12 Mei 2009

TERKINI : Pesan Musyidul Am PAS

KOTA BHARU : YAB Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat mengeluarkan beberapa kenyataan dan nasihat kepada seluruh rakyat Malaysia sebentar tadi sebagaimana di maklumkan melalui talipon oleh sdr. Mat Ali semasa dihubungi sebentar tadi. Beliau bersama Tok Guru semasa pengumuman kemenangan Nizar di umumkan.

Kata Tok Guru :

" Setelah kita menang di Perak kini Perak telah bertukar menjadi Emas buat Pakatan Rakyat, Kejahatan telah terbukti dan kebenaran telah menjelma. Saya menasihati agar yang beragama Islam untuk puasa sunat esok hari serta sembhyang Sunat Syukur 2 rakaat. Jangan terlalu gopoh dengan kemenangan ini"

Selain itu dimaklumkan setelah Tuan Guru menerima berita itu beliau telah solat sunat dan disusuli dengan sujud syukur.

27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

takbirr!!!!

Unknown berkata...

AllahuAkbar...!!...jom pakat ramai2 turun tmn melewar malam nie!!!...Allah Maha Besar!!...

Unknown berkata...

Takbir!!!!

Allahuakhbar!!

http://bloglist-politik.blogspot.com/ berkata...

ALHAMDULILLAH... Dimana agaknya SUK berada kini agaknya.. hehehe

Anak Perelih berkata...

paling kurang.. sila buat sujud syukur...

Anak Perelih berkata...

Alhamdulillah... Takbir!!!

Tanpa Nama berkata...

nasihat diterima...harap ds nizar mengadap sultan segera mohon bubar dun bagi pelihanraya kecil agar rakyat memberi restu kpd PR memerintah perak

Tanpa Nama berkata...

esok kita pakat wat sujud syukur esok!!!
wei mamak,sudah bungkus ka itu kotak?itu pasu bunga,meja,kerusi sama itu komputer jgn kasi angkut mamak!!itu rakyat punya!!!

menantu org umno perak

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..sebarkan kemenangan ini pada penduduk kampung melalui sms...sbb ramai yang tak tau lagi keputusan ini..TAKBIR!!

sazmie sazali saleh berkata...

Allahuakbar!! kebenaran menjelma

sazmiesaz
tg malim

Tanpa Nama berkata...

Drs,Anjuran dan nasihat Mursyidul Am,kami dengar dan kami patuh dgn sanubari nan tulus. Nona Ratana Chulaborn.

Tanpa Nama berkata...

allah maha berkuasa,orang yang sabar dan benar sudah pasti mendapat pertolonganNYA.

melnikov berkata...

Alhamdulillah...

Hamba Allah berkata...

tahniah kepada nizar kerana telah berjaya dalam perjuangan,itu lah tanda perjuangan orang beriman,dalam menerima dugaan, sembahyang,sembahyang sunat tak ditinggalkan,akhir nya segala doa telah di makbulkan Allah,teringat kata cerdik pandai doa orang teriniaya pasti mudah tuhan makbulkan...Allah maha besar dan mengetahui yang baik mahupun yang buruk....namun suka dingatkan kepada semua penyokong PR jgan sesekali takbur dan berasa bongkak bila bantu Allah telah sampai kepada kita...bersyukurlah dan teruskan dengan pemerintahan yang adil dan saksama..insyaalah andai berlaku pilihanraya kecil..pasti rakyat sudah tahu siapa yang perlu dipilih...pemimpin itu tak kira melayu cina india atau siapa pun kalau dia dapat memberikan perkhidmatan yang adil pasti Allah akan sentiasa membantu mereka....kejahatan tidak akan sentiasa bertahta kerana cahaya pasti akan bersinar......moga dengan kejayaan ini perjuangan PR akan bertambah baik dan pastikanlah keadilan untuk semua....peringatan terakhir buat semua jangan bila berjumpa orang BN nanti jangan kita bercakap angkuh atau menghina hinakan mereka,cukup la sekadar senyum atau diam sahaja..kerana diam lebih baik dari bersuara jika tidak ada keperluan untuk bersuara...moga kemenangan ini menjadi pembuka mata untuk kita semua.....semoga Allah akan sentiasa bersama dengan orang2 yang benar...amin

Tanpa Nama berkata...

syukur........Alhamdulillah
takbir..............!!!!

Tanpa Nama berkata...

ya kita perlu bersyukur banyak2 kepada Allah dan jangan kita riak dengan kemenangan yang kita perolehi. namun kita sentiasa bersukur kepadaNya. Yang pasti kembalikan hak rakyat dan bubar DUN dengan segara agar keamanan dan kesusilaan dapat diadakan kembali. Insyaallah..

Muhammad berkata...

~ 1 ~
تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

Blessed be He in Whose hands is Dominion; and He over all things hath Power;-

Tanpa Nama berkata...

(KHALIFAH BAGI MENJAGA BUMI PERAK)Syukur Alhamdulillah kepada ALLAH. Kain kapan untuk siapa..seperti yang dilaungkan oleh pihak tertentu. Sesungguh Allah maha mengetahui dialam ini " sesungguhnya Allah benci orang melakukkan kerosakkan di atas muka bumi " perlu sedar kita diciptaNYA buka kita pencipta.. hati kita dicuci dengan zikir bukannya PHD.... Allah boleh mengalih semua hati manusia diatas muka bumi - wahai temanku dilain arah...perlu renung bukan dok salah orang tu orang nie........TAKBIR.......!!!

Tanpa Nama berkata...

TAKBIR....................

Tanpa Nama berkata...

BN sudah bertindak Sidang Tergempa DUN utk memansuhkan MB Perak yang sah.
MB haru bertindak segera utk mengadap Duli Sultan Perak utk membubarkan DUN Perak supaya Pilihanraya negeri diadakan....Hidup Rakyat! Hidup Pakatan!

Siapa cepat siapa dapat lah ni!

Tanpa Nama berkata...

jaga-jaga dengan tipu helah ameno..

belum habis...mungkin dorang sengaja bagi Nizar menang dlu...then sengaja nak bagi PR seronok kejap...then Ganesan (Speaker HARAM) akan panggil sidang DUN segera, dan Zambry HARAM akan usul undi tak percaya, biar diroang konon nampak gentleman....PLEASE, JAGA-JAGA...ini TAK MUSTAHIL...ameno dan be end GILA boleh buat aper jerk....

Tanpa Nama berkata...

salam YB, adakah prosedur lantikan speaker ganesan tu sah? mohon semak semula, kerana jika tak sah, maka YB sivakumar boleh ambil semula jawatan speaker yang dirampas daripadanya.

TpK berkata...

Saudara2 ku mari kita bersyukur dan berpuasa esok. Takbir!

TpK berkata...

Ye saudara2 ku mari kita bersyukur dan berpuasa esok. Takbir!

TpK berkata...

Takpe, apahal pun muslihat depa kita jgn patah hati. PRU13 kita lawan. LAWAN TETAP LAWAN!!

Tanpa Nama berkata...

syukur pada ALLAH yang maha agong...TAKBIR!

Tanpa Nama berkata...

jgn risau pasal ganeson tu,dia bkn speaker yg sah. cara perlantikan dia blh dipertikai di mahkamah. speaker yg sah x luluspun usul tu. speaker perak hanya boleh ditukar bila dia sdiri letak jawatan,berlaku pembubaran dun.