21 Februari 2008

PAS siap untuk rampas kembali .

Bahang Pilihanraya Umum ke 12 kini pada peringkat sampai ke tulang hitam kerana tarikhnya telahpun diketahui iaitu pada 8 Mac akan datang. Sementara itu hari penamaan calon ialah pada 24 Februari terdekat.


Menurut sumber yang diperolihi Parti Islam Semalaysia(PAS) di kawasan ini telah lama menggerakakan jenteranya untuk menghadapi hari bersejarah yang diadakan paling lewat 5 tahun sekali. Gerak kerja yang lebih teratur dan kerjasama yang mantap antara para petugas disemua Unit Peti Undi (UPU) menyakinkan lagi harapan tersebut.

Selain itu faktor yang tidak boleh diambil ringan ialah faktor siapakah calon dari parti PAS dan siapa pula calon dari BN. Semuanya akan terjawab dalam waktu terdekat. Kita yakin semua pihak akan mengumumkannya dalam waktu terdekat.

PAS telah mengesahkan untuk bertanding di Parlimen Parit Buntar dan di DUN Titi Serong. Kedua-dua kerusi ini telah dimenangi oleh calon dari PAS pada PR ke 10 tahun 1999 iaitu, Datuk Dr. Hassan Ali dan Sdr. Azhar Shahrin. namun begitu mereka gagal untuk mempertahankannya pada PR ke 11 pada tahun 2004. Begitu juga cubaan PAS mempertaruhkan calon barunya pada masa itu, Drs. Khalil Idham Lim untuk bertanding di DUN Kuala Kurau pada tahun yang sama juga dikalahkan oleh calon dari BN.

Tiada ulasan: