21 Februari 2010

Liwat : Polis, UMNO Dan Mahkamah Sudah Lintang Pukang

6 Rabiul Awwal 1431H
Oleh : Zabidie Abas

Kerjaaan UMNO-BN sedang huru-hara cuba melindungi Mohd Saiful Bukhari dalam pertuduhan liwat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Polis dikerahkan kesegenap ceramah Pakatan Rakyat untuk sedaya upaya mengagalkan penerangan yang disampaikan.

Mahkamah UMNO-BN pula gagal berlaku adil dan terkial-kial apabila diserang bertali-arus. Terpaksa bertangguh akibat salah membuat pertimbangan dan keputusan.

Hakikatnya Polis, mahkamah, Utusan Malaysia dan TV3 berhempas pulas menghabiskan wang rakyat dan keringat untuk membantu Datuk Seri Najib Razak.

Tiada dapat dinafikan ahli, penyokong dan pemimpin akar umbi UMNO dan BN makin terkedu masalah yang dicipta oleh Presiden UMNO.

Majoritinya yang mengatakan 'jerat makan tuan'.

Para hakim pula tiada cukup tanah nak menyorok bila diserang oleh barisan peguam professional yang mewakili Anwar Ibrahim.

Adakah anda percaya Anwar Ibrahim meliwat ? Mohd Saiful, Ghani Patail dan Musa Hassan dan ahli UMNO ada jawapannya.

41 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa lagi nak di buat......nak tuduh dsai rasuah, jauh skali...nak tuduh kaki botol, tak nampak pun...

Tanpa Nama berkata...

YB, kalau masih ada orang percaya kan UMNO maka biarkan lah kerana satu hari nanti mereka akan merasakan betapa busuk nya orang UMNO.
Mari sokong PAKATAN RAKYAT.

Pemuda PAS Kijal berkata...

InsAllah...kebenaran akan terbukti akhirnya.Sama-samalah kita mendoakan.

Tanpa Nama berkata...

orang-orang yg buta mata hati sahaja yang masih percaya pada umngok

Tanpa Nama berkata...

doakan yg terbaik utk kesejahteraan semua umat...termasuk dsai......

anwar bin bukan ibrahim berkata...

yb yang saya pelik munawar dan sukma dulu mengaku diliwat dsai kena dakwa n penjara tapi ini tak berlaku pada azizan dan saiful yang katanya diliwat tanpa paksa... beginilah nasib mahkamah dan hakim dimalaysia selagi UMKOMIS perintah msia

anwar bin bukan ibrahim

ong ong kedek kedek berkata...

semua kucar kacir dan caca marba... macam keluarga 69

Tanpa Nama berkata...

Kebenaran akan terbukt juga satu hari nanti. Insyaallah. Bersabarlah dalam masa yang sama kita perkemaskan perjuangan kita. Jom ramai-ramai, sama-sama kita sokong PAKATAN RAKYAT.

Tanpa Nama berkata...

mufti yg buat fatwa tu g mana?

Tanpa Nama berkata...

Semua itu tidak penting, yang utama Anwar mesti masuk penjara semula..ingat kisah sodomi 1 dulu? Azizan pernah bersumpah 3 kali tidak diliwat Anwar, Christopher Fernando peguam Anwar waktu itu berjaya mengumpan Azizan sehingga si bangsat itu terpaksa mengaku, bukan sekali tetapi 3 kali!

Tetapi Anwar tetap dipenjara..begitulah skripnya...kita berusahalah merampas kerajaan pusat dan bebaskan Anwar yang sememangnya akan dipenjarakan semula. Baca apa kata RPK.

Briged Akhdor LR2 berkata...

teruk betui ler.bab liwat nie ader lg org nk percaya..dah ler ulamak2 tersohor dunia memberi sokongan ada anwar..tp umno n penyokongnyer masih ttp percaya biarpun rasa was2 pasti hadir tp krn sygkan umno ..mereka2 yg tak der kpntingan pun terlibat mmfitnah ds anwar ibrahim..yang pasti utusan meloya mmg celaka..seloya pemimpin2 umno yg sanggup berlaku jahat pada anwar yg talah mnggugat tampuk kekuasaan mereka.antarasifat org2 munafik ialah apabila bermusuhan dia berlaku jahat pada lwnnya..sy mmg x blh terima cara jijik n taktik umno nie yg seolah-olah allah tak nmpak perbuatan keji mereka..pada saper yg masih mnyokong umno cukup ler jgn smapai bersekongkol melakukan kerja jahat nie..krn setiap perbuatan n tindak tanduk kita akn dipersoalkan allah ..lebih2 lg yg tak dapat aper2 habuan dalam kes ini..

Santaurejam berkata...

Kalau nak tahu anuar meliwat atau tidak, tunggu aje sampai habus perbicaraan dia. Tak payah lah kita semua nak jadi hakim kedai kopi pulak. Biar mahkamah yg menentukan samada anuwar tu meliwat atau sebaliknya.

Kalau dia tak meliwat maka mahakamah akan melepaskan nya dan shaiful akan menerima hukuman nya. Oleh itu tunggu dan lihat hingga akhir perbucaraan ..................

Tanpa Nama berkata...

Sepatunya orang Melayu berbangga kerana sudah menjadi bangsa yang bertamadun, bijaksana bermoral, beragama dan bernegara. Hanya Allah yang tahu kenapa mereka menjadi satu bangsa yang begitu huduh sekali. Mereka sedang melakar sejarah yang penuh kehinaan untuk disajikan kepada generasi masa hadapan. Sejarah yang penuh kezaliman, penipuan, rasuah, fitnah dan pelbagai kejahatan yang mereka anggap kebaikan. Apakah Allah sedang menghina orang-orang Melayu kerana menjauhkan diri dari Allah. Renung-renungkanlah...

Unknown berkata...

Ye ke gelabah wahai YB.....

Aku rasa tak.... geng korang nie yg makin gelabah bila satu-satu bukti terkena batang hidung anwar korang tu...

Kita sama-sama tunggu keputusan mahkamah.

Apa punya bodoh le boleh jd YB macamnie....

Kalo bertanding di Kuala Kangsar, dah lama aku kempen supaya tidak dipangkah...

Edyes berkata...

saya jawab ulasan fasal TG Hadi di sini

Tanpa Nama berkata...

"Apakah kamu tidak memperhatikan orang orang yang mengaku dirinya beriman kepada apa yang diturunkan kepadamu, dan kepada apa yang diturunkan sebelum kamu? mereka hendak berhakim kepada Thoghut padahal mereka telah diperintah mengingkari Thoghut itu, dan syaitan bermaksud menyesatkan mereka (dengan) penyesatan yang sejauh-jauhnya."(QS An nisa,60)
Mereka-mereka yang dimaksudkan adalah para pembohong, kerana iman tidak boleh sama sekali berada pada seseorang yang ingin berhukum dengan Thoghut. Allah memerintah supaya mengingkari hukum-hukum thoghut yang merupakan syarat mutlak mentauhidkan Allah.
Berhukum kepada selain hukum-hukum Allah adalah berbuat syrik kepadaNya. Berbuat syrik adalah antara sifat orang munafik yang sering mengatakan 'kami adalah orang-orang yang mengadakan kebaikan'
"Apakah hukum jahiliyah yang mereka kehendaki" (QS.Al Maidah 50)
Orang-orang jahiliyah menghukumi sebahagian yang lain dengan syariat ciptaan mereka. Maksudnya mereka membuat hukum, melantik hakim dikalangan mereka kemudian berhakim dengan hukum hukum ciptaan mereka. Barangsiapa berhukum dengan hukum-hukum buatan manusia merentasi hukum-hukum yang telah ditetapkan Allah ke atas kesalahan-kesalahan qanun jenayah menurut al-Ouran, maka dia adalah orang yang mentaati thogut dari mentaati Allah, dia tidak beriman kepada Allah.

Tanpa Nama berkata...

alahai ada lagi ke yg masih nak percaya ceritera ngok barisan nasional macam taming sari ni. kesian...... kesiaaaannn..... kesiaaannnn.....

Tanpa Nama berkata...

kepada santaurejam.ko jgn tggula kputusan mahkamah yg dihakimi oleh orang yang berat sebelah.xpelik klo dsai kne masuk penjara semula mcm dulu wlopun tun cakap dsai x bersalah sebenarnya..jgn kita nk berhukum dgn mahkamah malaysia yg ikut pemerintah ni..yg kite kne berhukum skg akhirat esok..

dan kpd taming sari yg otak die pun bengkok macam keris taming sari.xpayahlah nak berhukum dgn mahkamah malaysia ni..tgk kes altantuya sudah bro...lu ade otak dan lu pkirla sendiri.kesian lu bro.tgh kerajaan umngok buat tahi kat rakyat.lu bleh setia ag ek..kesian.

lu buke Al Quaran tgk maksud ayat surah Hud 113.yang berbunyi,"jangan sesekali kamu cenderung hati kpd golongan ZALIM,nanti kamu akan dibakar dalam api neraka.."

moral of the story..kpd dua dua orang ni..kembalilah kepangkal jalan dan bertaubat k.wassalam

Tanpa Nama berkata...

Terserlah kemunafikan Umno termasuk menteri agamanya yang mendahulukan undang-undang sivil dari undang-undang makamah syariah. Inilah dasar munafik yang dibawa oleh firun Malaysia tu.

Tanpa Nama berkata...

masing2 pnya pndangan masing2 tp Tuhan Yg Esa tu mngetahui segala-galanya...

Tanpa Nama berkata...

tak payah tunggu keputusan mahkamah....hari-hari kita dah tengok keputusannya di TV....

Tanpa Nama berkata...

boleh bla taming sari...

Tanpa Nama berkata...

Wahai Si Taming Sari, cuba tunjuk sikit bukti apa yang dah kena kat batang hidung Anwar? DNA Anwar punya? Belum ada bukti lagi.

Cuba pikir sikit camna boleh ada DNA dalam dubur kalo takde tembusan? Pikir sikit beb...tak ke menipu tu namanya.

Senarai saksi pun diorang tak dapat bagi lagi. Siap buat rayuan taknak bagi senarai nama saksi.
Bila Anwar lantik pakar DNA diorang yg tangguh pulak. Tak ke takut namanya tu.

Tunggu keputusan mahkamah pun tak guna kalau Mahkamah Umno yang punya.
So, dalam soal ni siapa yang bodoh sebenarnya? Si Taming Sari dan Umno atau YB?

Tentulah Si Taming Sari yang percaya bulat2 pada Mahkamah, TV3, RTM, utusan dan yang sewaktu dengannya.

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Anwar cakap ada satu malam tu umat Islam di luar negara lebih kurang 10, 000 org bersolat hajat dan berdoa untuk Anwar...

Kalau ada 1 org je yg doa dia makbul, dan dia doa kehancuran untuk org yg berbuat fitnah...

Habislah...kena bala dunia akhirat...macam kena kat Firaun, Hamam, Qarun dan Namrud...

Tanpa Nama berkata...

hahahaha.....

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Habis heboh satu dunia mempertikaikan liwat ini, kenapa yer?

Mesti ada yg xkena...

BOLEH TAK KITA BANDINGKAN KES ANWAR IBRAHIM NI DENGAN KES AUNG SAN SUU KYI DI BURMA...

DI MALAYSIA KITA ADA ANWAR BIN IBRAHIM

DI BURMA ADA AUNG SAN SUU KYI...

LATARBELAKANG SEJARAH PON LEBIH KURANG SAMA, DI JAJAH OLEH INGGERIS/YAKJUJ MAKJUJ/GOG AND MAGOG TU DAN PAKAI UNDANG2 INGGERIS/LORD REID...

KALAU MALAYSIA TAK SUKA APA YG BERLAKU TERHADAP AUNG SAN SUU KYI DI BURMA,
CNER DENGAN ANWAR IBRAHIM DI MALAYSIA?

DIKENAKAN SEKATAN MACAM2, SUASANA MCM DI ZAMAN PENJAJAH PULAK RASANYA...

Tanpa Nama berkata...

Para penjilat UMNO la ni patut digelar sebagai Umat MUNAFIK!!!

