12 Mei 2009

Mahkamah : Arah Zambry kosongkan pejabat dengan segera.

Mahkamah memutuskan menteri besar BN Datuk Seri Zambry Abdul Kadir dan enam exconya mengosongkan dengan kadar segera pejabat mereka - di Bangunan Perak Darul Ridzuan di Ipoh.

51 ulasan:

jagindas berkata...

suruh zambri blik pangkor cpat ckit...

me,myself n all around da world berkata...

alhamdullilah...segala pujian hanya layak utk Allah

Guess Who berkata...

bagus2
berambus cepat2...
DS Nizar BUBARKAN DUN!!!
biar zambry lakhnat tu tak ada nama lagi dalam ADUN.

My Ahfaryikarzt Mobile berkata...

Alhamdulillah,
Yg mana benar akan berada d tempat sebenar jg.

Tanpa Nama berkata...

takbir!!! ALLAHUAKBAR!

cheankuen@gmail.com berkata...

kebenaran adalah segalanya

Tanpa Nama berkata...

ALHAMDULILLAH...SYUKUR KEPADA YANG MAHA ESA..KEBENARAN TELAH MENJELMA...
TAKBIR........

loqlarq berkata...

KHAS BUAT ZAMBRY KUNTA KINTE
http://www.youtube.com/watch?v=wPoph1GDmn4

Tanpa Nama berkata...

bagi balik camry cepat2..malu beb malu BeEnd..Malaysia book of records nih. 1st MB haram.

Tanpa Nama berkata...

alhamdullilah, harap ini merupakan satu permulaan yang baik TAKBIR!!!

Jebat Musibat berkata...

dia bagi menang kejap je tuh.
nanti jadi Pilhanraya seluruh perak.
korang bleh tgk la kemungkinan Najib main keji ngan SPR. Tiba2 BN jadi menang banyak.

korang nak kata apa?
So jaga2 la.. jangan ingat 'bersih' sangat .

sambil tuh.. sama2lah kita doakan Hakim yang mengumumkan keputusan tuh.. supaya dia berada dalam keadaan selamat dan tidak di apa-apakan sekiranya dia benar-benar berani dan ikhlas.

Amin..

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni DS Ir Nizar boleh kunci dewan DUN... Biar BN wat sidang bawah pokok pula..... hehehe..

Tanpa Nama berkata...

mana ni FRU x perambat zambry keluar ke...
lepas ni mesti suk perak termenung akan nasibnya yg jd balaci umno..

Botak Kuala Kurau berkata...

takbir.....
bubar dun,
kami rakyat perak mohon tuanku untuk membubarkan DUN perak.. agar dapat kembalikan
keamanan serta kestabilan politik di perak.

TBO berkata...

salam

apabila telah datang pertolongan Allahh.....

anakbugis berkata...

hahahaha...
mari kita tengok apa pulak lakoanan puak umno kali ni...

GELONG GAJAH berkata...

HAAAH APA LAGI ZAMRY ..BELAH LER..JGN DOK MENUNG DAN BERANGAN LAGI..SELAMAT BELAH ZAMBRY DAN 6 EXCO LANUN..

ELOOO POLIS ..NAK BUAT KERJA UNTUK BNUMNO KE ? ATAU NAK BUAT PANDAI2 SENDIRI..APA ? NAK ISTIHAR DARURAT KER ? KIRIM SALAM UNTUK POLIS YANG MENGANAS HARI TU..

AYUH KITA TURUN SUK..MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH..TAKBIRRR

Tanpa Nama berkata...

Drs,Nak dengar kot kot MB kudeta dijerkahi SUK.Maalum lah akhir zaman manusia boleh berupa rupa.Nama pun dua alam. Nona Ratana Chulaborn.

Hassan Adli B. Haji Othman berkata...

Untuk mengelakkan segala kecelaruan yang semakin tidak menentu di Perak, dengan kuasa yang telah diberikan semula kepada DS Nizar oleh Mahkamah Tinggi agar DS Nizar menasihati Sultan agar dibubarkan Dun untuk serahkan semula mandat kepada rakyat Perak untuk menentukan kerajaan yang dikehendaki. Kita hanya merancang, Allah yang menentukannya...Takbirrr...Allahu Akbar...

Tanpa Nama berkata...

allahu akbar!!! baru zambry tahu, biar dia malu dengan sikap tamak dan sombong dia tu.

oghekiter berkata...

APA LAGI...LELONG LA JAMBERY TU..
ADA SAPA MAU...MULAH2...
KITA AMBIK BALIK CAMRY...

Tanpa Nama berkata...

katakanlah ...sultan perkenan bubar dun...3katak nak lompat masuk pr ,boleke diterima? soalan provokasi

Tanpa Nama berkata...

SUK U CAU!!!!!!!!!!!!!!!! ZAMRI U BLK PANGKOKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

Tanpa Nama berkata...

SUK Perak nak cium tangan DS.Nizar mohon ampun. Atau minta JPA tukarkan je ke pool..........masuk kolam lagi syok. Boleh berenang-berenang.

Tanpa Nama berkata...

xsmbry balik pangkor la jual ikan kering laaa

gemulah berkata...

zamby macam kera duku la kali ni,,, sekali ni dia masuk dewan mesti jadi macam kucing orang tauk (buang)

Bangsa Cina Malaysia berkata...

InsyaAllah melayu cina dan india akan 100%
menyokong Pakatan Rakyat sekiranya DUN
di bubarkan.

Ameen.

Tanpa Nama berkata...

kalau speaker bn tu panggil sidang tergempar mcm mana? sah ke tak sah...ala byk betoi laaa

Norazam berkata...

Mohon Mb Nizar pecat semua penjawat awam yang terang terang menyokong BN. Antong dan rakan rakan.

Tanpa Nama berkata...

lembah pantai berkata....
apa lagi kasi campaklah itu SUK..kesian kt die tp biar padan dgn muke die...inilah akibatnye manusia yang bertopengkan haiwan....seret die seperti YB Siva kena

anakbugis berkata...

Saya minta semua penyokong PR dapat meluangkan masa ke SUK Perak untuk melihat gelagat cacing kepansan disana...

hehehehe

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..!

Evelyn berkata...

When injustice becomes law, resistance becomes duty”….”Many will call me an adventurer - and that I am, only one of a different sort: one of those who risks his skin to prove his platitudes.”— Che Guevara (1928-1967) International Revolutionary

let us rejoice while not forgetting there are still 14 ISA detainees let in kamunting as we speak. we are proposing a more drastic actions, capitalizing najib fears of more PRK, fear of losing the faith of the rakyat, to maintain people’s perception that he is still in power. join us in our quest to push the Pakatan Leaders to be willing to threaten the government into releasing more ISA detainees.

Good day to all,

We would like to invite you to our blog "Misi Membebaskan Tahanan ISA" to push the the PAS/PKR leaders to step forward and offered 2 ADUN/Parliamentary seats up for resignation as a way to threaten the govrnment into releasing more ISA detainees. Details of the strategy can be followed here:

"Blog Bebaskan Mereka"We would appreciate it if you drop by and sign our petition as well."Online Petition"Justice for all.


salam perjuangan bro,

mohon kehadiran suara ke blog kami "Misi Membebaskan Tahanan ISA" dengan mendesak agar pimpinan PAS/PKR menunjukkan keikhlasan dengan berani menawarkan letak jawatan kerusi ADUN/PARLIMEN sebagai ugutan kepada pihak kerajaan.

sila lawat: "Blog Bebaskan Mereka"seterusnya, mohon menandatangani petisyen kami di:

"Online Petition"JZK

Tempoyak Gagah berkata...

Salam sejahtera.
Ingat peristiwa kemenangan tentera islam di Bukit Uhud. Jangan cepat rasa berpuashati lalu leka. Disamping bersyukur ke hadrat Illahi, pada masa yang sama kita kena terus beristiqamah dan berwaspada terhadap segala tipu muslihat BN yang memang terkenal dan terbukti sanggup melakukan apa cara untuk terus kekal berkuasa. Tidak mustahil juga ini adalah tipu daya nak cover kebejatan yang telah mereka lakukan pada 7 Mei 2009 yang lalu; atau dengan lain perkataan sebagai satu cara nak meningkatkan semula imej mereka. Yang pasti saksikanlah ulasan Penguasa-penguasa mereka bahawa sistem perundangan kita adil dan telus, buktinya keputusan mahkamah tinggi hari ini. Kita kena fikirkan dan menelah apakah kemungkinan-kemungkinan yang bakal mereka lakukan.

Tanpa Nama berkata...

TOLONGLAH JANGAN SURUH ZAMRY KOSONGKAN PEJABAT DULU....ESOK BAGI LA DIA PI PEJABAT MB DULU... PASTU RAMAI2 ADUN PR USUNG DIA BAWA KELUAR PEJABAT BUANG JAUH2

anakjatiperak berkata...

Sempena 11 mei hari ini, ulangtahun harijadi UMNO, zambry terpaksa menerima hadiah yang amat pedih dalam hidupnya. Insaflah Zambry...anda sepatutnya meletakkan jawatan setelah anda diperkuda oleh seseorang bagi menutup malunya selepas p.raya kecil k.trengganu yang menyaksikan kekalahan peribadi Pengarah Pilihanraya BNketika itu. Sedarlah zambry daripada lamunan.

