28 November 2011

Skuad Olimpik Malaysia dimalukan Bahrain


2 Muharram 1433H. [MOD] -Pemain negara, Mohd Nazmi Faiz Mansor (no 12) merembat kencang gol pertama Malaysia pada aksi perlawanan kelayakan Sukan Olimpik (Zon Asia) bagi Kumpulan C bertemu Bahrain di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini, Ahad. Foto: BERNAMA

Impian skuad Olimpik Malaysia untuk meraih mata penuh musnah selepas dimalukan dan tewas 2-3 kepada Bahrain pada aksi Kelayakan Sukan Olimpik 2012 (Zon Asia) di Stadium Nasional Bukit Jalil, Ahad.

Perlawanan ketiga bagi peringkat Kumpulan C ini merupakan kekalahan ketiga buat negara selepas turut tewas 0-2 kepada Jepun dan Syria sebelum ini.

Pada aksi perlawanan itu, pemain paling muda negara, Mohd Nazmi Faiz Mansor menjadi tumpuan apabila menjaringkan gol awal permainan pada minit ke-30.

Manakala Mahali Jasuli menambah satu lagi gol buat Malaysia pada minit ke-68.

Bagaimana pun skuad Ong Kim Swee ini gagal memanfaatkan peluang yang ada sehingga membenarkan pasukan Bahrain mengutip tiga gol pada babak kedua perlawanan.

Malah jaringan penyamaan dan gol kemenangan Bahrain dalam tempoh 2 minit betul-betul mengecewakan.

Kemenangan Bahrain itu juga diraih dalam keadan seorang pemainnya dilayangkan kad mereh dan berarti mereka cuma bermain dengan 10 orang pemain sahaja.

Gol-gol Bahrain dijaringkan oleh Salah Al Amer (min-80), Isa Ahmed Muthanna (min-85 dan min-86).

Dengan kekalahan ini, Malaysia kini berada di tangga keempat kedudukan kumpulan tanpa sebarang mata.

Mendahului Kumpulan C ini ialah Jepun dengan 9 mata, diikuti Syria 6 mata dan Bahrain 3 mata.

2 ulasan:

jebat berkata...

lembik............

Tanpa Nama berkata...

malu kerana leka