Tanpa Nama berkata...

taming sari ni orang mana?. nak kata orang malaysia bukan kerana nama taming sari (orang seberang). kalau ikut sejarah taming sari ni bongkak orangnya. dia letakkan taming sari itu yang mengebalkannya. kalau dalam hukum islam sudah syirik dia ni. apakah taming sari ni sama seperti taming sari asal?. kalau sama....pedulikan dia. dia ni dah masuk dalam orang2 yang rugi. di akhirat kelak mungkin dah tidak tergolong dalam umat nabi saw. wallahuaklam.

Tanpa Nama berkata...

ya allah kau tunjuklah pada meraka yg fitnah saudara anwar

ikangdukang berkata...

tamingsari & santaurejam otak lembu..sama dgn umnongok.

Tanpa Nama berkata...

Dalam malaysia ni ramai para ulamak SUFI yg Kasyaf yg sentiasa menerima ilham atau ILMU LADUNI dari Allah swt utk mendapat anugerah ilmu Laduni tidak perlukan PhD tapi taqwa hati yg suci dan berkilauan dgn Nur Hidayah Allah dan mereka ni nampak dan tahu apa yg sebenarnya berlaku samada ia palsu atau benar krn mereka ini tak boleh berbohong atas apa yg Allah ilhamkan kpd mereka walaupun peristiwa itu telah berlaku 10 thn yg lalu, krn mereka takut akan Allah dari manusia.di akhir zaman ni kerosakan, fitnah yg amat dahsyat telah berlaku dan akan terus berlaku, mereka tahu adanya hari akhirat, adanya hari pembalasan tapi tak takut itu semua mereka lebih takut kapada periuk nasi mereka tak terbakar, dan yg nak jaga periuk nasi akan mengiakan walaupun mereka tahu perkara itu tidak berlaku. pada diri manusia itu sendiri telah ada jalan kembali,
telah ada syurga dan neraka maknanya pada diri manusia itu telah tersedia pintu syurga dan neraka dan terpulang lah kpd mereka pintu mana yg mereka hendak lalui.Smuga mereka2 ni sempat bertaubat NASUHA sebelum terlambat kerana kematian akan datang pada bila2 masa saja kalau sedar2 kita TELAH BERADA DI ALAM BARZAKH dan teringat akan apa2 kemungkaran yg telah kita lakukan menyesal pun tak berguna lagi kerana Allah swt tak akan kembalikan kita kedunia semula kerana kalau dikembalikan sekali pun sebagaimana Nabi Allah UZAIR sebagai tanda kebesaran Allah manusia tidak akan percaya!!!

Tanpa Nama berkata...

umno sdh nak hancur sdh nampak bgitu ktara skali skag...

Tanpa Nama berkata...

kesian taming sari..samer2 bongok mcm umngok dia jgk

Tanpa Nama berkata...

hai TAMING SARI...banyak makan rumput hari ni? makan rumput yg tuan kasi je tau..jgn makan tanaman org kampung....lu ni manusia, tapi otak lembu...bohhh bohhh.. org mcm ni sesuai bg ayat cmni je...dia bukn tau pon....kite cucuk idung dia tarik je kemane...dia ikut je...lubang taik pon dia masuk..

Tanpa Nama berkata...

saya mintak Allah SWT balas kat dunia lagi kepada org yang buat fitnah tu..Ameen..

Tanpa Nama berkata...

mintak Allah swt balas kat dunia lagi kepada yang buat fitnah jahat ni...rakyat nk tengok blake..Ameen

nuarmusa berkata...

umno/bn memang tidak boleh dipercayai..

Tanpa Nama berkata...

kalau tak silap inilah kes yang pertama di dunia! puih!! hebat sungguh kerajaan malaysia yang amalkan mazhab 1 malaysia dengan najib sebagai imamnya!!!

saya berkata...

mmg terbukti ianya hanyalah fitnah puak2 umno yg mahu melihat pakatan tumbang...

Tanpa Nama berkata...

Kisah benar ni.. memang anwar meliwat saiful bahari. saiful yang cakap lepas 9 kali buat tu dia mintak lagi, tapi anwar dah tak larat dah.. tu yang dia repot kat pejabat najib tu....... ... Kan ke bodoh jalan cerita kes ni.. apa orang UMNO ni takleh pikir ke.. otak udang punya olang

Puan Ainon Mohd. berkata...

Saifool itu budak asal Janda Baik, kampung di mana saya menetap sekarang. Orang kampung semua sudah tahu....