28 Mei 2009

BN juga puasa sunat esok ?

Kerajaan BN Perak telah mengesyorkan Pegawai-pegawai Awam dalam negeri ini untuk sama-sama berpuasa sunat seperti yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat dan satu majlis berbuka puasa juga akan dibuat di kediaman Dr. Zamby petang esok.

Saya mengalu-alukan semua pegawai kerajaan menyahut seruan itu dan marilah kita gunakan peluang setelah berbuka puasa dan solat maghrib esok dengan memohon dari Allah supaya hajat kita "bubarkan DUN" dimakbulkan oleh Allah SWT.

36 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

erkkkk...xphm la

yobleh berkata...

bn dah ngelabah!

dfario2 berkata...

Mereka pun tahu, akan jadi masalah beso sekiranya mereka terus memerintah lagi beberapa tahun dlm keadaan begini dimana adun2 boleh beso kepala sbb majoriti mereka tak kukuh. Pembubaran Dun perlu dilaksanakan.

Walaubagaimanapun, mereka perlu ambil alih k'jaan terlebih dahulu sebelum pembubaran dun dibuat supaya mereka yg berkuasa semasa pilihanraya dijalankan nanti.

madkrie berkata...

Buat benda baik bagus..harap2 terbuka hati kembali kepangkal jalan...Islam diutamakan...

Syawal Ipoh berkata...

Bagus la kalau BN pun turut puasa....
semoga ibadah semua diterima

Tanpa Nama berkata...

puasa sunat ? buka puasa dengan duit haram. orang puasa dia puasa jugok, mung puasa kerana riak.

Kak Midah berkata...

Tuan Idham yang budiman,

Sekadar nak bertanya Tuan,

Graduan dari Universiti mana di Indonesia?

apakah penggunaan Drs berketetapan dengan kelayakkan Tuan? Dalam beberapa portal Drs telah hilang menjadi DR? persoalan saya apakah saudara sedar atau sengaja membiarkan

Kak Midah berkata...

Tuan Idham,

Mohon sedikit penjelasan kelayakkan akademik Tuan sehingga mengunakan title Dr?

hamidahosman.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

YB Hamidah pun suka datang ke Blog orang PAS.. Cari Kebenaran atau Cari Keburukan? Kenapa tak masuk entri dalam Blog sendiri? tak ada orang nak baca ke...? H...He..

lin berkata...

tah ape-ae kak midah ni... nak promote blog sendiri ke... kesian tak dak sapa nak buka blog kak midah nu...... kesian....

Idham Lim (林川興) berkata...

saya berkeluluan dari IAIN Ar Raniy seperti yang dipaparkan pada profil lengkap saya, kebetulan lulusan tahun 1991 dan konvo awal tahun 1992, semua yang berkelulusan dari pusat pengajian dari Indonesia layak menggunakan gelaran DRS kecuali sehingga selepas bulan september 1992, gelaran itu telah dimansuhkan dan diganti kepada mereka yang lulus selepas tarikh itu dengan letakkan dibelakang nama (SG) dengan maksud sarjana agama.

mengenai kesilapan orang lain memanggil tanpa s iaitu DR, saya sudah kerap kali menegur dan dah jemu pun, makanya semua sudah maklum.

ubatkuat berkata...

engkau sebelum dapat jawapan dari yb tu,,kau aku nak tugaskan satu homework,,buat research dari unversiti mana,,siapa cans/vice/dekan yang menganugerahkan dan melayakkan MB MAHKAMAH RAKYAT dikenali sebagai DR??..senang je homework kau,,bila dah dapat bagi tau kat bloggers di sini supaya kami senang lak nak anugerahkan kat kau sebarang anugerah

lawyerlenggong berkata...

wahai kak midah, org berckp soal puasa sunat bkn kelayakkan akademik YB TITI SERONG..mike ni mmg jenis manusia yg angkuh dgn ilmu yg dimiliki sbb itulah konon berjuang mempertahankan hak melayu tp pada dasarnya menindas n menzalimi hak rakyat perak b'tahun2 lamanya..wlu sebijak mane pun seseorg itu tp andainya kalian bersekongkol dgn golongan munafik maka ilmu kalian sesungguhnya gagal utk mendidik akal n budi mike menjd manusia yg bertaqwa disisi ALLAH SWT..mike pun manusia biasa yg punya byk kelemahan n kekurangan..oleh itu, len kali just focus je ngan tajuk yg perlu diulas..kpd sume pendokong umno-bn, sama2lah kita berdoa agar perbezaan fahaman politik di antara kita mampu m'hasilkan 1 saf kepimpinan yg mampu menyumbang t'hdp maslahah ummah..semoga amalan kita ini semakin m'dekatkan kita dgn ALLAH SWT..AMIN

Ikhwan Muslimin berkata...

Assalamu'alaikum. Drs, anyone who have enough working brain cells would know what are your qualifications by just simply referring to your profile. Only idiots are the ones that don't. By the way, why is this "snake" slithering around in this blog? Opah ni masuk silap blog kot?

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah...
Kak Midah adalah seorang yg rasional
sanggup membaca & mengulas di blog2
pihak lawan....mcm ni laaa...harap segalanya guna aqal yg Allah bagi tu sebelum keluarkan apa2 kenyataan...InsyaAllah

Setakat ni pun....Kak Midah cukup berhemah bila datang ke "rumah" org lain, komen elok2, harap2 hati Kak Midah pun sentiasa bersih...syabas kpd Kak Midah dan juga YB Idham Lim kerana ada sesuatu yg istimewa di sini hinggakan Kak Midah terpanggil utk ke sini.

Semoga Allah merahmati kita semua...amin ya robbal alamin

M Rizal berkata...

YB hamidah mana ada cari keburukan/kelemahan sapa2.. beliau hanya bertanya..x salah kalau mahu bertanya

Good Drs Khalil!

Tanpa Nama berkata...

YB hamidah ajak org komen blog dia plak...

apis berkata...

YB Idham...assalamualaikum.

nasib baik YB ni tidak berketurunan india... kalau tak mungkin YB dah kene katok dengan midah 'ular' osman tu... heheehe sekadar bergurau sahaja.

refah00 berkata...

pasal gelaran pun nak gaduh.Apa la Mak Midah ni?

umnokurap berkata...

Kak Midah pergi jaga tempat kamu tu, orang miskin jangan nak sebuk hal orang...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah, UMNO pun nak puasa sunat. Meniru perbuatan orang yang berbuat kebaikan itu bagus. Masih banyak lagi yang Zambry boleh buat untuk meniru kepimpinan Nizar. Tapi yang utamanya ialah betulkan niat, agar perbuatan yang baik itu tak sia sia.

Saya syorkan Zambry buat puasa sunat isnin khamis dan buat buka puasa di rumahnya. Kami orang Pas juga boleh pergi berbuka sama tapi perbelanjaan yang di gunakan mestilah dari sumber yang halal. Juga apa salahnya kita bermuzakarah, berbincang tentang tentang halal haram, tapi janganlah Zambry saja yang bercakap, beri semua yang hadir peluang untuk meluahkan pendapat. "Rakyat di dahulukan "
Harap harap Zambry setuju, dan di harap SUK tetap ada sama dalam majlis majlis seperti ini kerana rakyat negeri Perak ingin sangat bersama beliau.

Tanpa Nama berkata...

Rasanya tak lama lagi Zambery akan meminta orang UMNO buat ceramah seperti Pas. Sekiranya ini terjadi, harap harap orang Pas akan menghadiri ceramah tersebut, tetapi bukan bawa telinga sahaja, bawa otak dan mulut bersama. Zambery pula jangan datang untuk beri keterangan sahaja , jika ada apa yang dimuskilkan rakyat harus di jawab. Jangan ajak Zahid Hamidi, dia ini tidak menepati janji. Tajul ok, dia boleh tolong jelaskan apa yang kurang jelas masa pemerentahan nya. Bagi dia peluang lah beb.

anakjatiperak berkata...

drs ker..dr ker...tak jadi masalah bagi rakyat. sebab drs idham lim bukan bukak kelinik gigi ker..kelinik sakit puan ker...

tapi kak midah oiii..cari ler tajuk lain nak tanya.
Ada sorang tu ada DR (phD) tapi akal lebih baik lagi orang kampung teman yang noreh getah. Deme tau kalau curi orang punya tu haram dan hina mcm curi YB 3 ekor tu. sorok..hilang..culik..tup tup timbul kat putrajaya dengan kak midah sekali.Curi 3 YB bukan bawak semua undi yang depa dapat dulu tu. hanya 3 undi saja. namanya..HARAM.

persoalan yang perlu...BUBAR DUN, lawan sampai dapat. tolong nasihat zambry kadiaq tu.ambil benda haram akan dapat hasilnya haram.kami rakyat yang memilih PR tidak menghalalkan walau satu sen duit gaji dari jadi MB dan exco. Kita jumpa di mahkamah rabbul jalil.

insafillah berkata...

yang psl gelaran pun jd mslh....
Allah tak tengok sume tu..
yang penting taqwa!!!!

hamdan al-kandahlawi berkata...

oh...dr dr sana ke?aceh?

saya pernah ke sana jugak baru2 ni..ada program d aceh. :)

p/s :umah saya d parit buntar jugak :D

Tanpa Nama berkata...

syabas yb drs. khalil idham lim chuang heng, semoga kita berdiri disisi yang benar.

Tanpa Nama berkata...

wahai orang PAS yang sombong dan bongkak lagi takbur...puasa sunat sesiapa pun boleh asalkan mereka tu ISlam...kau org islam ke?

Tanpa Nama berkata...

kak midah ada gelaran apa d awal nama selain Puan/YB? Ada ker? Klu tak ada jgn ler jelous pd drs. klu nk gak belajo rajin2. Buai laju2 sampai pucuk atap, belum tumbuh gg dah pandai baca kita.. ingat 2 ya...!

Bungaraya berkata...

Puasa khamis tu kan ke Sunat. Elok tu. lepas tu solat maghrib berjemaah. Lepas tu tazkirah le.Baca Yasin je tak jadi. Insyaallah UMNO akan berubah. Perubahan macam inilah yang patut dibuat. Ajak orang dekatkan diri kepada Allah. Ajak orang takutkan neraka Allah. Ajak orang bertobat sebelum terlambat. Sedara pembaca sekelian. Kita semua akan bertemu Allah. Mari kita perbaiki diri kita..kalau kita tak solat berjemaah..sila ubahkan perangai tu. Rajin rajin berjemaah..sapa yang puasa sebulan sekali...rajin rajinlah tambah puasa. Penuhkan masjid. Negara Islam tidak akan terbina jika Islam tidak terbina dalam diri kita. Akhlak tidak akan menjadi mulia jika kita sndiri merasa asing dengan Al Quran. Cuba saudara pergi ke Masjid Negeri Perak. Berapa ramai yang duduk bersembang menunggu waktu solat? Kenapa tidak penuhkan masa itu dengan pengisian ilmu yang manafaat eg. membaca AlQuran. Orang PAS perlu berubah. Orang UMNO perlu beruba. Jangan sia-siakan hidup kita. Biarlah hidup kita penuh dengan perjuangan menegakkan kalimah Allah dimuka bumi ini.Allah hu Akbar!

ubatkuat berkata...

lagi2 tanpa nama berkata2 ,,,didalam alam maya tapi tak cerdik berkata2,,akibatnta merana di cerca,,baik kau undur saje dari menyoal perkara sia2 wahai tanpa nama yng berkata,,sekarang ape cerita yang nak di lipur lara??

Kekacang berkata...

Kalau ada Dr ke, Dato' ke, apa - apa ke? kalau jahat nak buat apa? Campak dalam tong najis lagi baik. Cam Dr yang curi kerajaan tu, lepas tu putar belit lak, jahat sungguh.

Tanpa Nama berkata...

la... ingat komen banyak pasal bn nak pose... tp pasal titile drs plak yg di persoalkan.... ok what taruk dr je.. kalu bantai taruk tengku? lg haru.... hehehehe..
bn nak pose, pose lah.. bgs per.. ramadhan pun nk dkt dh ni.. practice awai2.... senang sket bulan pose ti.. tak liat sgt nk pose.... semoga pose itu dpt mengekang nafsu yg tak elok dlm diri kita semua..

tumpang_lalu berkata...

tumpang_lalu ; klu akidah dah problem blh terime k agak2? konfius ny...

Tanpa Nama berkata...

huaaa lapor lak nak makan sori korang posa hisap rokok dengan minum boleh, amacam kena teh tarik ok kot!

Tanpa Nama berkata...

jom kena teh tarik dgn bat kut teh

AbuD berkata...

die nk org masuk blog die je tu... sebab tu la die tayang kat sini.. blog die tak meriah tak de berita org malas nk komen sebb bukan berita benar pon