07 Mei 2009

TERKINI IPOH : Kebanyakan Hotel di Ipoh penuh.

Setakat ini saya menerima maklumat kebanyakan hotel di ipoh telah ditempah. Seorang kawan dari Kelantan yang duduk di sebuah hotel sederhana di sini memaklumkan hotel yang dia diami didiami sama oleh 2 bas pasukan Polis.

Saya tidak dapat menjangkakan bagaimanakah suasana sebenarnya yang akan disaksikan pada esok hari. Namun pada anggapan saya kalaulah ada yang berkumpul mereka akan sentiasa mematuhi arahan dari pasukan keselamatan. Apalagi kedatangan mereka dengan niat yang baik, berkumpul secara aman dan bersuraipun secara aman.

Sebaliknya saya amat bimbang dengan provokasi dari pihak yang tidak bertanggung jawab seperti yang berlaku pada 3 Mac lepas. Nasihat saya semua berada dalam keadaan bertenang dan kenal siapa kawan kita semasa berkumpul.

Berita tangkapan ke atas Naib Presiden PAS, Hj. Mohd Sabu saya terima tadi dengan keadaan agak terkejut. Apakah salah beliau sehingga rakyat seolah ditakut-takutkan dengan suasana yang kononnya genting sekarang.

Melihat kepada siapnya pagar besi penghadang yang diletakkan di semua arah utama menuju ke Dewan Negeri membuktikan bahawa sekali lagi kami ADUN disusahkan pada esok hari untuk masuk kebangunan Dewan Negeri.

Kalaulah sekatan yang dilakukan itu untuk kebaikan kami masuk ke dalam dewan, saya dahulukan dengan ucapan terima kasih, namun kalaulah secara tidak demokratik untuk menyusahkan rakyat untuk menyaksikan satu sidang yang penting itu adalah sesuatu yang agak malang.

apapun saya Yakin Allah bersama orang yang benar, kebenaran itu akan mengatasi kebatilan. Berdoalah....

Tiada ulasan: