06 November 2009

Terkini 5.57 pm : Penghakiman ditangguhkan

Perbicaraan ditangguhkan oleh Panel Hakim kepada satu tarikh yang akan ditetapkan kemudian.


63 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah agak dah.......

Tanpa Nama berkata...

Nak tunggu arahankah atau nak cari alasan?

Abg Cho berkata...

Nak kawtim dulu.....

Tanpa Nama berkata...

ADE MUSLIHAT LA 2

One-Malaysia berkata...

Nie sah keputusan kalah nie.. itu pasai hold dulu... he he he

www.One-Malaysia.Co.Cc

Tanpa Nama berkata...

hakim cucuk hidung, gaji deme kerajaan ubn bayar, tapi Allah yang maha kuasa, bior padang masyar penentu ke neraka mereka semua

Tanpa Nama berkata...

apa2 pun biarlah Allah bg kita Yg Terbaik....

Tanpa Nama berkata...

tok-tok hakim tu nak gi kedai mamak... nak mengeteh dulu... mamak..zamry cafe satu...

Sosialis Hijau berkata...

Mereka merancang Allah juga merancang dan sesungguhnya perancangan Allah itu......... Minta Gobalakrisnan tolong sambung sat.

Hidup rakyat

Lawati blog Sosialis Hijau di http://greensocialis.blogspot.com

Reformismuda2009 berkata...

inilah kerja geng-geng YAHUDI DAN NASORO..KAT MALAYSIA UMNO LE

Tanpa Nama berkata...

moga allah bantu orang yang dizalimi

Tanpa Nama berkata...

Cari alasan sbb nak tunggu arahan...

putera umno berkata...

celaka punya hakim

Tanpa Nama berkata...

dh memg planning diorg..
sje je 2..
dtngguhkn pd trikh yg akn dtetapkn kmudian..
jwbnya lpas PRU13 kot bru nk bicara..
fhm2 la mhkmah mlysia ni mhkmah yg sgt slow..

Tanpa Nama berkata...

Bos tengah meeting ngan raja-raja. Kena dapat padangan sebelum keluar keputusan.

jom kita betting

Tanpa Nama berkata...

tadi aku tanya, agak-agak sapa yang menang? Skang HAKIM ber5 yang menang hehehe....
Tahniah..........

Tanpa Nama berkata...

celaka punya hakim

Tanpa Nama berkata...

nak tnggu najib monggolia bagi arahan

Tanpa Nama berkata...

dalam Alquran ada menyebut salah satu golongan yg ramai masuk NERAKA JAHANAM adalah para-para HAKIM yang tidak berlaku adil ketika menjatuhkan hukum pada orang yang teraniya..jadi beringat2lah wahai HAKIM-HAKIM yang berUGAMA ISLAM...

Tanpa Nama berkata...

Nak draf dan cari idea alasan penghakiman. Cari dulu bincang. Nak kata Cambry monang.

Dulu bagi keputusan tapi tak standby hujahan penghakiman bertulis.

Sekarang standby siap2.

alabyna berkata...

Mesti nak balik tanya najib dulu

Tanpa Nama berkata...

hujah kedua belh pihak panjang sangat. Tak payah berhujah..jawapan dah ader dah...tunggu nak baca jer...kan tak tau biler tu....MB dilantik oleh tok hakim..iss..iss...

mat_terab berkata...

kalau tangguh ni la buat aku tak komfiden lansung ni.... kalau zambry dulu fail pagi ni petang dah boleh dengar dan menang tapi bila nizar fail bertangguh-tangguh pulak...dah berapa kali tangguh.....

Tanpa Nama berkata...

Kena tanya najib dulu

alfurqan berkata...

firman tak turun lagi

Tanpa Nama berkata...

patutla geng umnongok tak mai

Tanpa Nama berkata...

memang dah tau dah....tak cukup hulur le tu..

Tanpa Nama berkata...

keputusan sume org dah tau... cuma nak ikut skrip supaya nampak tul-tul real punya

indraputra80 berkata...

Nak cari jalan untuk mengelat ler tur.

Atau untuk memberi ruang UMNO(BN) bersedia Pilihan Raya Baru .,

Atau nak bincang dgn yang berada di anjungsana dulu.

Atau,atau, atau ....

Sebonar nya hanya Allah yang jadi penentu.

Tanpa Nama berkata...

mknanya PR betul la. sbb 2 deme tangguh. takbir!!!

Tanpa Nama berkata...

tunggu hakim besar malaya datuk sri najituya buat keputusan

Tanpa Nama berkata...

hakim ada 5 orang susah sangat ke nak buat keputusan. nak tangguh sampai bila? tarikh tidak pula diberikan. maknanya sukar hakim untuk menidakkan hujah2 peguam DSNJ. moralnya jangan jadi hakim kalau tidak tahu menenilai atau memamahi erti adil itu sendiri. hakim yang biasa2 aje - makan gaji buta, hakim yang luar biasa - mengikut kata tuannya - hakim yang unggul menegakkan yang hak.

Tanpa Nama berkata...

Masa si Mat Black tu dulu ... fail pagi .. br 2-3 jam bersidang dah ada keputusan ... MB Nizar .. nie .. fail dah lama . dok bertangguh .. dan tangguh .. dan tangguh .. nie.. tangguh lagi .. nie.. macam ada yg tak kena!
Hakim : Kes ini akan di dengar 5 Nov 2009
Yg Halal : Kenapa terus ditangguh
Yg Haram : Bagus ...3x

Hakim : Kes terpaksa ditangguh kerana ada hakim tak sihat dan mengendalikan kes lain
Yg Halal : Hakim kan ramai ...
Yg Haram : Bagus.. 3x

Hakim : Semua hakim nie.. ada kreadibiliti mendegar kes rayuan
Yg Halal : Masa kes pertuduhan awal pun hakim ini juga
Yg Haram : Bagus....3x

Tiba hari MENDENGAR rayuan 5 Nov 2009
Prosiding mendengar rayuan berjalan.... sehingga 6.00 petang dan ditangguhkan

Hakim : Persidangan ini terpaksa ditangguhkan bagi membolehkan para hakim meneliti hujahan dari kedua2 belah pihak, keputusan akan diberitahu pd suatu tarikh yg akan ditentukan
Yg Halal : Dah berjalan sepanjang hari .. dah digulung tapi ditangguhkan pula keputusan
Yg Haram : Bagus..3x


Tarikh yang tak tau bila ? 2011 ka 2012 ka 2013 ka.. ikut suka depa.

Hakim : Hari ini saya selaku ketua hakim yang MENDENGAR permohonan rayuan DS Nizar bagi mengenepikan keputusan mahkamah persekutuan sebelum ini memutuskan untuk tidak membuat sebarang keputusan.
Yg Halal : $%#@*&^^**^% ???
Yg Haram : Bagus... 1 kali

Hakim : Keputusan MUKTAMAD. Prosiding ini hanya untuk MENDENGAR bukan membuat keputusan. Mahkamah bersurai.
Yg Halal : ??????
Yg Haram : Bagus .... Betul 3x.

Rakyat : kena tipu lagi aku nie...

Sketsa ini dibawakan khas dr DUN Kuala Kurau,

sahabat anda berkata...

xpyh nk hendak takbir atau hendak mengutuk kata org ni yahudi? kalau anda pas anak anda umno .. dia kafir ke? .. kena igt dgn jelas bila sesorang menjadi pengadil separuh bahagian badan akan ke neraka dan separuh lg ke syurga .. Jika salah keputusannya itu antara beliau dgn Allah s.w.t ... Pikir la jgn mencerca sesama bangsa disbbkan berlainan politik .. setiap yg salah pasti akan mendapat balasan dikemudian hari. Melayu terlalu gembira bila mencerca & cepat melatah apabila dicerca ..

Tanpa Nama berkata...

by DUN Kuala Kurau ...
Semoga MB kita DS Nizar menang.

Tanpa Nama berkata...

zamry fail, setengah hari dapat... nizar fail ,sampai skrg baru dengar ... lagi tangguh ...

Amal Taiping berkata...

sebagai seorang yg beriman kita kena bnyk bersabar,krn dalam sabar itu bnyk hikmahnya.

Tanpa Nama berkata...

nak kena tunggu arahan yg sterusnya la tuh..
huhuh

Tanpa Nama berkata...

kalau nak hakim hakim adil,hanya satu cara.. kerajaan umno tidak berkuasa lagi selepas pru 13

Tanpa Nama berkata...

no more. look for PRU 13.

Tanpa Nama berkata...

kah,kah,kah.......

negeri belalang 0 negeri katak 5


belalang,belalang, mana kau belalang, matilah kita kali niii belalang.

LOYAR PELUPA berkata...

KALAU TAK SILAP KES TUN SALLEH ABAS DULU DIANTARANYA TANGGUH BICARA KEPADA TARIKH YNG AKAN DITETAPKAN (sin die).....

Tanpa Nama berkata...

Semalam kita kecoh bila Dr Maza dikatakan mengajar tanpa tauliah... Seorang bekas mufti yg dok bg org lain tauliah .. kena ada tauliah .. pulak tu dituduh memiliki sijil palsu setalh bertahun jd mufti... satu lagi projek menipu melayu ...
hari ini .. ada satu TAULIAH dikeluarkan ... lu orang tau ka .. depa bagi kat sapa ..??? TAULIAH kepada KAPAL SELAM ke 2 Malaysia tu la... yang banyak mengorbankan rakyat utk memiliki satu kapal selam... sampai ada yg mati katak dek kerana nak TAULIAHkan kapal selam.
Satu lagi projrk memperbodohkan melayu.
by DUN Kuala Kurau

Tanpa Nama berkata...

patut pn adun bn x hadir....

Tanpa Nama berkata...

biar lah hakim hakim tu tempah NERAKA!!!!LAGI MANA NAK PERGI???DI DUNIA NI BIAR LAH DIA JADI HAKIM B.END.KALAU DIA TAK TAKUT DENGAN SEKSA ALLAHH BUAT LAH KERJA KERJA YANG MENYALAHI HUKUM ALLAH!!!!HAKIM HAKIM TU PUN DAH DEKAT NAK MASUK KUBUR.KALAU TAK NAK TAUBAT TAK TAHU LAH.DIA INGAT DIA BOLIH LEPAS!!!MUNGKIN INI LAH KALI PENGABISAN DIA MENJADI HAKIM!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

innama uwaffa sobirin ajrohom bighoiri hisaab.

Tanpa Nama berkata...

JANGAN KITA GADOH GADOH 2013 TAK LAMA LAGI. BIAR LAH HAKIM HAKIM TU BERI DIA BERKUASA SELEPAS 2013 HAKIM HAKIM TU KITA MASUK KAN I.S.A BARU DIA TAHU.100 HAKIM HANYA 10 ORANG SAJA TERLEPAS MASUK NERAKA!!!!YANG 90 DI JAMIN MASUK N E R A K A.KERANA TAKUT DENGAN ORANG YANG BERKUASA.DIA TAK TAKUT DENGAN ALLAH!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

brapa lg taun mau tggu da,,

Bangsa Cina Malaysia berkata...

Keadilan lawan $$$$$$..mana yang lebih kuat...?

putrajayareformer berkata...

apa nak jadi lah dengan sistem kehakiman di Malaysia ni. Walauapun, saya amat berharap agar Allah bukakan hati hakim2 tersebut agar mengadili dengan seadil-adilnya...

Tanpa Nama berkata...

sistem kehakiman kita telah d ceroboh dn d nodai olih kuasa eksecutive, bermula dr tun mahathir yg memecat ketua hakim tun salleh abas.

Tanpa Nama berkata...

semua sudah ketentuan Allah.

Edyes berkata...

salam,

akhirnya saya menjadi follower yang ke 997...

hanya perlu 3 lagi follower untuk mencecah jumlah seribu !

tahniah yb! blog yb ini adalah saluran media alternatif yang hebat. gunakan sebaiknya

Al Quds Travel berkata...

PROMOSI MUSLIM TOUR
“Maghi Pakat Gi Jale”
Tel: 609-747 9999

TIANJIN-BEIJING
6DAYS 5NIGHT
HARGA DARI RM340

Tanpa Nama berkata...

salam YB. bersabar la banyak-banyak YB.semua ditentukan oleh Allah jua.kita sebaik mana pon merancang.kalau Allah tidak mengizinkan. kita tak akan dapat capai apa yang kita hendak.kadang-kadang nasi yng sudah sampai ke mulut pon jatuh ke lantai inikan pula hal-hal politik yang lagi banyak pancarobanya YB. kita orang islam ingat la dengan rukun iman yang ke 6. kita yang sudah mendapat kemenangan dan dah jadi YB tu berkerja la dengan baik.jadilah YB pembangkang yang berwibawa. bantu penduduk dan pengundi yang bermasalah. bukanya kita nak berpolitik sepanjang masa sehingga sampai pRU 13. tak habis2 berkempen dan membawa berita2 yang tak sepatutnya terhambur oleh yb-yb yang beragama islam. ingatlah semua apa yg telah berlaku pada PRK bagan pinang. yb yb pr asyik menyalahkan kerajaan BN. semua yang dibuat kerajaan bn. tak betul.pembangkang jer yang betul. orang-orang melayu di bagan pinang dah bosan dan meluat cerita2 yang macam tu. tak da ker dalam ceramah tu cerita apa yang pas nak buat kalo menang di bagan pinang. ini asyik kutuk-kutuk. sampaikan pengundi india estet pon tolak pas.kalau pas bertanding.jangan la yb dari Dap turut serta berceramah.rosak jadinya. pr patut insaf...

oleh itu ...ubah la strategi...

ini bukan masa untuk ceramah yang macam tu..berkempen menjerit-jerit.kutuk mengutuk padahal penceramah tu seorang yang tak berilmu.tau hukum hakam. jangan gadaikan iman semata2 nakkan kejayaan yang macam tu. buat elok-elok..cakap biar manis..baru boleh tarik hati pengundi..
selamat maju jaya kepada yb.

terima kasih.

pengundi bagan pinang.wassalam.

Shaqbal berkata...

Maaf YB, saya tak dapat menunggu hingga petang di court tadi.. ada urusan lain.. walaubagaimanapun saya sentiasa mendoakan YAB Nizar & YB serta rakan2 diberkati Allah s.w.t

Tanpa Nama berkata...

Nampak gayanya gelap masa depan. Keadilan mesih belum mampu ditegakkan di Malaysia. Semuanya cuma ditentukan melalui kuasa dan wang.

Anak Perak berkata...

apapun, pilihanraya kat Perak akan berlangsung. Tunggu......

Tanpa Nama berkata...

Pesnguhan keputusan ni ada muslihatnya. Nanti sehari dua sebelum keputusan diumumkan,sekiranya berpihak kpd Nizar,Najib mongolia sudah pasti mendapat tahu maka Zambry diarah bubar DUN..jadi dialah yang pegang teraju kerajaan *care taker gov*...untuk kuasai semua jabatan kerjaan diperalatkan untuk kempen ...tengoklah nanti 1 malaysia

Tanpa Nama berkata...

malam tadi malam jumaat... tu yg hakim2 tu nak cepat2 blk umah... bila najib dah bagi isyarat barulah depa tu kluaq kan fatwa. Dah slalu sgt jadi lagu ni... dah lali dah... dah paham benor taktik kotor depa... cuba la ubah style lain sket kot yer pon nak menipu... baru la suspen sket...

Tanpa Nama berkata...

salah satu tanda-tanda kiamat..yang hak di nafikan..yang bathil di beri tempat..itulah para hakim sekarang..

puteri ummmnnnooo berkata...

even the king and the musketeer has no power..only najis ..only najis have the only power in this comminist state..he..he..he..

Tanpa Nama berkata...

Mungkin kalo kita berada di kedudukan hakim-hakim ni kita akan lakukan perkara yg sama. Kita berada di kedudukan ini pun disbbkan oleh Krujaan BN. Bukan mudah utk sampai ke tahap jadi Hakim Federal Court ni. Ramai hakim-hakim lebih senior yg sepatutnya berada di Federal Court dah tumpor di tengah jalan. Sebarang keputusan perlulah diconsult dengan majikan dulu. Silap buat keputusan nahas beb, terbarai periuk nasik. Orang nak kata apa kata la asalkan aku tak missed soru..Inilah dunia!