21 September 2009

Lebih 1500 dijangka hadir di majlis bersama PERANTAU

KOTA BHARU:- Kerajaan negeri Kelantan menjangkakan lebih 1500 warga Kelantan yang tinggal di luar Kelantan akan hadir di majlis Mesra Aidilfitri Bersama Pimpinan Kerajaan negeri yang akan diadakan pada hari raya kedua ( 2 Syawal) bertempat di Dewan Konvensyen Kelantan Trade Centre(KTC) bersebelahan Stadium Sultan Muhammad ke-IV,bermula jam 8.45 malam.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Penerangan,Pembangunan Maklumat,Sains dan Teknologi Dr.Muhammad Fadzli Hassan, Majlis sebegini adalah merupakan program tahunan kerajaan negeri bagi menghargai warga Kelantan yang berada di perantauan.

"Program ini diadakan pada setiap tahun dan memasuki tahun ke tujuh belas mendapat kerjasama sepenuhnya dari PERAKAN iaitu Persatuan Anak Kelantan." ujar beliau.

"Pengisian program tersebut ialah penayangan multimedia tentang pembangunan dan pentadbiran Kelantan di bawah kepimpinan Ulamak dan Konsep Membangun Bersama Islam." katanya lagi.

Dr.Muhammad Fadli juga berkata kerajaan negeri amat berharap agar pertemuan yang diadakan pada setiap tahun ini menjadi satu jalinan kemesraan diantara hubungan kerajaan negeri dan juga rakyat negeri ini yang berada di seluruh negara.

Sementara itu menurut Pengarah Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan Ustaz Abdul Rahman Yunus, Program sebegini melibatkan seluruh Ahli Parlimen dan Wakil Rakyat di negeri ini dan pada pertemuan tersebut anak Kelantan boleh beramah mesra bersama wakil-wakil rakyat mereka dan bertukar-tukar pendapat terutamanya melibatkan pembangunan setempat._

Harakahdaily/-

1 ulasan:

armouris berkata...

seronok makan tu jangan pulak sampai sakit perut. Sebagai langkah berjaga-jaga, info tentang keracunan makanan ada kat sini - Keracunan Makanan