13 April 2008

Abdullah : Saya adalah penyebab kepada BN kalah

Akhirnya Pak Lah mengaku dan sekali gus pengakuannya itu adalah suatu pengakuan yang tidak cukup setakat itu sahaja melainkan perlu dimenifestasikan dalam tindakannya iaitu meletakkan jawatan sebagainmana yang diminta oleh pelbagai pihak dan peringkat dalam batang tubuh UMNO itu sendiri.

Umumnya mengetahui desakan supaya beliau meletakkan jawatan bukan secara senyap-senyap atau melalui sindirin lagi. Namun ianya secara terang-terang dan dalam majlis yang besar-besar dan oleh orang-orang besar juga. Dari mantan PM, Tun Dr. mahadhir sehinggalah kepada Ketua cawangan mendesak Pak Lah berundur.

Abdullah setelah hampir sebulan PR ke 12 berlangsung, mengakui beliau merupakan di antara faktor yang telah menyebabkan Barisan Nasional (BN) kehilangan undi pada pilihan raya umum ke-12 bulan lepas.

Abdullah yang juga Presiden UMNO berkata, disebabkan perkara tersebut beliau merasakan bertanggungjawab untuk berbuat sebaik-baiknya bagi memulihkan BN dan UMNO.

"Saya merasakan saya adalah penyebab kepada 'pembuangan undi' (undi tidak diberikan) kepada Barisan Nasional. Dan saya merasakan bertanggungjawab untuk membuat sebaiknya-baiknya untuk memulihkan BN dan UMNO," katanya kepada pemberita di Johor Baharu.

3 ulasan:

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE berkata...

YB,

Apa pula nak YB kata bila Rahim Tamby Chik pula nak tawarkan diri jadi Naib-Presiden amno ?

Depa ni makin bercelaru....

Idham Lim (林川興) berkata...

makin cepatlah UMNO reput ditelan zaman.....

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE berkata...

saya juga doakan begitu.....