04 Januari 2008

Tahniah Kepada Chua

Tahniah ! ucapan yang paling layak terbit dari semua rakyat Malaysia . Setelah 24 jam memberi kenyataan akhbar dengan pengakuan secara jujur mengenai watak dalam rakaman porno yang tersiar, Dr. Chua telah meletakkan semua jawatan dalam parti, kerajaan dan MP Labis.


Namun begitu sikap beliau ini mestilah menjadi contoh kepada semua pemimpin BN yang lain supaya cepat-cepat berundur dari jawatan yang dipegang sekarang. Skandal demi skandal yang telah mendedahkan pemimpin Melayu khususnya, namun orang terlibat macam tidak bersalah sahaja.


Ingatlah rakaman yang dibuat secara curi hanya oleh manusia dan orang tertentu menyebabkan hilangnya semua jawatan Dr. Chua Soi Lek. Namun sebagai seorang yang beriman kita diajar untuk tahu dan yakin dengan rakaman dan catatan Malaikat Nya kiri dan kanan . Semuanya tidak dapat kita lari dan akan terakam dan tercatat walaupun sebesar zarrah akan dihitung oleh Allah baik atau jahatnya :


Firman Allah SWT ;


فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ


"Barangsiapa yang mengerjakan kebaikan seberat dzarrahpun, niscaya dia akan melihat (balasan)nya." (Al-Zalzalah:07)


وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ


"Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan sebesar dzarrahpun, niscaya dia akan melihat (balasan)nya pula."(Al-Zalzalah : 08)


Insaflah sebelum waktu terlambat, marilah kembali kepada ajaran Islam yang sebenar, hitunglah amal kita sebelum dihitung dan ditayangkan segala rakaman malaikat dihadapan Allah Rabbul Jalli.

Tiada ulasan: