06 Januari 2008

Angkuhnya Najib

Angkuhnya Najib dalam ucapannya semasa mengadakan lawatan ke Kelantan beberapa hari lepas. Demikanlah ucapan demi ucapan pemimpin UMNO sebelum PR Umum sejak 17 tahun PAS memerintah Kelantan.





Dalam ucapannya yang berapi-api Najib Tun Razak menyeru rakyat Kelantan menjadikan tahun 2008 yang merupakan tahun ke-18 pemerintahan Pas di negeri ini sebagai tahun terakhir parti itu berkuasa. Timbalan Perdana Menteri berkata, sejarah hayat Pas yang bertahan pada angka 18 tahun tidak mustahil boleh ditamatkan, sebagaimana 1978 sekiranya rakyat berani untuk menjadikan tahun ini sebagai tahun perubahan. ‘‘Kerajaan Pas yang ada hari ini juga memasuki usia pemerintahan yang ke-18 pada tahun ini setelah memerintah sejak 1990. Tempoh ini cukup lama dalam politik".


Sebetulnya rakyat sudah bersedia untuk menamatkan usia pemerintahan BN di Malaysia yang telah menjangkau Usia 50 Tahun. Jangan terlalu angkuh berucap tanpa menilai siapakah yang lebih lama, BN atau PAS. Kata perpatah Melayu "Ukur baju di badan sendiri".



Tiada ulasan: