06 November 2009

Terkini 12.39 pm : Nizar: Komposisi Hakim tidak gambarkan 1 Malaysia

Ds. Nizar menjelaskan 5 hakim melayu yang ditetapkan tidak menggambarkan 1 Malaysia. Kalau kes dadah boleh di dengar oleh 5 hakim tentunya kes ini memerlukan hakim lebih besar kerana ia membawa kesan lebih besar. Sepatutnya ada hakim dari broneo juga. Katanya semasa ditemui pada sesi rehat sebentar tadi.

Beliau berharap inilah peluang keemasan untuk membuat keputusan yang memulihkan sistem kehakiman negara.


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yb...rasanya keputusan tu dah dapat di duga...perundangan mahkamah dah dibeli...yang dapat mengubah kepada kebenaran dengan piliharan raya ke 13 ni setelah bn jatuh..ketika itu la baru kebenaran dapat ditegakkan dan yang bersalah dapat disabitkan...tapi apa pun rakyat tetap berdoa kepada Allah Azzawajalla..moga moga tuhan mengubah hati dan pendirian hakim kepada kebenaran,.

Tanpa Nama berkata...

najib 1 malaysia dah beli hakim, tapi lawan tetap lawan, begitulah pejuang-pejuang perak yang pantang berundur bukannya macam kumpulan kerajaan perpaduan dalam pas...

Tanpa Nama berkata...

Apa tujuan komen Nizar di atas ? Mahkamah tidak tertakluk kepada dasar kerajaan '1 Malaysia'. Kenapa nak hakim dari Borneo ??? Adakah Nizar tidak percaya kepada 5 hakim ISLAM yang dilantik dalam perbicaraan tersebut ? Jangan lupa kes Lina Joy. Keputusan hakim 2-1. Hakim mana yang membenarkan Lina tukar status agama ??? Bukankah hakim dari Borneo ???

Tanpa Nama berkata...

kes lina joy tak babitkan politik dan x de kepentingan peribadi tp kes nizar akan menjadi pengikat dan rujukan kes2 akan dtg, x faham lagi ke2 kalau tak faham belajar undsng2 dan tyy lah pd professor Dr aziz barri Pakar perlembagaan Undang2 Negara UIAM.