28 Mei 2009

Kemelut Perak: Pemuda PAS mahu bertemu Pemuda Umno

IPOH, 27 Mei : - Dewan Pemuda PAS Perak telah menghantar surat kepada Ketua Pergerakan Pemuda Umno Negeri Perak, Maslin Sham Razman untuk memaklumkan bahawa Pemuda PAS Negeri Perak berhasrat untuk mengadakan pertemuan dengan Pemuda Umno Perak secepat mungkin bagi menyelesaikan kemelut politik di negeri ini.

Surat tersebut dihantar oleh Ketua Pemuda PAS Perak Zawawi Hassan kepada Ketua Pemuda Umno Perak yang beralamat di Tingkat 5, Bangunan UMNO Perak, Jalan Raja Dr. Nazrin Shah, Ipoh.

Pemuda PAS Perak sedar kestabilan, suasana harmoni dan aman setelah selesai pilihan Raya Umum ke-12 tahun lepas dan juga kemampuan seluruh jentera pentadbiran kerajaan berfungsi dengan lancar telah hancur akibat usaha yang tidak bertamadun dan juga rampasan kuasa yang telah menjadi drama dan tontonan seluruh dunia dalam Negeri kita ini.

Menurutnya, kekalutan yang telah berlaku hingga meningkatkan ketegangan dan perasaan tidak selesa di kalangan rakyat serta terheretnya pihak Istana, kakitangan awam dan juga Badan Bukan Kerajaan yang telah ditaja untuk menunjukkan suasana yang tidak tenteram sepanjang Pakatan Rakyat (PR) memerintah.

"Di atas faktor tersebut, saya dengan rendah diri mengusahakan pertemuan ini seperti kehendak majoriti rakyat yang telah membuat keputusan semasa PRU-12 tahun lepas mesti dilakukan segera," katanya

Pertemuan ini adalah penting jika pihak ketua Pemuda Umno Perak benar-benar ikhlas dan bertanggungjawab untuk memelihara keharmonian dan kesejahteraan negeri ini.

Pemuda PAS Perak Pihak akan menunggu persetujuan dan penetapan tarikh, masa dan tempat bila-bila masa sahaja daripada pihak Pemuda Umno. Harakahdaily.

2 ulasan:

remy berkata...

Berunding boleh, tapi bior ade ketegasan

remy berkata...

berunding boleh, bior ade ketegasan. UMNO tak leh caye lagi dah.