18 September 2008

Kenapa PM enggan bertemu DS Anwar ?

Abdullah Ahmad Badawi menegaskan kerajaan masih berkuasa dan akan meneruskan tugas dan peranan melaksanakan pembangunan negara dengan mandat yang diberikan rakyat.

Sambil menyelar pembohongan Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu membentuk 'kerajaan baru' hari ini, Perdana Menteri menyeru rakyat supaya jangan kelam-kabut seolah-olah gagal mengawal diri dengan permainan politik Ketua Pembangkang itu.

Abdullah Ahmad Badawi menyifatkan dakwaan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya beliau mempunyai senarai 31 orang Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) yang akan melompat menyertai pakatan pembangkang sebagai satu permainan politik Anwar untuk menjejaskan kestabilan politik negara ini.

“Saya tidak fikir dia mempunyai nama-nama itu. Kalau dia ada senarai (31) nama, dia boleh bagi tahu, biar semua rakyat tahu, biar semua pengundi tahu apa yang telah dia lakukan kepada wakil rakyat mereka.

“Jika Ahli Parlimen itu ingin melarikan diri dengan menyertai pakatan pembangkang, rakyat tentu ingin tahu,” kata Abdullah pada sidang akhbar selepas Majlis Dermasiswa dan Sumbangan Hari Raya Yayasan Budi Penyayang di sini hari ini.

Pesoalannya kenapakah PM enggan menerima permohonan dari DS Anwar untuk bertemu dan membincangkan apa yang akan dikemukan oleh DS Anwar.

Ketika bercakap di depan puluhan ribu penyokong pembangkang di stadium Kelana Jaya, Anwar berkata Pakatan Rakyat telah menghantar surat hari ini untuk bertemu Abdullah bagi membincangkan isu pembentukan kerajaan baru.

Selain itu isu peralihan kuasa kepada Najib nampaknya tenggelam kepada peralihan kuasa kepada Pakatan Rakyat.

Ibarat telor dihujung tanduk begitulah kerajaan BN dibawah PM Abdullah Badawi. Kesan dari situasi ini bukan saja memberi kesan kepada harga saham yang kaunternya banyak rugi dari untung tetapi sebenarnya rakyat sedang menunggu jawapan yang sebenar siapakah yang benar antara Pak Lah atau Anwar.

Kerana Pak Lah berkata Anwar berangan-angan sedangkan Anwar mengumumkan sudah ada 31 orang MP BN telah bersedia menyeberang kepada PR. Allahuaklam.....

Tiada ulasan: