28 Mei 2009

Kelantan negeri pertama akan laksana gaji ikut kalender Islam.

KOTA BHARU, 27 Mei :- Kelantan akan menjadi negeri pertama di malaysia bila perlaksanaan skim pembayaran gaji mengikut kalendar Islam oleh Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) tidak berapa lagi. YAB Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato' Nik Aziz Nik Mat mengumumkan perkara tersebut semasa melancarkan Skim Bantuan Imam Ghazali oleh Perbadanan tersebut di sini hari ini.

Beliau mengumumkan dasar tersebut akan dimulai pada bulan Rejab akan datang dan terdapat berpuluh syarikat berminat untuk mengikuti langkah tersebut.

14 ulasan:

sulaiman mar'ee berkata...

Saya cukup bangga dengan pemerintah negeri Kelantan dan sebahagian besar rakyatnya yang terus maju bersama Islam.

Wahai rakyat negeri Kelantan, gunakan segala keupayaan dan kebijaksanaan untuk memastikan Manik Urai kekal diwakili oleh PAS.

miezanz berkata...

semoga menjadi pencetus kepada kegemilangan Islam...

Tanpa Nama berkata...

Kemajuan dari segi apa? Tertunggu-tunggu perlaksanaan hukum Hudud.

zackeye berkata...

Satu langkah yang kehadapan. Jangan takut tak lama lagi BN pun tiru juga macam banyak inisiatif yang lain.

Musa Mohamad berkata...

2 la, lain kali daftar je jadi rakyat kelantan...hehe..berutung benarku jadi anak kelate.

zaamnhafeedz berkata...

rakyat perak sokong. harap perak akan dipimpin oleh islam

alkhattat berkata...

"tanpa nama berkata"...ketinggalan zaman dan tidak tahu isu semasa..

ubatkuat berkata...

jangan,,di layan,,biarlah dia di utus oleh PENYANGAK MASYARAKAT MALAYSIA sebagai pencelah TANPA hujah kukuh paling bodoh bengap dan tahu nya nak memecah belahkan orang..OK BRO

Selipar Putuih berkata...

Orang yang pakai tanpa nama ni penakut macam Dato' Seri Najis gak. Kalau tak sabar nak tunggu hudud, kempenlah kuat-kuat supaya PAS ketuai pemerintahan negara & tukar undang-undang. Takpun kuatkan kempen supaya Kerajaan Kelantan diberi ruang seluasnya untuk laksanakan hudud tanpa tekanan Kerajaan Sekular Pusat. Setakat nak komen dalam blog, lebih kurang ja macam Zahid Hamidi lari dari siaran langsung debat di TV9 aja la.

Unknown berkata...

haha.. "tanpa nama berkata" x taw ker yg kerajaan persekutuuan (umno) tak mau pinda peruntukan negeri dalam jadual ke sembilan..? haha

lg sedih bile peruntukan syariah hanya 3,5,6 sahaja yg umno berikan dr 1982.. - (3 thn penjara, RM5000 denda, 6 sebatan)

Tanpa Nama berkata...

Untung la dah tentu dapat BONUS FREE kerana kalender islam harinya lebih pendek dalam setahun

pencinta Islam berkata...

hai tanpa nama 7:08 yang tak nak hudud bukan PAS tapi UMno sebab kata Mahathir kalu buat hudud abis orang kudung tangan! Jangan lah anggap kemajuan jika ada bangunan bertingkat2.Kita lihat kemajuan di kelantan waktu azan penuh masjid dimakmurkan itu kemajuan didikan Islam!

senyuman berkata...

Tahniah, teruskan, dan kekalkan penerapan nilai-nilai islam. sy nak cdgkan, lepas ni cuba laksanakan pula waktu mula dan habis bekerja mengikut waktu solat. Terutama mengikut waktu terbit dan terbenam matahari . Zaman sekarang ramai yang sudah berada di dalam kenderaan semasa imam sedang membaca doa selepas sembahyang suboh dan masih di dalam kenderaan sewaktu imam membaca doa selepas sembahyang maghrib. Fikir2kanlah

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama di atas nampaknya bodoh sangatlah. Hukum Hudud dah lama di luluskan di Dun kelantan. Tapi kita terikat dengan undang-undang kerajaan persekutuan yang tidak membenarkan hukum hudud dijalankan. hanya kerajaan yang memerintah sahaja boleh pinda perlembagaan dengan mejoriti 2/3 di parlimen. nampaknya tanpa nama ada mata tapi buta hati, sedarkan dia banyak yang kerajaan kelantan buat kerajaan pusat ikut. mcm cuti 2 hari seminggu, cuti bersalin n mcm2 lgi. tu bukan ke dari segi kemajuan.