07 April 2011

Catatan Perjalanan 2 : Muara Tuang distenasi hari ini.

03 Jamadilawal 1432H. [MOD] -

Perjalanan mengasyikkan dari Bandaraya Kuching ke Kota Samarahan agak sukar bila memamandu sendiri untuk ke DUN Muara Tuang. Sekitar setemgah jam keliling bandaraya Kuching dengan kereta kancil "paut stearing" bersama anak kesayangan kerana tidak jumpa satu pun papan tanda menunjukkan jalan keluar dari bandaraya.

Lama berpusing baru jumpa satu papan tanda mengarah ke Pending dan akhirnya papan tanda ke Lapangan Terbang Kuching.

Alhamdulillah sekitar sejam sesudah itu saya selamat sampai ke rumah penginapan Perak yang kebetulan antara pimpinan yang masih ada ialah Naib Presiden PAS, YB. Dato' Mahfoz Omar dan AJK PAS Pusat, Dato' Seri Hj. Muhammad Nizar Jamaluddin .

Pada masa ini terdpat sekitar 40 orang petugas gelombang pertama sehingg 9 April dari Perak yang berkampung di Muara Tuang dan akan disambung dengan gelombang ke 2 sesudah itu.

Malam ini saya akan berceramah dengan dengan Dato' Mahfoz yang hanya disusun satu tempat sahaja dan akan bermula pada jam 9.00 malam.

PAS merintis jalan di DUN Muara Tuang dengan pertama kali bertanding. Pada tahun 2006 DUN ini ditandingi oleh Calon dari PKR.

Semagat dan gerak kerja yang dilakukan oleh Petugas PAS yang banyak datang dari Perak, Wilayah Persekutuan dan Terengganu dengan bantuan dari penduduk tempatan tentunya dengan harapan untuk membuat kejutan walaupun calon dari BN adalah adik Ketua Menteri Sarawak.

Semuga dengan kerja kuat dan doa dari seluruh pendokong PAS seluruh negara memastikan usaha yang dilakukan selama tempoh berkempen mendapat keberkatan dan pertolongan dari Allah SWT.

Tiada ulasan: