05 Jun 2009

Forum Perdana sempena Muktamar.

Sempena sambutan Muktamar Tahunan PAS kali ke 55, Panatia Muktamar telah menganjurkan Forum Perdana yang membarisi ahli panelnya Pesuruhjaya PAS Selangor, Dato' Dr Hassan Mohd Ali, ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim dan Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat, Ust. Nik Zawawi. Manakala pengerusinya ialah Ust. Solehin Mohyi.

Pada mulanya ahli Panel yang akan ditampilkan ialah Dr. harun Din dan Ust. Ismail Kamus namun keduanya tidak dapat hadir atas sebab masalah yang tidak dapat dielakkan dan tempatnya digandikan oleh Drs. Khalil dan Ust. Nik Zawawi.

Ketiga-tiga ahli panel mengupas tajuk "PAS memimpin perubahan" dan menarik perhatian kehadiran yang memenuhi dataran forum sekitar 2 jam itu.

Sebelum Forum bermula penonton dihiburkan dengan lagu-lagu kerohanian dari kumpulan nasyid jemputan termasuklah nyanyian solo oleh Renggo.

3 ulasan:

gelong gajah berkata...

Selamat bermuktamar..susun agenda elok2 jgn ada ruang untuk ubn menyusup masuk ..PRU 13 amanah besar akan di serahkan kepada PAS / PR untuk mentadbir Negara. kami dah tak tahan dah di permainkan oleh ubn..

Unknown berkata...

Kalau di Britain adalah perkara biasa kalau parti-parti politik yang besar-besar mendapat siaran langsung di TV kerajaan, tidak kira parti pemerintah mahupun parti lawan.

Mereka beranggapan TV kerajaan adalah dibiayai oleh pembayar cukai atau duit rakyat, oleh itu tidak salah semua parti ini diberi peluang yang sama untuk mendapat liputan di TV.

Tetapi kita di Malaysia, hanya pemilihan UMNO sahaja yang dapat liputan di TV kita. Mungkin UMNO beranggapan RTM adalah dibiayai dari duit ahli UMNO.

Tanpa Nama berkata...

itu le sebabnya bila tak tau beza hak rakyat dengan hak parti.Sebab itu kita mesti hapus kan umno sebab ia bukan saja perosak bahasa tetapi pemusnah BANGSA.Say no to UMno!