02 Februari 2010

Zahrain ada agenda peribadi, raih populariti

A17 Safar 1431H
Mohd Sabri Said

PULAU PINANG, 31 Jan: Angkatan Muda Keadilan Pulau Pinang (AMKPP) menyifatkan semua kenyataan bekas Pengerusi PKR negeri, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim tidak lebih daripada untuk meraih populariti dan sarat dengan agenda peribadi.

Sehubungan itu, ketuanya, Amir Haji Ghazali mengecam kenyataan yang dikeluarkan oleh Zahrain yang terus memburuk-burukkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng dan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau juga menggesa Zahrain menarik semua kenyataan negatif dan tuduhan melulu terutama terhadap Anwar.

"AMKPP kecam kenyataan Zahrain dan memohon beliau menarik balik semua kenyataan dan kemaafan demi kebaikan parti dan keharmonian Pakatan Rakyat serta meminta pucuk pimpinan parti agar segera menghadapkan beliau ke Lembaga Displin parti," ujarnya.

AMKPP juga, katanya kesal dengan tindakan yang seolah-olah bercakap bagi pihak Umno dan BN apabila setiap hujah yang diutarakan seperti menuduh Ketua Menteri diktator dan chauvinis selari dengan modal yang selalu dicanangkan oleh Umno dan BN.

Sedangkan, ujarnya Lim Guan Eng telah banyak melakukan perubahan yang adil demi rakyat sekaligus menghapuskan survival politik perkauman dan kronis yang hanya menguntungkan dua tiga kelompok apabila memperkenalkan dasar Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT) yang dijuarai oleh Pakatan Rakyat khususnya di negeri ini.

Sementara itu, Ketua Penerangan AMKPP, Rizal Hamid berkata, pihaknya memberi sokongan dan ketaatan kepada pucuk pimpinan parti terutamanya Anwar untuk meneruskan agenda membebaskan Malaysia dari kerakusan regim Umno dan BN.

Katanya, semua itu penting kerana perjalanan menuju ke Putrajaya tidak mudah sepertimana yang disangkakan jika tiada sebarang usaha atau kerja kuat.

"Sekarang ini kita harus tumpukan pada gerak kerja menumbangkan BN kerana tanpa usaha itu sukar untuk menuju ke Putrajaya. Perancangan amat penting kerana semangat saja tidak memadai bagi memastikan agenda besar tercapai,” ujarnya.

Harakahdaily.net/-

2 ulasan:

cikgu hussain berkata...

sedap ja tuduh dato zahrain camtu.. apesal kepimpinan PR makin lama makin menyerupai BN? susah sgt nak dengar kritikan

Tanpa Nama berkata...

Cikgu Hussin, jawab nya mudah sahaja, yang masuk PKR tu kebanyakan nya adalah recycle dari BN. hanya ada yang mindanya telah berseh dari pemikiran BN tetapi ramai juga mindanya masih minda BN. Perhatikan sahaja gelagat ahli BN, terutama ahli umno, anda akan jumpa clone nya di PKR. Hanya yang sedehnya PAS dan DAP juga terpaksa terlibat dengan mereka ini sebab telah bersama dalam PR