04 Ogos 2008

Siapa benar ? siapa salah ? mustahil semua benar ? mustahil semua salah ?

Antara Saiful, Anwar dan Najib semuanya mempunyai alasan dan hujah yang telah dikemukakan kepada rakyat, terserahlah kepada rakyat untuk menilainya. Khususnya kepada DS Anwar Ibrahim dalam Pilihanraya kecil Permatang Pauh yang akan ditandinginya akan mengambarkan kedudukan sebenar sokongan rakyat kepadanya.





Kalau rakyat sudah percaya kepada segala cerita yang dikemukakan oleh kedua yang lain, maka rakyat akan menolak DS Anwar dan menanglah calon BN.

Awas tidak mustahil majoriti yang diperolihi DS Anwar akan melebihi 20 ribu undi kerana rakyat akan bersimpati dengan beliau dan ramai akan mengundi beliau. Tentunya kerana mereka tidak percaya dengan tuduhan yang dilemparkan kepada beliau.

Mustahil semuanya pembohong kerana ada antaranya yang tidak berbohong, siapakah mereka ?. Demikianlah mustahil semuanya benar kerana antaranya pasti ada yang salah dan berbohong. Siapa pula mereka ?

Dalam Islam sesuatu yang ingin dilakukan sebagaimana dipesankan oleh Nabi, mestilah bertanya kepada hati. Lalu jawapan dari hati inilah sebenarnya jawapan anda sendiri dan termasuk pengundi di Permatang Pauh dan seluruh rakyat Malaysia....siapakah yang berbohong ?

Tiada ulasan: