17 Januari 2009

Terkini, InsyaAllah calon PAS akan menang.

Saya baru menerima talipon dari pihak yang boleh saya percayai di mana beliau telah mendapat maklumat mengenai kedudukan sokongan kepada calon BN dalam tempoh kempen yang telah dilakukan hingga ke saat ini.

Pada umumnya masalah besar yang berlaku kepada Calon BN ialah untuk memulihkan "imej elit" nya yang masih menghantui kebanyakan pengundi, kerana itu mengikut sumber yang saya perolehi sebentar tadi dijangkakan Calon BN akan kalah dalam Pilihan raya ini.

Secara peribadi juga saya memberi beberapa ulasan dalam kempen yang saya sendiri sertai mengenai imej calon BN yang menjadi pertikaian pemimpin BN sendiri, termasuk Najib yang tidak berpuas hati dengan Farid.

Saya juga mengulas bahawa semua gambar Farid yang digantung adalah lakonan semata-mata untuk memikat dan menipu rakyat Kuala Terengganu.

Mengikut maklumat yang saya terima semasa Calon BN , Farid hari ini menghadiri suatu majlis pengebumian di Perkuburan Islam Tok Pelam Ladang di mana setelah Farid sampai ke situ beliau disambut oleh hanya beberapa orang penyokong. Dia hanya bersalam dengan beberapa orang sahaja yang hadir dan sesudah itu dia hanya berdiri kaku, nampak sangat sombongnya.

Beberapa ketika sesudah itu Farid meninggal majlis tanpa bersalam dengan orang yang menyedari kehadirannya. Nampaknya gagal lah Najib yang sudah seminggu lebih mengajar Farid supaya menjadi manusia jadian sekadar untuk menang dalam PR Kuala Terengganu.

Isu besar dan segera yang dibangkitkan oleh BN hanya boleh dijawab oleh pemimpin Pakatan Rakyat dalam akhbar milik parti yang terhad dan risalah-risalah yang diedarkan, termasuk juga akhbar Sinar Harian. Isu yang dilemparkan oleh BN dalam setiap masa melalui pemberitaan yang salah di Media elektronik milik rakyat yang disalah gunakan hanya mampu di jawab dengan segera melalui ceramah yang diadakan pada setiap malam, itu pun terhad.

Bagi saya gelombang itu masih dalam peringkat yang masih terkawal, dan itu lah kebiasaan isu yang menjadi modal parti BN yang menggunakan TV dan radio untuk menipu rakyat.

Namun jika benar dakwaan yang saya siarkan ini, amat malang sekali BN memilih Farid dan benarlah kata Tun Dr. Mahadhir bahawa Farid adalah calon BN yang terburuk setakat ini.

Sekarang ini bagi pengundi di Kuala Terengganu yang pandai memilih, pandai menilai antara kaca dengan berlian , saya yakin mereka telah siap untuk memangkah calon PAS kerana bahana besar akan menimpa sekiranya Farid menang.

InsyaAllah calon Pas, Hj. Abdul Wahid Endut akan menang.