? Sila sediakan satu tindakan mahkamah yang boleh mengajar samseng Zambry dan geng dia undang-undang yang menjamin keselamatan YB maupun rakyat jelata. Amin.

lefthanded berkata...

sidang macam ni dikatakan demokrasi, Adun BN macam baru keluar rimba, tak tau malu, semuanya nak main langgar, sampai dlm dewan pun guna polis. Undang2 mana diguna pakai

ABU berkata...

Wahai Tanpa Nama, agaknya depan Allah nanti kita semua dikumpulkan ikut saf bangsa kot, sebab tu saudara sanggup lafaz "UMNO dulu kini selamanya"..sedangkan "ISLAM dulu kini selamanya" itulah ungkapan yang tepat...

Katanya berjuang demi agama(saya assume ISLAM la kan)..tapi tolak hudud & qisas terang-terangan, apa cerita?..org bukan Islam lafaz ayat2 Allah kata hina Islam (sedangkan Al-Quran itu petunjuk untuk seluruh umat manusia)..tp bila orang Islam terbukti rasuah tetap terus menyimpan kuasa sebagai pemimpin tak pulak kata hina Islam..

Apa2 pun, melayu memang mudah lupa...semangat melayu punya pasal, 30% ekuiti bumiputra dlm sektor perkhidmatan kena mansuh...sektor perbankan di"liberal"kan...mana pi habih pejuang2 bangsa??? Itu belum PPSMI...meLAYU oh meLAYU...

Tanpa Nama berkata...

polis polis semua dah tiada kerja lain agaknya ni.... makin hari kadar jenayah makin tinggi.. kes ragut sampai mati hampir setiap hari.. ish ish ish..

Samsul Ghazali berkata...

Patutlah jenayah semakin meningkat.. bapak-bapak polisi sibuk nak menangkap pemimpin-pemimpin PR dan juga penyokong PR saja..

Bagaimanapun.. terimakasih YB kerana bertugas dengan cemerlang..

Kita jumpa diMasjid Batu...

A-I-B berkata...

Mohon kebenaran copy paste utk masukkan ke blog saya

Tanpa Nama berkata...

UMNO sebuah parti bangsat dulu, kini dan sampai kiamat....

Tanpa Nama berkata...

salam..
tahniah yb!!!
insyALLAH,mungkin hr ni mereka mlakukan sbegini rupa,tp tggu PRU-13..
kami akan pasti kn maruah yg tgadai hr ni d bayar cash!!!

sakit ht x pyh ckp la,mmg sakit sbb sy ikut dr pg smp speaker kna heret klr..

kpd smua pyokong PR,jgn bhenti memohon petunjuk dr ALLAH>.wallahualam..

bikirperak@senawang.com berkata...

Jijik, hodoh, kotor, hina, gila babi$$$%%%%^!
Sejarah akan tertulis hari ini..untuk anak cucu di kemudian hari..bertapa hapraknya kerajaan Barisan Nasional.??????

Tanpa Nama berkata...

telah menjadi ketetapan Allah bahawa pada penghujung dunia nanti tidak akan ada lagi insan-insan yang beriman, yang patuh pada peraturan, yang telus dan ikhlas, sama ada pemimpin atau rakyat. Hanya akan tinggal mewarisi dunia ini insan munkar dan inkar kerana mereka sahaja yang akan melihat dan merasa betapa hebatnya dunia ini dikiamatkan.

Tanpa Nama berkata...

AKU TERINGIN NAK DENGAR KOMEN DATO MUFTI PERAK.
KOMENLAH, HALAL KE, HARAM KE, SUNAT KE.....

Tanpa Nama berkata...

polis disuruh oleh seseorang. seseorangtula yg salah

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikumdan slm sejahtera....
UMNO dan sekutunya dalam BN tidak ubah seperti ISRAIL LA`NATULLAHU ALAIHIM... MENCEROBOH DAN MENIDAKKAN HAK RAKYAT PERAK TERCINTA YANG TIDAK BERDOSA... ALLAHUMMANSURNA `ALA ZALIMIN... AMIN.

Tanpa Nama berkata...

polis ni dah makan gaji haram. patut jaga keselamatan, dia jaga ketua lanun pangkor.

Tanpa Nama berkata...

POLIS/BN HARAM JADAHHHHH!!!!! MAMPUSSS LA KORANG LEPAS NI!!!! SIAL BETULLA!!!

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan Malaysia sekarang ni dah mcm negara Korea Utara. Negara Komunis. Kena ikut cakap pemerintah.. kalau tak.. kena hukum.

TpK berkata...

YB Drs, saya cadangkan YB2 semua kumpulkan semua gambar2 kekecohan termasuk gambar YB Siva diheret cara jijik. Serahkan pada DS Nizar untuk dipersembahkan bersama laporan kepada Tuanku Sultan. Atleast Tuanku dapat clear picture. Selebihnya terpulang kepada kebijaksanaan Tuanku Sultan dan kita hanya mampu berdoa kehadrat Allah s.w.t. Kalau ditakdirkan YB2 jadi terus jadi pembangkang di DUN Perak, terimalah dengan redha, rakyat tetap bersama. PRU13 nanti saya yakin rahmat Allah dan rakyat Perak akan hukum UMNO BN seteruk2nya, biar padan muka depa! Baru ada akai, baru depa tau langit tinggi rendah. Depa buat kerja tak senonoh sekarang tapi menguburkan UMNO BN di PRU13 akan datang. Biar puak2 bebal ni dihukum Allah dan dapat celaan rakyat nanti. Takbir 3x!!

Pelita Di Dalam Kaca berkata...

Ya Allah! Datangkanlah kekuatan dan kekuasaan yang menolong...Amin...

Cenangau berkata...

YB, nak bagitau, aku ambik gambar kat blog ni. Sorry, dah ambik baru bagitau.

Tanpa Nama berkata...

Memalukan apa yg dilakukan oleh zambri,najib dan penguasa polis di Perak.Anggota yg sebahagiannya menjalakan tugas atas arahan,yg kebanyakannya memang suka buat kerja samseng macam tu.Itu lah Polis Malaysia...Inikah sifat orang melayu??Inikan sifat sebuah parti yg konon2nya pembela nasib org melayu?jgn kata bela,memalukan org melayu ada lah..We have to do something about what happen in malaysia nowadays,sangat memalukan.Ini semua sifat manusia yg gila kuasa dan harta.Saya rasa dalam semua parti politik ada jenis manusia yg mcm ni.Kita semua belum ada jaminan dapat ucap La Ila Ha Ilallah di akhir kalam.Jgn kita hina org yg bukan islam,kita tidak tau apa yg akan keluar dari mulut dia di akhir kalam.Dan doa org yg dizalimi tidak ada hijab dgn Allah seperti mana terjadi sewaktu org2 tartar yg memohon dari Allah kerana dizalimi oleh org2 Islam di baghdad ketika itu.Pls Malaysian,behave like an adult

Tanpa Nama berkata...

yeahhh....ITU DIAA.....tanda-tanda kehancuran BN da nampakkk dahhhh

Tanpa Nama berkata...

sy berumur 17 thn. tp apabila sy lihat orang lebih tua dari sy dan merupakan orang yg dipercayai rakyat buat mcm ni. sy sendiri rasa malu. kalau sy la. sy letak jawatan je.

Tanpa Nama berkata...

syabas YB, YB berusaha pertahankan kebenaran. walaupun pahit, YB sanggup merasanya demi hak rakyat. teruskan berusaha tanpa rasa mengalah walaupun adun PR minoriti dalam dewan tu.Ingatlah:

" islam datang dalam keadaan asing, dan kembali dalam keadaan asing. beruntunglah orang yang asing." ~ takbir ~

the hazim berkata...

YB, Tahniah kepada semua Adun Pakatan. Kami sokong anda!

Tanpa Nama berkata...

BN tidak akan berubah, ini bukan 1MALAYSIA, tapi mereka "want MALAYSIA".. Saya setuju dengan pandangan Dr Abu Hasan AStro Awani, PERLEMBAGAAN sepatutnya dijunjung.. BN telah menelanjangkan PERLEMBAGAAN dan MEMIJAK2.
BN tidak akan berubah, peristiwa hari ini akan terpahat dalam sejarah.. BN akan terhapus sama-sekali..Generasi kini sudah bersedia untuk menerangkan kepada cucu-cicit mereka kenapa BN perlu dihapuskan di bumi ALLAH....

Perak aWeSoMe berkata...

Mungkin kita kalah hari ini...esok...dan mungkin lusa...tapi selagi kita menjauhi perkara yang mungkar...dan sentiasa menuruti laluan yg benar...kita tetap akan menang di akhirnya...

kerana Allah menjanjikan kemenangan kepada kebenaran....insyaAllah..

TIDAK ADA KEMANISAN PERJUANGAN JIKA TIDAK DIIRINGI DENGAN PENDERITAAN...

Allahuakbar!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Salam..saya cadangkan malam ni semua orang buat solat hajat mohon perlindungan Allah dan minta Allah tunjukkan kebenaran dan hancurkan kejahatan mereka yang melakukan kezaliman. Allah maha mengetahui dan sesunggahnya doa dan permintaan orang yang dizalimi akan dimakbulkan. Amin

Tanpa Nama berkata...

Salam,
Saya salah seorg rakyat Perak dah letih dengan semua keje jijik Najib..
cukup2lah Najib..
kami dah terlalu terseksa dengan rancangan Najib, harap dapat kmbalikan Perak pada hak rakyat (PR)..
klu btul2 nak amik Perak..buat secara sah dlm PRU-13 nanti..jgn huru-harakan Perak..bg peluang YB2 ni buat keje utk kebajikan rakyat dulu..
bila huru-hara..sorg YB pun tak leh bt keje (baik BN or PR)..kbjkn rakyat ntah kemana..
harap kpd yg berkuasa (Sultan Perak)..mohon buat sesuatu utk keamanan tanah lahir kita..
Saya sayang Islam, Melayu dan Perak!!!

Tanpa Nama berkata...

Saya masih ingat, UMNO pernah pertikai PR lantik speker Perak berbangsa India, tetapi apa dah jadi, ragut kerusi speker ganti speker India jugak.......cakap tak serupa bikin..UMNO adalah bapak segala RAGUT.......tak heranlah kes ragut makin menjadi-jadi.......!!!!

tauke berkata...

korang semua tak tahu ke..selama ni polis mana ada kerja.diorg semua dok main sms kt balai je.baru ni la diorg ada kerja.korang kena tahu meragut dan merempit tu tidak mengganggu kestabilan negara dan tidak mengugat negara.jd buat pe nak pening kepala dok kejar mat rempit dan mat ragut.tapi korang kena tahu ADUN PR yang bijak pandai(bukan bodoh mcm adun bn dan adun katak lompat).ini yang boleh mengganggu gugat negara.tak percaya tanya zambry pak itam,madey sinyanyuk dan sugar daddy altantuya.

Tanpa Nama berkata...

Mantan presiden Bush memusnahkan Iraq, membunuh Sadam....akhirnya ke mana Bush? Nothing! renung-renunglah, jangan bongkak dan takbur. Tuhan makbulkan perbuatan jahat dan baik kerana di sana tersedia neraka dan syurga.

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH!!! UMNO BN dapat RAMPAS merentah dgn cara paling P#K%M*K SIAL HARAM JADAH pernah dibuat dlm dunia ni...Semua jentera kerjaan HABIS kena GUNA..menghabis duit cukai RAKYAT jer..takper terus ler merentah dgn cara HARAM.langgar je lar undang2 yg ada kat malaysia ker mana tempat dlm dunia ni..tapi yg pasti memang MENGGELEGAK darah panas penyokong PR menunggu LAHANAT2 UMNO BN kat Penanti dgn Kota Alam SHAH dgn PRU 13 ni...aku berani CABAR semua ADUN UMNO BN kalau ada TELOR/MUKA/MARUAH betul2 BERANI turun le berkempen kat PRK Penanti nih...GERENTI banyak HADIAH nunggu..

Tanpa Nama berkata...

Kalau saya jadi polislah, saya lebih rela letak jawatan drpd buat kerja2 terkutuk mcm ni... Rezeki dari ALLAH, bukan BN. Tapi tak puas hati juga bila nampak polis enjoy buat kerja samseng mcm ni... apa nak jadi dgn Malaysia?

Zanariz berkata...

Salam.. Pertamanya, saya merafa'kan doa kehadrat Ilahi agar melapangkan kita semua dari segala kemelut ini.

Saya selaku anak jati perak yang berada di perantauan, terasa sedikit kebimbangan di dalam hati ini. Apakah yang bakal saya ceritakan kepada anak-anak saya yang masih kecil dengan sejarah negeri perak tercinta nanti?! Patutkah saya memberi tahu mereka tentang asal usul mereka adalah keturunan pahlawan terbilang negeri perak yang digelarkan dengan jolokan nama panglima hitam.

Atau biarlah mereka hanya tahu bahawa mereka adalah diri mereka dan sejarah yang mereka cipta sendiri.

Dahulunya kita begitu bangga dengan orang perak yang gagah berani mempertahankan kedaulatan negeri tercinta berhadapan dengan musuh bangsa. Kekadang terlupa juga kita dengan cerita pembelot bangsa. Ingatkan keturunan mereka sudah berakhir, tetapi ianya masih bermaharajalela lagi sehingga ke hari ini.

Malunya saya untuk menceritakan perihal ini kepada anak cucu cicit serta generasi yang akan datang dengan apa yang berlaku kini.
Ya Allah, selamatkanlah kami semua.. Perkenankanlah munajat dan permohonan kami ini. Bukakanlah sinar cahaya kepada kami serta lembutkanlah hati Seri Paduka Raja Kami untuk memperkenankan pembubaran DUN dan mengembalikan kepada kami hamba rakyat untuk membuat keputusan...

Amiiin Ya Rabbal 'Alamiin..!

ary man berkata...

biarlah dia orang nak buat kat kita.dia orang rasa dia bijak.tapi dia lupa siapa kita di bumi ini.siapa kita di sisi maha pencipta.tunggu kebenaran pasti akan terserlah bagaikan mentari pagi yang pasti terbit.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 4:20 am berkata:
"Bila PR memerentah "KAMI" ikut arahan PR pula,apa yang terjadi sekarang banyak-banyak bersabar, bemuhasabah.....
INI LAH POLITIK.
x gitu YB? beli lain pangkat tu!"

Jadi kalau begitu tanpa nama dan rakan-rakan bertindak menurut pihak yang memerintah dan bukan menurut perlembagaan dan undang-undang negara? Kasihan negara Malaysia, perlembagaan dan undang-undang kita nampaknya tahap 'kertas tandas' sahaja; tiada dipedulikan oleh pihak berkuasa.
Bagaimana PR nak memerintah selagi semua institusi menjadi budak suruhan kepada pemerintah yang sedia ada? Bagaiman PR nak memerintah sedangkan semua langkah mereka dihalang?
Manusia memang perlu bekerja untuk mencari nafkah. Tetapi adakah berbaloi dengan dosa dan azab yang akan diterima apabila kerja yang kita lakukan merupakan kemungkaran?