03 Januari 2009

Calon PAS di Kuala Terengganu, PAS akan dituduh ketandusan calon.

BN sudah tentu akan menuduh PAS ketandusan calon apabila membuat keputusan memilih ADUN Wakaf Mempelam, YB Mohd Abdul Wahid Endut untuk mewakilinya pada Pilihan raya Kecil Kuala Terengganu seperti yang diumumkan oleh Presiden PAS malam tadi.

Saya yakin mulai hari ini para wartawan dan media lain akan mengumpulkan temu ramah dan berita yang akan memberi alasan dan hujah bagi menguatkan tohmahan tidak berasas tersebut.

Tidak menjadi suatu kesalahan dan suatu amalan yang baru dalam piliharaya dinegara kita termasuklah di Terengganu bila PAS memilih Wahid kerana undang-undang tidak menghalang untuk ADUN bertanding di kerusi parlimen.

Adakah BN takut sejarah yang dibuat oleh TG. Hj. Abdul Hadi Awang di Marang dan Hj.Mustafa Ali yang mampu menang di Parlimen dan DUN suatu masa dulu.

BN juga melakukan perkara yang sama apabila mencalonkan YB Arif Shah, ADUN Seberang Jaya bagi menentang Anwar Ibrahim pada Pilihan raya Kecil Permatang Pauh yang menyaksikan calon BN tersebut kalah teruk.

YB Wahid merupakan seorang ahli Politik yang sangat berpengalaman dan dikenali ramai bukan sahaja di Terengganu malah di peringkat nasional. Beliau pernah menjadi pimpinan Dewan Pemuda PAS Pusat selain telah beberapa penggal menjadi ADUN Wakaf Mempelam.

Beliau berasal dari keluarga yang terkenal di Kuala Terengganu. Keluarganya merupakan ahli perniagaan yang berjaya dan mempunyai wisma sendiri. Wahid sebenarnya sangat digeruni di DUN Terengganu kerana berani berhujah dengan fakta dan isi yang bernas.

Tidak syak lagi pemilihan beliau merupakan suatu pilihan yang tepat. BN sudah tentu semakin gundah gulana dengan pemilihan beliau ini. Sumber asal: mutaligat.blogspot.com.