SAMBAL BELACAN berkata...

salam,

satu peristiwa besar yang memalukan dalam sejarah UMNO telah berlaku di Perak... Ini berikutan keputusan mahkamah mengisytiharkan Nizar MB yang sah... MB dari UMNO jadi apa pula?....

hanya nujum pak belalang yang mampu menjawab segala persoalan di Perak....

Tanpa Nama berkata...

kena buang tiga ekor dari exco kerajaan negeri sebelum membubarkan dewn dewan iaitu :-

i. setiausaha kerajaan negeri
ii. penasihat undang undang negeri
iii.pegawai kewangan negeri

tiga ekor ni berkuasa klu dewan dibubarkan sebelum ditukarkan

ambil tindakan tataertib pada tiga ekor ni..klu boleh buang aja tiga ekor ni.

Yang benar

Awang Jagat

Wan Tarazi Wan Hamzah berkata...

hahaha.. lawak betul budak zambry ni dan kucu2nya saboh doh kianat kat orng.. tuhan tunjuk balajasan.. aku syukur bayk2.. skrng ni najib mongol tegah penig ni.. apa tindakn dia selps ini.. aku wasa gli kubur kot hehehehe..dan zambry pulok akn jdi zombi kg pisan 2 hahahaha.. lawak2!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

mb ada kuasa ke pecat suk,tu,kurang hajar sangat.kalau ada kuasa,pecat je 24 jaM

MasKuLim berkata...

padam muka zamry dan kutu2 nya.hahaha lawak bin laban btul puak2 iblis ni. kecik2 x boh mapuh. padam mukan puak mu zamry. aku syukur bak2..

MasKuLim berkata...

padam muka zamry dan kutu2 nya.hahaha lawak bin laban btul puak2 iblis ni. kecik2 x boh mapuh. padam mukan puak mu zamry. aku syukur bak2...

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...Allah itu maha adil..sekarang dh terbuktikan!!! dgr kata zambri dan lanun2 nya sudh bersampan ke pangkor...hehehe

TpK berkata...

Padan muka mamak padukang Zambry & co!! Belah lah wooii!! Muka tembok!!

TpK berkata...

Salam,
Kalau Tuanku tak perkenan bubar DUN pun jgn gundah gulana. Ada hikmahnya. Ini peluang utk Speaker dan YAB MB DS Nizar ambik tindakan undg2 terhadap :
1) Penasihat Undg2 Negeri Perak
2) SU DUN Perak
3) SUK Negeri Perak
4) Ketua Polis Perak
5) dan konco2 yg sama waktu dgnnya.

Skrg masa utk kita offensive, bukan lagi defensive. Puak2 nie takde adab, jgn bagi muka dah. Puak2 kurg ajar ni MB pun depa jerkah!! Hampeh!!

zizi3131 berkata...

deeeir tambi zambry....podahhhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

Allah yang maha berkuasa dan mengentahui setiap sesuatu berwaspada!!!! ALLAHU AKHBAR

Tanpa Nama berkata...

usahle ngate ke zambry tu ghopitu.. sian ke deme. yang dilaknat ni iblis je. deme idakle sampe ke tahap itu.

yg seghonoknye, padan le muke kome.. ngate ke PR merintah 11 bulan, puak2 awok brape bulan? 3 bulan aje yob.. itupun x sah. ntah apele projek ygy kome sempat sain 3 bulan ni. sempat pulak tu tibi 3 buat jom heboh. binawe sungguh!! hakap!!

ate idakle jadi lelong camry.. hahah!! melopong le org yg udah nempah2 tu.. ekekeke.

ghase teman, kalo bubor le DUN peghak kali ni, bukan 28-28 dah, 58/59 gamaknye. itu yg lompat2 tu humban le jejauh.. meghosakkan ummat je.

Alhamdulillah Tuhan.. atas kemenangan ini.. alhamdulillah....

Tanpa Nama berkata...

bila nak abiss ni yeobbbb???

PEMUDA PAS SG TAPAH berkata...

YA ALLAH!SYUKUR ALHAMDULILLAH!!!
KAU BERI KEMENANGAN KPD DS NIZAR...

KEMENANGAN INI UTK RAKYAT PERAK...
TAKBIR!
REFOMASI!
MAKKAL SAKHTI!

BUBAR DUN DS...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdullillah segala puji bagi allah yang maha pengasih dan maha penyayang serta maha adil....sesungguhnya setiap ketentuan itu adalah dari ilahi....walauapapun yang dilakukan sekiranya tanpa izinnya...maka takkan jadilah...kun faya kun.....

ALHAMDULILLAH......